Revista Presei CNA 12 februarie 2008

12.02.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA si ANPC colaboreaza pentru a opri publicitatea inselatoare
Front News

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) vor semna marti un protocol de cooperare prin care fiecare din cele doua institutii va furniza informatii pentru stoparea publicitatii inselatoare.

« Dupa ce analizam in sedinta si constatam ca este vorba de publicitate inselatoare, vom anunuta si ANPC, care poate actiona asupra anuntatorului (compania care face publicitatea inselatoare - n.r.) », a declarat presedintele CNA, Rasvan Popescu, relateaza Newsin. (...)

Radioul public, taxa dubla
România Libera

 » SRR solicita plata taxei radio de doua ori : o data pentru firma, o data pentru domiciliul actionarilor.

 » Societatea spera sa obtina prin sistemul « taxa-dubla » 9 milioane euro.

 » Cheltuielile nesabuite ale fostei conduceri au pus pe butuci Radioul public.

Societatea romana de Radiodifuziune (SRR) a ajuns cu cheltuielile la fundul sacului, drept pentru care a inceput sa trimita prin tara depese prin care someaza proprietarii de firme care au sediul societatilor in propria locuinta sa plateasca de urgenta taxa radio. Prin acest tertip, Radioul public incaseaza aceasta taxa de doua ori pentru acelasi serviciu : o data de la proprietarul imobilului ca persoana fizica ce locuieste efectiv in respectiva casa si alta data de la societatea care functioneaza la aceeasi adresa. Mai mult, SRR s-a gandit ca ar fi bine sa adune o suma cat mai mare, asa ca la inceputul anului a somat firmele in cauza sa plateasca taxa radio din urma cu trei ani, cate 120 de lei pe an. (...)

TVR incearca din nou sa o inlocuiasca fortat pe Rodica Culcer
Romania libera

Desi situatia fostei directoare de stiri a TVR, Rodica Culcer, nu a fost inca transata de tribunal, Televiziunea publica va organiza un nou concurs pentru postul de director al stirilor TVR. Culcer a solicitat instantei blocarea acestui concurs.

Tribunalul Bucuresti a amanat, ieri, pana in luna martie dezbaterile in procesul intentat TVR de Rodica Culcer, motivand ca nu au fost depuse toate documentele necesare. Culcer, fosta directoare a redactiei stiri din TVR, a contestat in instanta atat decizia sa de destituire din postul de director al stirilor TVR (pe care l-a ocupat prin concurs), de catre conducerea Societatii Romane de Televiziune (SRTv), precum si organizarea unui nou concurs pentru postul de director al stirilor TVR. Jurnalista sustine ca postul ei a fost desfiintat cu rea-credinta, pentru a fi inlaturata. Pentru amanarea concursului de la TVR, pana la solutionarea litigiului in care este implicata, Culcer a facut o cerere de ordonanta prezidentiala, care va primi o rezolutie pe 14 februarie. (...)

Articol cu acelasi subiect :
Gandul//Procesul Culcer - TVR, amânat cu o lună//

S-a lansat ProFM Alternative
Gandul

De acum, fanii stilului alternative au postul lor de radio, pentru că ProFM a lansat ProFM Alternative. Toţi cei care intră pe www.profm.ro pot asculta 24 din 24 cea mai bună muzică alternativă, fără intervenţii, fără reclame şi fără pauze.„Am creat acest post de radio pentru toţi « alternativii »care s-au săturat să fie nevoiţi să îşi facă zilnic playlist-ul la birou sau acasă. Acum, ei pot sta toată ziua pe ProFM Alternative, un post de radio unde se aud numai track-urile care le plac”, spune Andrei Conea, manager de programe ProFM Alternative. (...)

(R.N.)

Stirea si birfa
Cotidianul - Alin Ionescu

Cred ca asa cum organismul uman are nevoie zilnic de vreo doua mii de kilocalorii, de niste vitamine, de saruri si alte maruntisuri chimice, la fel sint convins ca exista o nevoie de stiri a organismului social. Mitul iluminist care priveste omul ca pe o fiinta rationala cred ca s-a erodat binisor. Cunoasteti genul asta de propaganda care sustine zi de zi ca un om informat e un om puternic, capabil sa-si ia viata in propriile miini etc., etc. Sint insa din ce in ce mai convins ca nu individul, ci societatea foloseste stirea pentru cu totul alte scopuri decit cele propagate secole la rind de apologetii iluminismului si ai modernitatii burgheze. (...)

