Revista Presei CNA, 11 martie 2009

11.03.2009


envoyer l'article par mail title=

• ACTUALITATE

CNA : Campania în audiovizual pentru alegerile europarlamentare se va desfăşura « pe bani »
GARDIANUL

Campania în audiovizual pentru alegerile europarlamentare se va desfăşura « pe bani », candidaţii la Parlamentul European trebuind să plătească pentru a participa la emisiunile electorale organizate de posturile tv şi radio private, a declarat, marţi, Răsvan Popescu, preşedintele CNA. Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a anunţat în şedinţa de marţi a Consiliului că a apărut în Monitorul Oficial o Ordonanţă de Urgenţă privind organizarea alegerilor europarlamentare. « Ordonanţa de Urgenţă privind organizarea alegerilor europarlamentare stabileşte în sarcina Consiliului (CNA, n.r.), în termen de o lună, să elaboreze o Decizie privind derularea campaniei în audiovizual. Aşa că o să ne apucăm de lucru în cel mai scurt de timp », a declarat Răsvan Popescu. Citeşte tot articolul

Campania pentru europarlamentare va fi « pe bani »
Alina Vătăman
EVENIMENTUL ZILEI

Toţi candidaţii care vor participa la alegerile din acest an pentru Parlamentul European vor fi nevoiţi să plătească pentru toate apariţiile în cadrul emisiunilor electorale de la posturile de radio şi televiziune private.

Decizia, publicată sub forma unei Ordonanţe de Urgenţă în Monitorul Oficial, a fost anunţată în cadrul şedinţei de astăzi a Consiliului Naţional al Audiovizualului de către preşedintele Răsvan Popescu. Potrivit preşedintelui CNA, Ordonanţa a preluat prevederile din Legea alegerilor generale, în baza căreia s-a desfăşurat şi campania electorală în audiovizual pentru alegerea Parlamentului României, în toamna anului trecut. Citeşte tot articolul

Amenzi de 7.500 lei pentru Radio Guerrilla, Radio Zu si OTV
de Marius Mihaiescu
HotNews.ro
Marţi, 10 martie 2009, 16:54 Economie | Media & Publicitate

Radio Guerrilla si Radio Zu s-au ales cu amenzi de 5.000 de lei, in urma folosirii unui limbaj « vulgar » in emisiunile matinale ’Guerilla de dimineata’ si ’Morning Zu, Farsa Zilei’.

« Limbajul folosit in aceste emisiuni a fost vulgar, nepotrivit audientei generale (interval orar de difuzare 07:00 – 10:00). Radiodifuzorul are obligatia de a asigura protectia minorilor prin alegerea intervalului orar de difuzare a emisiunii, astfel incat sa nu fie afectata dezvoltarea mentala sau morala a copiilor, prin incadrarea corecta a productiilor audiovizuale, in functie de criteriile de clasificare », sustine Consiliul National al Audiovizualului, intr-un comunicat de presa. Citeşte tot articolul

Dan Diaconescu, amendat de CNA cu 2.500 de lei
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 13:48, 10.03.2009

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de marţi, să amendeze cu 2.500 de lei postul OTV, pentru mai multe ediţii ale emisiunii « Dan Diaconescu Direct », în care s-a prezentat cazul Dianei Maloş, o tânără din Suceava găsită spânzurată.

CNA a analizat în şedinţa de marţi emisiunile « Dan Diaconescu Direct », difuzată pe 12 ianuarie, şi « Se întâmplă acum », din 12 şi 13 ianuarie. Analiza a venit după ce în şedinţa din 5 martie Consiliul a discutat despre mai multe emisiuni, în care a fost analizat cazul Dianei Maloş, o tânără din Suceava găsită spânzurată : « Dan Diaconescu Direct » din 20, 21, 22 decembrie 2008 şi 12 ianuarie 2009 şi « Se întâmplă acum » din 12 şi 13 ianuarie 2009. Citeşte tot articolul

Cazul Cozma, discutat de CNA cu şefii ştirilor din TV
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 14:21, 10.03.2009

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) îi va invita în şedinţa de joi, de la ora 10.00, pe şefii departamentelor de ştiri din televiziuni la discuţii privind încălcările legislaţiei audiovizuale şi ale deontologiei jurnalistice în mediatizarea cazului Marian Cozma.

