Revista Presei CNA, 13 martie 2009

13.03.2009


envoyer l'article par mail title=

• ACTUALITATE

IAA şi CNA continuă educaţia pentru un stil de viaţă sănătos
de Floriana Scânteie
IAA.ro

Programul pentru un stil de viaţă sănătos se va derula şi anul acesta, la iniţiativa IAA, cu sprijinul CNA şi a posturilor TV şi radio, care vor difuza spoturile în regim de campanie socială.

Programul va debuta în maximum trei săptămâni, timp în care reprezentanţii IAA şi CNA vor mai avea consultări pe marginea unuia dintre spoturile TV, care targetează tinerii, şi vor recomanda posturilor TV şi radio să difuzeze reclamele în regim de campanie socială, la fel ca anul trecut.

Campania va urma, în mare, etapele de anul trecut, platformele de comunicare care vor difuza mesajul umbrelă “Puţin din fiecare şi multă mişcare” fiind ATL, PR şi BTL. Citeşte tot articolul

Competiţia, de vină pentru derapajele posturilor TV !
Pagina de Media

Concurenţa le înceţoşează judecata jurnaliştilor. Prim mimetism, pe principiul “dacă ei dau şi noi trebuie să o facem“, posturile TV ajung la exagerări, ca în cazul uciderii handbalistului Marian Cozma. Astfel s-au explicat şefii ştirilor de la posturile TV în faţa Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Din dezbatere :

Răsvan Popescu (preşedinte CNA), foto : “Timp de o săptămână, bombardamentul a fost general, cu diferenţe între posturi. Ar trebui să existe un cod intern în toate redacţiile. Astfel putem elimina derapajele.” Citeşte tot articolul

Cazul Marian Cozma : Concurenta si marketingul, principalii vinovati pentru derapajele posturilor TV
de Camelia Moga
HotNews.ro
Joi, 12 martie 2009, 15:48 Economie | Media & Publicitate

Concurenta si presiunea din partea marketingului par a fi cauzele care imping posturile TV spre derapaje si exagerari in prezentarea stirilor. Asa au sustinut, joi, in fata CNA, sefii departamentelor de stiri din televiziunile care au mediatizat cazul handbalistului Marian Cozma.

Potrivit membrilor CNA, in pofida amenzilor pe care le primesc, televiziunile continua sa « stoarca glandele emotionale » ale telespectatorilor, mizand mai degraba pe « induiosarea » acestora, decat pe informarea lor. Citeşte tot articolul

Reforma posturilor publice de radio-TV : « depolizitarea e o falsa pista »
de Luminita Parvu
HotNews.ro
Joi, 12 martie 2009, 17:32 Economie | Media & Publicitate

O taxa radio-tv obligatorie pentru toata populatia, eliminarea politicului in desemnarea consiliilor de administratie la posturile publice de radio-TV si transformarea functiei de presedinte-director general in doua functii separate vor face obiectul unor amendamente legislative pentru reforma institutiilor publice de presa. Asa au convenit participantii la o dezbatere pe aceasta tema, organizata joi la Parlament, unde participantii s-au declarat, insa, destul de sceptici in privinta depolitizarii SRR si SRTv. Citeşte tot articolul

« Sinteza zilei », somată de CNA
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 14:37, 12.03.2009

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de joi, să someze public postul Antena 3, pentru emisiunea « Sinteza zilei » din 12 februarie, în care invitatul programului, Valentin Stan, a « incitat la violenţă », fapt care încalcă prevederile legislaţiei audiovizuale.

CNA a analizat în şedinţa de joi emisiunea « Sinteza zilei » difuzată pe data 12 februarie, în intervalul orar 21.31 - 22.58, de postul Antena 3. Invitaţii moderatorului Mihai Gâdea au fost Valentin Stan şi, în partea a doua a emisiunii, Victor Ciutacu. Citeşte tot articolul

Mogulul Vântu şi Cozmin Guşă, consilierul lui Geoană, au o firmă de consultanţă. „Relaţia firmei cu PSD este zero, vrem doar să facem ceva bănuţi”
de Marian SULTĂNOIU, Florin NEGRUŢIU
GANDUL