MTV se desparte de presedinte
Business Standard

Televiziunea MTV se desparte de presedintele Christina Norman, potrivit Adage.com. Norman paraseste postul dupa o perioada de 17 ani de lucru in cadrul companiei, fara sa comunice detalii despre planurile de viitor. Interimatul va fi asigurat de Van Toffler, presedintele retelei media MTV Network Music&Logo Group, parte a conglomeratului media Viacom. (...)

Mihaela Rădulescu, lider la revenirea pe Antena 1
Ev.zilei - Petrisor Obae

Prima ediţie după o vacanţă de câteva săptămâni, cea de duminică, a atras în faţa micului ecran, în fiecare minut, 747.000 de telespectatori din mediul urban, în intervalul orar 15.30-18.30. Ratingul emisiunii în care invitat a fost Florin Piersic a fost mai mult decât dublul următorului clasat pe segmentul respectiv, Acasă TV.

Distanţă considerabilă

Până alaltăieri, Antena 1 avea în program, în intervalul de după-amiază, ediţii în reluare ale „Duminicii“ prezentate de Mihaela Rădulescu. (...)

Trei săptămâni în balon
Ev.zilei - Radu Paraschivescu

Ce s-a văzut la televizor ştim : o combinaţie misterioasă de avânt şi blegeală, fantezie şi naivitate, dezordine tactică şi abanos în mişcare, vincluri năprasnice şi lufturi caraghioase, focuri bengale şi gesturi bezmetice, dansuri tribale şi găini mâncate de vii prin tribune.

Tocmai de aceea nu insist şi trec la segmentul audio, adică la comentariile care au însoţit meciurile. În premieră pentru această competiţie, dacă nu mă înşel, Eurosport a apelat la şase oameni care s-au organizat pe perechi şi au spus basmul fotbalului african. Printre povestitori, Radu Banciu, numele pe care-l cauţi pe afiş ca să fii sigur că n-o să te plictiseşti şi n-o să ai parte de o peltea conformistă. (...)

TV, apanajul celor fara mesaj
Business Standard

Purtam acum cateva zile o discutie cu privire la... ceea ce vedem la televizor. A trecut deja ceva timp de cand nu mai pierd timpul in fata TV-ului pentru a urmari discutii politice fara miza sau certuri penibile intre politicieni, care alte ocupatii se pare ca nu au. In schimb, oarecum ma fascineaza ceea ce se intampla in SUA.

Americanul de rand are un aer de mediocritate (asta daca si dvs. va uitati la Jay Leno). Nu stie unde este Franta sau ce capitala are, nu stie ca Europa nu este o tara. Are, insa, un sir de valori instinctiv. Acum, poate, cineva sus se distreaza pe seama lor - au de ales la presedintie, din partea unui partid, intre o femeie si... un afroamerican. Ilar, in esenta. Poate nu va conta si vor alege in functie de calitatile lor. Pentru ca, da, spre deosebire de noi, ei au de unde sa aleaga. (...)

Campaniile virale si posterele - viitorul comunicarii pentru marile branduri
HotNews.ro - de Costin Ionescu

Doi grei ai creatiei publicitare europene, Johannes Newrkla, presedintele Art Directors Club Europe, si Andrea Stillacci, copresedinte CB Grey Paris, au vorbit pentru HotNews.ro despre modul in care marile idei ce impun branduri globale si marile talente locale fac fata fragmentarii mediatice, noilor tehnologii si schizofreniei ce cuprinde atat publicul larg, cat si lumea comunicarii.

Stillacci si Newrkla s-au aflat, la sfarsitul saptamanii trecute, la festivalul AdPrint de la Brasov, unde au preferat sa vorbeasca mai putin despre print si mai mult despre felul cum diversificarea si multiplicarea mass-media afecteaza mesajul publicitar si cum trebuie sa se adapteze acestea socurilor prin care trece in prezent industria. (...)