Revista Presei CNA, 07 Noiembrie 2008
07.11.2008

B1 TV cere 10.000 de euro plus TVA candidaţilor care vor să vină la emisiunea « Alege Naşul »
Mediafax
Postul B1 TV a transmis Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) tarifele pe care le percepe în campania electorală pentru candidaţii invitaţi în emisiunile electorale, cei care doresc să participe la « Alege Naşul » urmând să plătească suma de 10.000 de euro plus TVA.
Candidaţii la alegerile parlamentare din noiembrie care vor să participe la emisiunea « Alege Naşul » de pe B1 TV, cu durata de o oră, trebuie să plătească 10.000 de euro plus TVA pe ediţie.
Pentru participarea la emisiunea « Vin alegerile », care durează o oră, se percepe un tarif de 5.000 de euro, pentru « Unominali ! » (30 de minute pe zi) - 2.000 de euro, iar pentru « Ştiri electorale » (5 minute pe zi) - 500 de euro. La aceste sume se adaugă TVA. Citeşte tot articolul
Luminita Anghel da in judecata CNA
De P.M.
GARDIANUL
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a hotarat sa-si mentina decizia de interzicere a spotului publicitar pentru Garnier, ce o are ca protagonista pe Luminita Anghel (candidat PSD), pe intreaga perioada a campaniei electorale. De asemenea, Consiliul a respins plângerea prealabila depusa de avocatul acesteia pentru anularea articolul 9, alineatul 1 din Decizia nr. 792. Insa cantareata si avocatul sau sunt hotarati sa nu lase lucrurile asa.
„Vom solicita Consiliului sa ne trimita motivarea deciziei pe care a luat-o astazi, iar cu acest document, împreuna cu plângerea prealabila, vom merge la Tribunalul Bucuresti, Sectia contencios administrativ si fiscal, pentru a-i chema în judecata”, a spus avocatul Catalin Radu Dancu, citat de Mediafax. Citeşte tot articolul
Cristoiu : Documentul prezentat de C.V. Tudor era « fabricat »
Mediafax
Jurnalistul Ion Cristoiu a declarat pentru MEDIAFAX că documentul prezentat de C.V. Tudor luni seară, într-o emisiune televizată, potrivit căruia l-ar fi turnat la Securitate pe liderul PRM, este un document « fabricat », « livrat probabil de cineva ».
« S-a dovedit în cursul zilei de astăzi (marţi, n.r.) că era un document fabricat. După părerea mea, pe C.V. Tudor nu-l cred în stare de aşa ceva, i-a livrat probabil cineva un asemenea document şi pe fondul unei duşmănii faţă de mine a muşcat această momeală. Chiar şi fără aceste dovezi, era clar încă de aseară că e o cacealma, deoarece era invocat raportul unui ofiţer care ţinea de « Scânteia Tineretului » şi identificarea mea ca sursa « Coroiu » este produsul unui raţionament al lui C.V. Tudor », a spus Ion Cristoiu. Citeşte tot articolul
Ochiul lui Bedros, De la 7, la 4 noiembrie
de Bedros HORASANGIAN
ZIUA
Alegerea lui Barack Obama ca presedinte al Statelor Unite a fost, este si va fi inca o vreme - cam cat ? - cel mai tare subiect de televiziune. Campania electorala a democratilor si lupta dintre fosta prima Doamna a Americii, senatoarea de New York, Hillary Clinton, si noua stea a democratilor americani, senatorul de Illinois (statul care cuprinde si orasul de resedinta, Chicago) Barack Obama, deja atrageau, cumva, - « Ei cu ei, noi cu voi » - atentia - teles¬pectatorilor romani. Mai sensibili la concedii si distractie, asta vara, bine excitati si iritati de cand a inceput povestea cu 50% cresteri salariale si amenintarile cu criza mondiala. Luna noiembrie a adus si inceputul campaniei elec¬torale in Romania, in pandant cu votul americanilor din 4 noiembrie. Citeşte tot articolul
Andrei Gheorghe, prea scump pentru Becali TV
de Anca Nicoleanu
COTIDIANUL
Latifundiarul din Pipera şi-i doreşte la televiziunea pe care o va lansa pe 1 martie 2009 pe Andrei Gheorghe şi Mircea Badea. Nicoleta Savin, directorul general al postului, ne dezvăluie amănunte din culisele televiziunii lui Becali.
