Revista Presei CNA, 15 decembrie 2008
15.12.2008

« Esti cool si daca vorbesti corect ! » Noua brosura semnata M.E.C.
Pro TV, 14 decembrie 2008
50.000 de brosuri, cu acest titlu, au fost editate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, Consiliului National al Audiovizualului, si lingvisti ai Academiei Romane.
« Ni se face reprosul ca ceea ce se invata la scoala nu are nicio legatura cu realitatea si cu ce traiesc in afara scolii copiii. Ideea era sa le punem la indemnana o gramatica practica, » a declarat Liliana Preoteasca, director M.E.C. CiteÅŸte tot articolul
Live - Antena 3 pe mobil
de Raluca Grintescu
JURNALUL NATIONAL
Utilizatorii internetului pe telefon pot accesa site-ul interro_liens_callback pentru a afla ultimele informaÅ£ii. Tot de pe mobil pot fi urmărite în direct ÅŸtirile zilei ÅŸi ediÅ£iile speciale. Pentru a vedea emisiunile Antenei 3 pe telefonul mobil trebuie să trimiÅ£i un SMS gratuit la 8877 (valabil pentru reÅ£eaua Vodafone) cu textul « antena3 ». CiteÅŸte tot articolul
Cele trei canale de filme ale Realitatea - Caţavencu încep să emită pe 19 decembrie
Mediafax
Cele trei televiziuni de filme ale grupului de presă Realitatea - Caţavencu, denumite CineStar, ActionStar şi ComedyStar, vor începe emisia pe 19 decembrie, la ora 18:00, pe platforma Romtelecom, Dolce. Cele trei canale TV de film premium sunt reunite sub denumirea CineStar.
« Cel mai nou produs al Grupului Realitatea-CaÅ£avencu aduce pe ecranele telespectatorilor români mari succese de casă ale cinematografiei mondiale, precum ÅŸi filme premiate la cele mai mari festivaluri. Multe dintre producÅ£iile difuzate vor fi premiere pe piaÅ£a de televiziune din România », se arată în comunicat. CiteÅŸte tot articolul
Canalele de film ale Realitatea Catavencu, doar pe platforma Dolce
de C.I.
HotNews.ro, Vineri, 12 decembrie 2008, 14:28
Grupul Realitatea-Catavencu va lansa, saptamana viitoare, pachetul CineStar, ce include trei canale de film, pentru care a obtinut licenta in luna septembrie. Cele trei canale vor incepe emisia pe 19 decembrie, « in exclusivitate pe platforma Romtelecom Dolce », potrivit unui comunicat de presa. Romtelecom a anuntat vineri ca noile canale sunt oferite gratuit timp de trei luni in abonamentele de baza Variety.
Potrivit reprezentantilor Realitatea, pachetul va fi distribuit exclusiv pe platforma Dolce in primele sase luni, urmand ca apoi sa fie extins in functie de discutiile cu alti operatori. CiteÅŸte tot articolul
Industria presei scrise ar putea fi decimată în 2009 - raport Deloitte
Realitatea TV
Realitatea.net
Industria presei scrise ar putea fi decimată în 2009, mai ales în pieţe dezvoltate, soluţia fiind restricţionarea sau reducerea conţinutului online, în favoarea formatului fizic al publicaţiilor, potrivit celui mai recent raport realizat de compania de consultanţă Deloitte.
Previziunile deloc optimiste, potrivit cărora o publicaÅ£ie din 10 va fi obligată, anul viitor, să-ÅŸi reducă tirajul la mai puÅ£in de jumătate sau să se mute integral pe internet, pentru a nu dispărea, sunt cuprinse în raportul « Printul este în pericol », realizat de Deloitte ÅŸi prezentat de presa britanică. CiteÅŸte tot articolul
Antena 1, în top
de C.S.
JURNALUL NATIONAL
Conform unuia dintre cele mai complexe studii de marketing, realizat în România de Daedalus Millward Brown, Antena 1 ocupă primul loc în ceea ce priveşte calitatea şi popularitatea programelor de divertisment.
Astfel, Antena 1 are cele mai apreciate programe de divertisment şi vedetele cele mai iubite de public. În plus, ştirile transmise de Antena 1 sunt considerate mai obiective decât ale altor televiziuni, iar emisiunile stabilesc trenduri de urmat pentru alte posturi. Antena 1 şi Pro TV sunt brandurile tv cel mai iubite de români, care se bucură de cea mai mare notorietate şi înregistrează cele mai relevante performanţe. Citeşte tot articolul
CTP, cel mai bun jurnalist şi analist politic, pentru a patra oară
De Alexandra Badicioiu, Cosmin Popan
COTIDIANUL
Cum locul întâi este ocupat, de la începutul acestui proiect, de Cristian Tudor Popescu, doar locurile următoare puteau să surprindă anul acesta. Sau discursul câştigătorului.
Cristian Tudor Popescu a primit trofeul la categoria jurnaliÅŸti de la Andreea Marin.