Decizia a fost luată în şedinţa de marţi a CNA. Şefii redacţiilor de ştiri din principalele televiziuni din România vor fi invitaţi la discuţii, joi, de la ora 10.00, la sediul Consiliului. Citeşte tot articolul

Vulgaritatea de la Guerrilla şi Radio ZU a costat posturile câte 5.000 de lei
Pagina de Media

Radio Guerrilla şi Radio ZU au primit fiecare o amendă de 5.000 de lei (50 de milioane de lei vechi), pentru limbaj vulgar, nepotrivit cu orele de difuzare – programele matinale.

În cazul Radio Guerrilla, “vinovată” pentru amendă, alături de Dobrovolschi şi Craioveanu, a fost roboţica Zelda, un personaj care luptă pentru emanciparea femeii, într-un limbaj nu tocmai potrivit pentru emisiunea matinală. Citeşte tot articolul

Regimul infrastructurii de comunicaţii electronice, sub lupă
de Cristian Ionescu
JURNALUL NATIONAL

Ministerul Comunicaţiilor a iniţiat proiectul de lege privind regimul infrastructurii de Comunicaţii electronice. Proiectul de lege respectă recomandările Comisiei Europene în domeniu şi reformulează cadrul legislativ privind accesul operatorilor la infrastructura din proprietatea publică şi privată, potrivit reprezentanţilor MCSI.

PROCEDURĂ NECLARĂ

Potrivit MCSI, în prezent dreptul de acces în vederea realizării unor lucrări de instalare, întreţinere, înlocuire sau mutare a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi regimul utilizării infrastructurii sunt stabilite prin O.U.G. 79/2002, ale cărei prevederi sunt aplicate cu mare dificultate. Citeşte tot articolul

• OPINIE

Asta nu se dă la televizor !
BLOG OVIDIU NAHOI

Nu ştiu să existe vreo ţară în care notorietatea să fure locul competenţei, într-o atât de mare măsură precum în România.

Nu ştiu să existe vreun alt loc în care dezbaterea publică să fie generată şi controlată de un număr atât de mic de oameni – vreo zece-cincisprezece, hai, douăzeci de gălăgioşi abonaţi ai televiziunilor de ştiri şi talk-show, oameni lipsiţi de expertiză, dar plini de tupeu şi de certitudini.

Nu ştiu să existe vreo altă naţie în care bunul simţ să fi trecut în ilegalitate, sub dictatura flecărelii vesele, a şmecheriei ieftine, a mahalalei agresive, a prostiei periculoase. Citeşte tot articolul

Televiziunea şi Puterea
Cezar PAUL-BĂDESCU
DILEMA VECHE

Televiziunea înseamnă putere, poate cea mai importantă în zilele noastre, aşa că Puterea a încercat dintotdeauna să se folosească de ea. Să ne amintim că prima acţiune a tinerei noastre democraţii a fost ocuparea televiziunii şi transmiterea de mesaje în direct către populaţie, prin vocile lui Caramitru sau Dinescu. Ceauşescu pierduse controlul încă din acel moment : nu ai acces la televiziune – asta înseamnă că nu mai exişti, că eşti deja mort. Apoi, am avut ceea ce s-a numit „Revoluţia în direct“. Să ne amintim, de asemenea, cum îl înfăţişa televiziunea pe Ion Iliescu, în 1990, drept omul providenţial al naţiunii şi „un preşedinte pentru liniştea noastră“, în timp ce protestatarii din Piaţa Universităţii erau „golani“, „drogaţi“ şi „vînduţi puterilor străine“. Citeşte tot articolul

Trăim un an greu - şi trebuie să şi « dăm bine »
Ioana AVĂDANI
DILEMA VECHE

Cu ceva timp în urmă, Consiliul Europei a adunat o mînă de oameni cu interes în libertatea de expresie să analizeze oportunitatea adoptării unor documente – cu valoare de recomandare – legate de comportamentul mass-media la vreme de criză. Două zile ne-au trebuit să ajungem la concluzia că nu poţi reglementa reacţia la criză, atîta timp cît accepţi că însăşi criza este un moment de fractură de paradigmă, un moment (insist) în care nici o regulă prestabilită anterior nu se mai poate aplica. A face reguli pentru lipsa de reguli este un exerciţiu intelectual atractiv, dar doar atît. Citeşte tot articolul

„Audienţa se face cu paraşute şi paiaţe !”
Doinel Tronaru, Andreea Marinescu
EVENIMENTUL ZILEI

Romică Ţociu şi Cornel Palade vor să aplice reţeta succesului la noul show „Bancher sau şomer”, care a făcut Antena 1 lider de audienţă sâmbătă seară.