Mulţi oameni de televiziune importanţi şi-au arătat disponibilitatea de a lucra la televiziunea lui Becali, susţine Nicoleta Savin, directorul general al postului. „Am nume, dar nu le dau, oamenii lucrează încă la alte televiziuni. M-a impresionat faptul că nimeni dintre cei pe care i-am ofertat nu a zis : nu vreau ! Au fost şi mulţi care m-au sunat să îşi ofere serviciile. În decembrie-ianuarie voi avea contracte ferme. Însă nu o să putem să ne batem cu sumele exorbitante pe care le dau celelalte televiziuni, ar însemna ca eu, din start, să-mi ruinez acest proiect“, spune Savin. Citeşte tot articolul
BBC la TVR
de A.V.
ZIUA
Ashtar Alkirsan va filma la Bucuresti un documentar BBC care va cuprinde momente din culisele realizarii programului « Arena Leilor », produs si difuzat de TVR 2.
Postul nostru va difuza un making-of al documentarului in Romania, iar BBC va fi difuzata in premiera in perioada Craciunului, la postul BBC 2. Citeşte tot articolul
O campanie de 7 ani. America a fost pregatita cu un film pentru a-l alege pe Obama
De Emil Neacsu
GARDIANUL
Alegerea lui Barack Obama la presedintia Statelor Unite a fost posibila si gratie unei campanii electorale ingenioase si subliminale, constand in difuzarea unui serial de televiziune celebru, “24”, difuzat de reteaua Fox, incepand cu 6 noiembrie 2001 si terminand anul acesta ♦ Serialul cu o uriasa audienta, intins pe sase sezoane (in fapt sase zile din viata Americii), fiecare cu 24 de episoade (fiecare dintre acestea relatand in timp real o ora din ziua respectiva), este despre conspiratii politice si lupte antiteroriste, dar si despre alegerea presedintilor americani. Citeşte tot articolul
Rezultate UPC la 9 luni : venituri mai mici cu 5%, dupa scaderea cu 6% a bazei de clienti
De Vlad Popescu
ZIARUL FINANCIAR
Veniturile UPC Romania au scazut, in primele noua luni, cu 4,7%, respectiv cu 11% in trimestrul al treilea, in conditiile in care numarul de clienti s-a redus cu aproape 6% fata de luna septembrie a anului trecut, determinat de pierderea a 15% din abonati pe segmentul televiziunii prin cablu analog.
Astfel, incasarile UPC pe piata romaneasca s-au redus, in perioada ianuarie-septembrie, la 169,3 mil. dolari, de la 177,8 mil. dolari in perioada similara a anului trecut, se arata in raportul trimestrial al grupului Liberty Global, din care face parte si compania olandeza UPC. Citeşte tot articolul
Cărţile au pierdut lupta cu televizorul
de Sanda Scarlat
ADEVARUL
Românii acordă lecturii mai puţin timp decât televizorului, arată studiile, şi preferă bestsellerurile internaţionale, cărţile utilitare şi cele scrise de vedete. Cărţile „de supermarket” au cel mai mare succes la români - traduceri de succese internaţionale şi cărţi utilitare - reiese din datele de vânzări furnizate de edituri, distribuitori şi librării.
Toţi “actorii” spun că piaţa de carte a crescut constant în ultimii cinci ani, odată cu cifra lor de afaceri. Nimeni nu ştie, însă, exact cu cât, din cauză că nu există studii sau statistici în acest domeniu. În plus, nu avem date care să explice obiceiurile de consum cultural ale românilor din ’90 încoace. Singurele cercetări disponibile, pentru perioada 2005-2007, spun că televizorul domină detaşat consumul cultural. Citeşte tot articolul