“Nu mă aÅŸteptam să câştig într-un an în care am făcut paÅŸi înapoi, ÅŸi de la Gândul, ÅŸi de la Clubul Român de Presă. Inclusiv la apariÅ£iile televizate am renunÅ£at tot mai mult ; am o zecime din câte au colegii mei de clasament în acest moment”, au fost primele reacÅ£ii ale laureatului. CiteÅŸte tot articolul
BUGETE MAI MICI PENTRU PUBLICITATE/2009 plin de provocări şi în comunicare
de Eliza Dumitrescu
JURNALUL NATIONAL, 13.12.2008
Tânăra şi dinamica industrie a comunicării începe să resimtă şi ea şocurile recesiunii economice. Bugetele companiilor sunt încă în lucru, dar surse din piaţă afirmă că sunt reduceri substanţiale în privinţa cheltuielilor cu publicitatea.
Alex Bădilă, Managing Director al agenÅ£iei Publicis, observă că scăderea sectorului comunicării, deÅŸi importantă, nu e încă spectaculoasă, pentru că ÅŸi la noi s-a mers înainte “cu benzina care mai era prin rezervoare”. Cezar Batog, General Manager al Optimedia, agenÅ£ia de media din cadrul Grupului Publicis România, ne-a spus că a discutat “cu clienÅ£ii mari ai agenÅ£iei ÅŸi, deocamdată, aceÅŸtia nu au schimbat nimic din strategia lor referitoare la comunicare. CiteÅŸte tot articolul
Pro TV, primul trust care recurge la disponibilizari
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD
Trustul Media Pro, care detine, printre altele, liderul pietei de TV, Pro Tv, precum si postul pentru femei Acasa Tv, si care este, in acest moment, cel mai profitabil grup media din Romania, cu 93 mil. dolari profit la sfarsitul lui 2007, ar putea recurge la o serie de disponibilizari in 2009, precum si la inchiderea mai multor produse din portofoliu, ca urmare a efectelor crizei financiare.
Informatia a fost confirmata de mai multe surse apropiate trustului, insa a fost infirmata de oficialii grupului. “Strategia noastra pentru 2009 nu include disponibilizari generate de criza care sa afecteze toate produsele din grup, ci niste modificari induse de trendul de consum. In acest sens, am decis sa continuam investitia in dezvoltarea online pentru produsele de publishing, de exemplu. CiteÅŸte tot articolul
Concediaţii PRO se revoltă sub anonimat
De Cosmin Popan
COTIDIANUL, 14 DEC 2008
Zvonul celor 300 de oameni de care trustul PRO intenţionează să se despartă pe fondul crizei economice începe să capete contur, chiar dacă cei puşi pe liber se tem să vorbească, iar atunci când o fac preferă anonimatul.
Sunt 30-35 de oameni de la PRO TV, Acasă TV, MTV sau PRO FM pe care un producător executiv din PRO TV îi ÅŸtie personal ÅŸi susÅ£ine că au primit, la fel ca ÅŸi el, decizia de disponibilizare. A auzit, însă, în ultimele săptămâni, de câteva sute care ar fi daÅ£i afară. “După data de 1 decembrie, când fiecare dintre noi a primit o brăţară pe care scria « Noroc că eÅŸti protevist ! », a început să curgă cu disponibilizări”, declară pentru Cotidianul sursa din PRO TV, care ne-a rugat să-i păstrăm anonimatul. CiteÅŸte tot articolul
Despre cineviziune
de Alexandru Matei
ROMANIA LIBERA, 13 DECEMBRIE 2008
La sfarsitul saptamanii trecute, la Bucuresti a fost invitat un important sociolog francez, Gilles Lipovetsky. Omul a devenit celebru in 1983, dupa o carte intitulata « Era vidului », in care vorbeste despre o epoca a indiferentei, a ludicului, a glumei generalizate : nimic nu mai poate fi serios intr-o lume hiperindividualista. Au trecut 25 de ani de atunci : o intreaga epoca Ceausescu. Autorul recidiveaza acum cu « Ecranul global », carte tradusa si publicata la Polirom. « Ecranul global » e o carte despre ecrane : cel cinematografic, inainte de toate. Dar autorul isi dezvolta aici o ceva mai veche teorie. CiteÅŸte tot articolul
Becalizarea României s-a făcut la TV
de Petre Barbu, Ovidiu Marincea
ADEVARUL, 14 DEC 2008
Gigi Becali ÅŸi-a câştigat notorietatea profitând de slăbiciunile ÅŸi foamea de scandal ale televiziunilor. Cu scandalurile „marca Becali”, afaceristul ÅŸi-a cucerit simpatia televiziunilor, acumulând un capital de popularitate care s-a dovedit inutil.
VorbeÅŸte poticnit ÅŸi bolovănos la „Dan Diaconescu Direct”. ÃŽmparte bani săracilor. Urlă ÅŸi-i înjură pe jurnaliÅŸti. ÃŽl dă afară pe Cornel Nistorescu din studioul talk-show-ului „Miezul problemei”. ÃŽÅŸi face cruci mari la icoane. Achită locatarilor din zona ZăbrăuÅ£i taxele pentru conectarea la curentul electric. ConstruieÅŸte case pentru sinistraÅ£ii din Vadu RoÅŸca. ÃŽl concediază pe Hagi. Bea vin cu Băsescu la Golden Blitz. CiteÅŸte tot articolul