Revista Presei CNA 13 februarie 2008
13.02.2008

Protocol CNA-ANPC pentru combaterea publicitatii mincinoase
de Camelia Moga
HotNews.ro
CNA si ANPC au incheiat, marti, un protocol de colaborare pentru combaterea publicitatii inselatoare si agresive. Potrivit presedintelui CNA, Rasvan Popescu, este vorba de un protocol cu dublu sens, prin care Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) va putea folosi expertiza CNA in monitorizarea publicitatii audio-video, iar CNA, la randul sau, va putea sesiza ANPC pentru sanctionarea directa a unor comercianti identificati cu publicitate incorecta in audiovizual.
Protocolul semnat, astazi, de presedintii celor doua institutii stabileste ca la cererea ANPC, CNA va analiza in sedintele publice cazurile de publicitate ilegala semnalate si va interzice difuzarea lor in audiovizual, daca este cazul. « La sesizarea ANPC, CNA poate intrerupte lantul dintre comerciant si consumator, acolo unde aceasta reclama s-a dovedit mincinoasa », a declarat Rasvan Popescu, presedintele CNA. (...)
CNA-ANPC-PROTOCOL / CNA a semnat protocolul de colaborare cu ANPC
MEDIA EXPRES
Dan Vlaicu preşedinte ANPC şi Răsvan Popescu, preşedintele CNA, au semnat marţi, 12 februarie, protocolul de colaboarare între cele două instituţii pentru combaterea publicităţi înşelătoare şi agresive.
« Semnarea protocolului pune bazele colaborării dintre două instituÅ£ii subordonate interesului public, CNA va încerca să identifice autorii unor practici publicitare incorecte ÅŸi împreună vom încerca să apărăm cetăţenii de practicile publicitare înÅŸelătoare », a spus Răsvan Popescu. ÃŽn trecut, CNA a emis 54 de decizii pentru sancÅ£ionarea unor publicităţi incorecte. (...)
Reclamele mincinoase, puse la zid
Alexandra-Livia Dordea
Evenimentul zilei
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au semnat un protocol de colaborare, care prevede schimbul reciproc de informaţii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului.
Protocolul are ca principal obiectiv îmbunătăţirea gradului de informare a consumatorilor, prin intermediul mijloacelor audiovizuale, cu privire la eventuale practici comerciale incorecte. (...)
Publicitatea incorectă, sancţionată de Protecţia Consumatorului
de Ioana Nae
Adevarul
Preşedintele CNA, Răzvan Popescu (foto), a declarat ieri că, numai în 2007 au fost emise 54 de decizii în ceea ce priveşte publicitatea incorectă. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Con¬sumatorului (ANPC) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) au încheiat un protocol de colaborare prin care vor face schimb de informaţii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului. (...)
Protecţia Consumatorului şi CNA s-au aliat împotriva publicităţii înşelătoare
de Elena HÃŽRÅ¢AN
Gandul
Se vrea şi înfiinţarea unui organism de autoreglementare cu scop preventiv.
Publicitatea înşelătoare făcută prin intermediul audiovizualului va fi sancţionată de acum de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), cu ajutorul CNA. Cele două instituţii au încheiat un protocol de colaborare prin care vor face schimb de informaţii privind publicitatea înşelătoare şi vor dispune măsurile legale de sancţiune. (...)
Firmele care folosesc publicitate inselatoare vor fi inchise de ANPC
Gardianul
Consumatorii vor fi mai aparati de firmele care practica publicitatea inselatoare. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si CNA au decis sa ia masuri drastice impotriva reclamelor false si agresive, mergand pana la inchiderea societatilor care incalca legislatia in domeniu. Consiliul National al Audiovizualului (CNA) si ANPC au semnat, ieri, un protocol de colaborare, care prevede schimbul reciproc de informatii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului. “ÃŽncercam, prin acest protocol, sa aparam consumatorul fata de publicitatea înselatoare si agresiva. Fara colaborarea cu CNA, aceasta protectie a consumatorului ar ramâne doar niste cuvinte pe hârtie”, a precizat Dan Vlaicu, presedintele ANPC. (...)
Protocol impotriva practicilor publicitare incorecte
Romania libera
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au semnat ieri un protocol de colaborare, care prevede schimbul reciproc de informatii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului. Protocolul mai prevede angajamentul celor doua institutii de a imbunatati sistemul de informare prin audiovizual, fiind posibila in acest fel atentionarea consumatorului cu privire la eventualele practici incorecte la care recurg unii comercianti, incalcand atat legea, cat si dreptul cumparatorului de a alege un produs cunoscand datele reale despre acesta. Colaborarea dintre cele doua institutii prevede ca membrii Consiliului sa analizeze, in sedinta publica, posibilele practici comerciale incorecte in ceea ce priveste publicitatea si teleshoppingul in audiovizual. Protocolul CNA-ANPC va fi valabil pe durata unui an, putand fi prelungit automat, pe perioade succesive de cate un an. (...)
Activitatea agenţilor economici ce persistă în practici publicitare incorecte va putea fi suspendată
Realitatea TV
Marţi 12 februarie 2008, 19:08
Spoturile publicitare difuzate la televizor şi la radio vor intra în vizorul comun al Consiliului Naţional al Audiovizualului şi al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului. Cele două instituţii au semnat un protocol de colaborare şi vor încerca să identifice practicile comerciale înşelătoare sau agresive din domeniul audiovizualului. (...)
10.000 RON amendă CNA, pentru filme porno necodate
Gandul
CNA a amendat, ieri, operatorul de cablu RCS&RDS TimiÅŸoara cu 10.000 de lei, pentru transmisia necodificată, în pachetul de bază, a producÅ£iilor aparÅ£inând Playboy ÅŸi Private Spice. Societatea a încălcat astfel articolul 23, alineatul 3 din Codul de reglementare a conÅ£inutului audiovizual, care prevede că „producÅ£iile audiovizuale prevăzute la art. 18 lit. f) pot fi retransmise analogic numai în intervalul orar 1.00 - 5.00, codat ÅŸi în cadrul pachetelor opÅ£ionale”. (...)
CNA a licenţiat televiziunea prin satelit Cinemar.ro
Gandul
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a aprobat, astăzi, solicitarea SC Ex Computer SRL Seini de acordare a licenţei audiovizuale prin satelit pentru televiziunea generalistă Cinemar.ro, emisiunile postului urmând să fie disponibile telespectatorilor şi pe internet. (...)
CNA a dat licenţă Cinemar.ro
Adevarul/Pe scurt
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a acordat, în şedinţa de ieri, o licenţă audiovizuală prin satelit companiei Computer Seini pentru televiziunea generalistă Cinemar.ro. Emisiunile postului vor fi disponibile telespectatorilor şi pe internet. Valoarea totală a investiţiei va fi de aproximativ 240.000 de euro. (...)
Inflaţie de canale muzicale la tv
Adrian Vaduva
Jurnalul National
Deşi românii nu merg prea des la operă, operetă sau concerte (rock, pop sau alte genuri muzicale), totuşi suntem între primele ţări din Eu¬ropa în ceea ce priveşte numărul posturilor tv de profil. Potrivit unui sondaj de opinie realizat de CURS pentru Consiliul Naţional al Audiovizualului, aproape 90% dintre respondenţi au declarat că nu merg deloc la concerte, fie ele de rock sau manele, dar nici la operă sau operetă. Nici măcar în cluburi sau discoteci nu ajung prea des, lucru recunoscut de peste 80% dintre intervievaţi. (...)