Ieşirea nervoasă, de miercuri, a lui Traian Băsescu la adresa mogulilor are un motiv concret. Preşedintele a descoperit axa Vântu-Guşă-Geoană, care ar încerca schimbarea lui de la Cotroceni. Cum s-a născut aceasta şi, implicit, spaima preşedintelui că va fi lucrat ? În primul rând, prin înfiinţarea, la 5 februarie 2009 - la scurt timp după abandonul politic al lui Cozmin Guşă -, a firmei de consultanţă SOCO Dezvoltare & Management SA - SO : Sorin ; CO : Cozmin -, având un capital social de 100.000 lei, un parteneriat de 50-50 la sută, iar ca obiect de activitate - consultanţă pentru afaceri şi management. De ce ?! Citeşte tot articolul

PROPUNERE PD-L/Taxă de solidaritate radio-tv
de Dana Piciu
JURNALUL NATIONAL

Preşedintele Comisiei de cultură a Camerei Deputaţilor, democrat-liberala Raluca Turcan, încearcă să introducă în legislaţie o nouă taxă, în timp ce Guvernul se zbate să reducă numărul taxelor şi impozitelor.

Este vorba de taxa de solidaritate radio-tv, vechea taxă radio-tv, pe care urmează să o plătească toţi românii, indiferent dacă au sau nu aparat radio sau televizor. Această taxă de solidaritate este prevăzută în proiectul de lege pentru organizarea şi funcţionarea radioului şi televiziunii publice, proiect ce a fost blocat la Senat în fostul Legislativ, iar acum se află în dezbatere publică şi pe care Turcan îl va redepune la Parlament peste două săptămâni. Citeşte tot articolul

• OPINIE

Ce poate fi imbunatatit pe piata de radio din Romania
9am.ro

Pentru Denis Florent, consultantul media care a reusit sa aduca Kiss FM pe prima pozitie in topul audientelor in doar sase luni, experienta romaneasca a reprezentat o incursiune interesanta intr-o lume unde radioul este inca “un al doilea job” pentru majoritatea celor care lucreaza in domeniu. Intr-un interviu acordat Wall-Street, Florent vorbeste despre aspectele ce necesita imbunatatiri “urgente” in peisajul radio local - lipsa unor formate importante, executia, emisiunile de dimineata si cantitatea de munca. Citeşte tot articolul

• DIVERSE

Publicitatea TV, scadere de aproape 20% in primele doua luni
Azi de Antonia Tucheac
BUSINESS STANDARD

Sapte dintre primii zece advertiseri pe TV, din perioada ianuarie-februarie 2009, au inregistrat scaderi ale volumelor brute investite in publicitate, potrivit datelor Alfa Cont. Per ansamblu, investitiile primilor zece advertiseri au scazut cu 17,5% fata de investitiile primilor zece din perioada similara a anului trecut.

Procter&Gamble, companie care ocupa prima pozitie in top advertiseri dupa primele doua luni din 2009, a inregistrat o scadere a investitiilor in publicitate de 45% fata de perioada ianuarie-februarie 2008, de la 41,8 mil. euro la 22,8 mil. euro. GlaxoSmithKline Europharm si Cosmote sunt singurii doi advertiseri care au inregistrat cresteri. Citeşte tot articolul

Publicitatea SRR a rămas fără vânzător
Autor : Cătălin Cocoş
ADEVARUL

Chiar dacă i s-a promis cât a solicitat, radioul public tot nu a ales regia care să-i vândă spaţiul publicitar pentru următorii trei ani. CLIR Media a oferit un venit net garantat de 2.4 milioane de euro în cei trei ani de contract, iar Arbo Media a oferit 1.3 milioane de euro, conform unor surse apropiate licitaţiei.

Regia de publicitate CLIR Media a cerut, pe lângă comisionul de 12% oferit de SRR (potrivit unor surse din piaţă), şi un rebate de 12%, iar Arbo Media a solicitat un comision de 20%.

Niciunul din cei trei ofertanţi, CLIR Media, Arbo Media şi Splendid Media, nu a îndeplinit în totalitate cerinţele Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR). Citeşte tot articolul

Arestarea lu Tolea contraatacă
HotNews.ro
Postat in Radio/TV/YouYube de Iulian Comanescu pe 12 March 2009, la ora 2:12 pm

Antena 1 a revenit aseară cu arestarea în direct de alaltăieri a lui Tolea, cap de jurnal :

Dacă în momentul reţinerii ratingurile n-au zburat prin tavan, ieri ştirea “Tolea arestat în direct pe o televiziune” a avut timp să se propage pe net şi la televiziuni şi în ziare (18.000 views la înregistrarea din 10 martie pe Videonews.ro, vreo 17.000 de views în total la multe variante pe YouTube, printre care asta). Citeşte tot articolul