Potrivit unui studiu de audienţă privind profilul publicului telespectator al lunii februarie, analizat de www.paginademedia.ro, dacă oamenii şcoliţi se îndreaptă spre posturi de televiziune ca Realitatea TV sau Antena 3, canalele de ştiri având cei mai mulţi telespectatori educaţi (40%), marile posturi concurente precum Pro TV şi Antena 1 mizează pe o categorie de public cu studii medii, pe care îl delectează cu show-uri de divertisment. Citeşte tot articolul

Statul slab, mogulii puternici şi „oamenii lor”
Alexandra Badicioiu
COTIDIANUL

Avem un stat slab şi moguli puternici, a susţinut jurnalistul Cătălin Tolontan în cadrul unei dezbateri de la Realitatea TV. „Întăriţi-vă statul !”, i-a răspuns omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu. Pe Dinu Patriciu l-a deranjat titulatura de « mogul ».

De la început, titlul emisiunii difuzate luni seara, la Realitatea TV şi moderată de Mihai Tatulici, „Mogulii şi oamenii lor”, i-a deranjat pe o parte din invitaţii din platou, în special pe Doru Buşcu, directorul editorial al grupului Realitatea Caţavencu, care a declarat că nu e proprietatea nimănui şi că nu vrea să stea sub această etichetă. Citeşte tot articolul

Sex şi manele în logica dnei Teo
Alin Ionescu
COTIDIANUL

Traficul, tirajul şi audienţa sunt banii media. N-au miros.

Orice profesionist care vrea să închidă gura corului celor care se lamentează că standardele scad zilnic invocă zeul Rating, cu aerul unui guru de pe Wall Street. Principiul invocat e cel lansat de Teo Trandafir, cu celebrele sale platouri pline ochi cu manelişti : oricare dintre noi, susţinea ea, oricât de rafinat ascultător de Bach ar fi, tot ascultă o manea a lui Minune la o petrecere şi chiar dacă nu recunoaşte c-o face, ei bine, o face. Citeşte tot articolul

• DIVERSE

Trampele - 11 martie 2009
ACADEMIA CATAVENCU

★ Am mai scris despre serialul Stăpînul fiarelor, în care un urît musculos care face pe supereroul vremurilor mitice se uită în ochii animalelor sălbatice şi comunică cu ele. În ultimul episod, el s-a uitat în ochii unui bursuc şi în ochii a două nevăstuici. După care am aflat numele lui : „Este ultimul Sula ?“, aşa a zis un rival despre el. Păi, şi dacă e ultimul Sula, de ce are doi ochi în loc de unul singur şi de ce nu stă în formol, la IML ?

★ La o emisiune de teleshopping am remarcat faptul că prezentatorii care testau o spumă de spălat covorul s-au apucat să îl murdărească organizînd pe el o petrecere de copii. Citeşte tot articolul

Realitatea TV reia campania “România prinde rădăcini”
COTIDIANUL

Anul trecut, cu ajutorul a 5.000 de voluntari, s-au plantat peste 75.000 de puieţi în cadrul campaniei derulate de Trustul Realitatea.

Campania de împădurire “România prinde rădăcini”, de la Realitatea TV, va fi reluată duminică, 15 martie, în comuna Sudiţi, din judeţul Ialomiţa, prin plantarea a 6,7 ha de stejar, salcâm şi merişor într-o pădure calamitată. Potrivit unui comunicat al postului, campania va continua apoi în judeţele Dolj, Iaşi, Suceava, Neamţ şi Bacău, dar şi în alte zone din ţară. Citeşte tot articolul

Respins de doua ori, Ghise revine cu proiectul de lege al « stirilor echilibrate »
Corina Stoica
GARDIANUL

Deputatul PNL Ioan Ghise ne-a declarat ca va propune din nou proiectul de lege pentru modificarea Legii audiovizualului, care prevedea obligativitatea televiziunilor de a crea un echilibru în buletinele de stiri între stirile cu tema pozitiva si cele cu tema negativa si care a fost respins, luni, de Senat, pentru a doua oara. Desi proiectul a iscat controverse in randul specialistilor media, Ghise insista pe ideea ca Legea audiovizualului ar trebui sa oblige buletinele de stiri sa difuzeze in mod echilibrat teme negative si teme pozitive ale stirilor, bazându-se pe „o nevoie sociala acuta”. Citeşte tot articolul