Extras din procesul verbal al ședinței de joi, 22 ianuarie 2009, ora 10.00
Ședința s-a desfășurat în prezența următorilor membri ai Consiliului : Răsvan Popescu, Attila Szasz, Gelu Trandafir, Cristina Trepcea, Christian Mititelu, Grigore Zanc, Constantin Duțu, Dan Grigore, Mihai Mălaimare, Ioan Onisei.
22.01.2009

1. Proiect de decizie privind modificarea codului audiovizual/emisiuni de jocuri ÅŸi concursuri.
Proiectul de decizie cu modificările făcute s-a probat cu 9 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Constantin Duţu)
2. Întâlnire cu domnul Dan Diaconescu, director general al postului OTV - pentru discuţii cu privire la sancţiune în cuantum de 5.000 lei hotărâtă în şedinţa de Consiliu de pe data de 13.01.2009 – ora 10.30.
Membrii prezenţi (domnii Dan Grigore şi Ioan Onisei nu au participat la discuţii) au ascultat argumentaţia d-lui Dan Diaconescu atât pentru emisiunea difuzată pe data de 11.01.2009 şi pentru care postul a fost sancţionat cu 5.000 lei, cât şi pentru seria de emisiuni ce au avut ca subiect cazul elevei din Suceava, pentru care postul a fost sancţionat cu amendă în cuantum de 10.000 lei.
Consiliul va lua o hotărâre în şedinţa viitoare.
3. Informări ale Serviciului Inspecţie cu privire la :
- New Com Telecomunicaţii TV Slobozia
Consiliul a hotărât să se trimită societăţii adresă de atenţionare.
Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea societăţii cu somaţie publică.
Consiliul a hotărât în unanimitate sancţionarea societăţii cu somaţie publică.
- RCS Schela, Galaţi
Consiliul a hotărât ca termen de intrare în legalitate 01.02.2009.
4. Discutare adrese :
- nr.627/19.01.2009 de la RAC – punct de vedere cu privire la spotul publicitar pentru caşcavalul Delaco – reclamaţiile : nr.19064/31.12.2008, nr.29 şi 30/05.01.2009, nr.82/07.01.2009, nr.168/08.01.2009.
În urma discuţiilor şi cu reprezentantul RAC – se aşteaptă monitorizarea de la RAC din care reiese că spotul se difuzează înainte de ora 22.00 pe alte posturi de televiziune.
Se vor face verificări la Direcţia de Monitorizare şi dacă se confirmă se vor lua măsuri şi se vor trimite decizii de somare posturilor să intre în legalitate/să difuzeze spotul după ora 22.00.
- Referitor la solicitările de campanii de interes public : Consiliul a hotărât că aceste campanii pot fi difuzate înafara celor 12 min/oră dacă sunt campanii necomerciale, gen campanii umanitare, donare de sânge, premiere teatrale.
De asemenea a hotărât să se solicite un punct de vedere de la Comisia Europeană – Direcţia Cultură şi Audiovizual.
- nr.390/14.01.2009 de la S.C. OrtoProfil Prod România SRL Tg. Mureş – solicită aprobarea C.N.A. de difuzare pe postul naţional a spotului de promovare a trei filme care prezintă viaţa persoanelor cu dizabilităţi.
S-a aprobat. Adresă de răspuns.
- nr.626/19.01.2009 de la AsociaÅ£ia React - referitoare la campania naÅ£ională de donare de sânge „O ÅŸansă pentru viaţă”. S-a aprobat. Adresă de răspuns.
- nr.644/19.01.2009 de la Teatrul Nottara – solicită difuzarea pe postul naţional de televiziune, cu care au un contract de parteneriat media, a spoturilor de promovare a premierelor teatrului Nottara.
S-a aprobat. Adresă de răspuns.
- nr.712/21.01.2009 de la Organizaţia Salvaţi Copiii – solicită difuzarea în regim de campanie de interes public a 2 spoturi privind riscurile utilizării nesupravegheate a Internetului de către copii, spoturi ce fac parte din programul Safer Internet Plus, program sprijinit de Comisia Europeană.
S-a aprobat. Adresă de răspuns.
5. Prezentarea studiului « Măsurarea gradului de violenţă prezent în programele audiovizualului românesc » în luna decembrie 2008 – ora 12.30.