Revista Presei CNA 11 ianuarie 2008

11.01.2008


envoyer l'article par mail title=

Evenimentul zilei
OTV nu scapa de plata amenzilor
Alexandru Bala

CNA a castigat in instanta dreptul de a incasa 80.000 lei reprezentand sanctiunile date postului. OTV trebuie sa plateasca Consiliului National al Audiovizualului (CNA) 80.000 de lei, adica suma totala a amenzilor date postului de membrii Consiliului, relateaza Mediafax. Postul lui Dan Diaconescu este obligat in acest sens de trei sentinte definitive, pronuntate in perioada 1 octombrie-31 decembrie 2007. Campion la sanctiuni Procesele au avut ca obiect trei amenzi date de CNA postului pentru editii ale emisiunii „Dan Diaconescu Direct”. O prima amenda contestata in justitie de OTV, in valoare de 50.000 de lei, a fost primita de post de la CNA pentru difuzarea de imagini reprezentand consumarea unor acte sexuale. (...)

Articole cu acelasi subiect :
 Gandul : OTV, condamnat să plătească 800 de milioane către CNA

NewsIn
Reporter Cătălin Daniel Cocoş Editor senior Marius Vasileanu
CNA a câştigat 18 din cele 20 de procese finalizate în diferite stadii în ultimul trimestru din 2007

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a câştigat 18 dintre cele 20 de procese finalizate în diferite stadii, unul a fost pierdut, iar la altul s-a renunţat, potrivit Serviciului Juridic din CNA.

Dintre cele 18 de procese câştigate la diferite instanţe, 14 au fost câştigate la prima instanţă, Curtea de Apel Bucureşti, la Contencios Administrativ, într-un dosar postul OTV nu a respectat obligaţiile dispuse de instanţă şi procesul a fost supendat, iar într-un alt dosar postul B1 TV nu s-a prezentat la termen şi nu a achitat taxa de timbru. « În mod normal, CNA a câştigat şi aceste două procese », potrivit Serviciului Juridic din CNA. (...)

Cotidianul
Kanal D, somat de CNA

Kanal D nu reuşeşte să intre în graţiile CNA. După ce, la începutul săptămânii, postul a fost somat pentru un material din cadrul ştirilor legat de sex-shop-uri, CNA a revenit cu decizia de a soma canalul, de data aceasta pentru o neregulă semnalată în cadrul emisiunii „Noră pentru mama”, difuzată pe 8 ianuarie. Astfel, în show-ul respectiv, gazda Gabriela Cristea prezenta informaţii greşite cu privire la regulile CNA privind difuzarea publicităţii în programele TV şi încălca regulile gramaticale ale limbii române. (...) (R.N.)

www.frontnews.ro

 1. CNA ar putea reclama Pro TV la Autoritatea Nationala pentru Protectia Copiilor

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a discutat in sedinta de joi, sesizarea primita de la o telespectatoare care a semnalat faptul ca Pro TV a difuzat pe sapte decembrie 2007, cazul unui copil de clasa a III-a care sufera de sindromul ADHD, membrii CNA considerand ca elevul ar putea fi identificat prin faptul ca au fost prezentate scoala si identitatea invatatoarei.Unul dintre membrii CNA, Radu Teodorel a precizat ca in urma difuzarii stirii, copilul ar putea fi respins de colectiv. (...)

 2.OTV a primit o treime din amenzile date de CNA in 2007 Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a dat amenzi in valoare de peste 910.000 de lei in 2007, suma din care OTV a avut de platit 367.000 de lei, fiind cel mai sanctionat post de televiziune. (...)

 3.Violenta, sexualitatea si vedetismul, printre atitudinile cel mai des promovate in programele TV Violenta, sexualitatea, vedetismul, minciuna, senzationalul si vulgaritatea sunt atitudinile cel mai des promovate in programele TV, se arata in studiu al Consiliulului National al Audiovizualului 81% dintre persoanele chestionate considera ca, in special, copiii sunt expusi la emisiuni de televiziune care au o influenta nociva asupra lor, iar 85% dintre respondenti considera ca expunerea la continutul violent determina un comportament agresiv al acestora. Media orelor petrecute in fata televizorului intr-o saptamana a crescut de la 3,44 cat era in 2004 la 4,55 in anul 2007. (...)

 4.Amenzi intre 3.000 si 30.000 lei pentru publicitatea inselatoare Guvernul a decis miercuri, printr-un proiect de lege, ca viitorii comercianti care utilizeaza publicitate ce induce in eroare si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al cumparatorilor si prejudiciaza concurentii, risca amenzi de la 3.000 de lei la 30.000 de lei. (...)