Revista Presei CNA, 17 iunie 2009

17.06.2009


envoyer l'article par mail title=

• ACTUALITATE

Francezii taie din costuri, TVR rămâne pe pierdere
Autor : Cătălin Cocoş
ADEVARUL

În Franţa, serviciul public vrea să se echilibreze financiar, în timp ce Televiziunea Română lansează posturi, deşi pierde bani şi audienţă. France Télévisions are 11.000 de angajaţi şi cinci canale TV, iar Televiziunea Română are şase canale, fonduri insuficiente pentru achiziţia de programe şi peste 3.000 de salariaţi.

Patrick de Carolis, preşedintele-director general (PDG) al France Télévisions, a anunţat că televiziunea publică franceză vrea să renunţe la o parte din personal. Citeşte tot articolul

Băsescu, un nou atac la adresa mogulilor de presă
Cristian Oprea
COTIDIANUL

Şeful statului s-a dezlănţuit, din nou marţi seară, împotriva trusturilor de presă din care fac parte posturile de televiziune Realitatea TV şi “Antenele”, acuzându-le că dezinformează şi că-i “distorsionează” mesajele.

Şeful statului a reluat, marţi seara, la emisiunea “Naşul” a lui Radu Moraru, de la B1 TV, criticile la adresa celor două canale tv de informaţii : “Eu iau ansamblul trusturilor şi nu aş vea să nominalizez emisiuni, dar dacă monitorizezi trunchierea pe care o fac în mesajele mele şi speculaţiile şi aşa mai departe este uşor să înţelegi că sunt două trusturi care au ca obiectiv distrugerea sau distorsionarea mesajului preşedintelui României”. Citeşte tot articolul

PRODUCTIE-TELEVIZIUNE-CE / Televiziunile pot folosi gratuit Serviciul Audiovizual al Comisiei Europene
MEDIA EXPRES

Budapesta (MEDIA EXPRES) / 16 iun 2009 / Serviciul audiovizual al Comisiei Europeane a prezentat participanţilor la târgul de programe de la Budapesta, Discop East 09, la 16 iunie, baza de date video online, gratuită, pentru producţia TV si video.

Raymond Maxwell, reprezentantul Direcţiei Audiovizuale a Comisiei Europene, a spus că materialele video şi audio la zi cât şi arhiva media a Comisiei Europene pot fi accesate la adresa de web ec.europa.eu/avservices, unde covârsitoarea majoritate a materialelor nu sunt supuse restrictiilor de copyright. Citeşte tot articolul

BBC ar putea imparti taxa de licenta cu alte posturi comerciale
BUSINESS STANDARD

BBC ar putea fi determinat sa imparta taxa de licenta cu alti concurenti comerciali, potrivit prevederilor unor planuri guvernamentale ce urmeaza sa fie anuntate marti, relateaza BBC.Raportul Digital Britain va sugera modalitati de a ajuta companii precum Channel 4 sa faca fata impactului internetului. De asemenea, ar putea include planuri de combatere a transferul ilegal de fisiere si extinderea serviciilor broadband in intreaga tara. Citeşte tot articolul

Agentiile de presa in criza : produse noi si flexibilitate fata de clienti
de Camelia Moga
HotNews.ro
Marţi, 16 iunie 2009, 20:02 Economie | Media & Publicitate

Agentiile de presa continua sa fie o afacere profitabila, chiar si pe timp de criza. Cel putin asa spun managerii principalelor agentii de presa publice si private din Romania, care au dezbatut, marti, cu ocazia Zilei Agentiilor de Presa, posibilitatile de dezvoltare ale agentiilor in contextul crizei economice. Discounturile oferite unor categorii de clienti, extinderea in online si investitiile in tehnologii multimedia par a fi solutiile cele mai viabile.Citeşte tot articolul

Revolutia digitala e inevitabila in media si divertisment-studiu PwC
de Claudia Pirvoiu
HotNews.ro
Marţi, 16 iunie 2009, 18:07 Economie | Media & Publicitate

In urmatorii cinci ani, tehnologiile digitale vor deveni din ce in ce mai raspandite in toate segmentele din industria de media si divertisment pe masura ce migratia digitala se extinde, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers. Acesta mai arata ca in urmatorii doi ani piata de media si publicitate va inregistra scaderi din cauza crizei mondiale.

In acest sector, consumul va scadea in 2009 cu 1,2%, ramanand la un nivel scazut si in 2010. Citeşte tot articolul

Agenţiile de presă ar trebui să continue dezvoltarea chiar şi pe perioada crizei
Mediafax
BUCUREŞTI / 17:55, 16.06.2009

Agenţiile de presă din România ar trebui să continue procesele de dezvoltare şi investiţii chiar şi pe timpul crizei economice, au convenit participanţii la cel de-al doilea panel al ediţiei a patra a Zilei Agenţiilor de Presă, care a fost moderat de Cristian Dimitriu, director general al MEDIAFAX.

« Dezvoltarea ar putea fi stopată de această criză financiară prin care trecem cu toţii. Pe de altă parte, orice agenţie care nu se dezvoltă nu va reuşi să satisfacă nevoile clienţilor. Agenţia de presă nu trebuie să se rezume la produsul tradiţional, clasic, standard », a declarat Cristian Dimitriu, director general al MEDIAFAX. Citeşte tot articolul

• OPINII

Căldură mare, monşer !
Cezar PAUL-BĂDESCU | cultura pe sticlă
DILEMA VECHE

Grea şi frustrantă trebuie să fie viaţa unui jurnalist de la o televiziune de ştiri ! El vrea în permanenţă să ne împărtăşească pulsul fenomenului epocal, iar realitatea – cruda realitate – se dovedeşte a nu fi la înălţimea aşteptărilor sale.

Bunăoară, de alegeri. Cu o zi înainte, jurnalistul televiziunii de ştiri intră în trepidaţii. Urmează una dintre zilele acelea !... Redacţiile frisonează, se alertează, se isterizează. Citeşte tot articolul

Presa locală între moguli şi patroni dubioşi
Emilia Chiscop
REVISTA 22

La 15 ianuarie 1904, un important ziar local din România acelei vremi, Evenimentul de Iaşi, deschidea ediţia cu un articol despre moartea redactorului său principal. Intelectuali reputaţi, ca A.D. Xenopol şi Gh. Ghibănescu, vor scrie articole în memoria sa, comparându-l cu figuri mari din istorie, între care Nicolae Bălcescu. Cel elogiat era Spiru Prasin, un nume necunoscut astăzi. Citeşte tot articolul

• INTERVIU

Ce fel de businessman e Dan Diaconescu ? « Mai semnez acte in pauza de publicitate, cateodata chiar si in direct »
Autor : Andra Gheorghe
DailyBusiness.ro
Publicat pe 15 iunie 2009 la 12:10

Dan Diaconescu face televiziune pentru ca ii place si din ambitia de a fi propriul lui patron. Insa iese si pe plus : anul trecut OTV a facut profit 1 milion de euro. Ce fel de businessman este, cum isi gandeste strategiile, investitiile si proiectele ? Ce « arogante », dupa cum spune el, orgolii, conflicte si vise are un om care se autointituleaza vizionar ? Aflati dintr-un interviu acordat DailyBusiness.ro in cele fix 16 minute dinaintea unei noi emisiuni « Dan Diaconescu in direct ».

Interviul foarte-pe-scurt
- Niciodata nu am pierdut bani in televiziune mai mult de 2-3 luni. Presa scrisa in schimb a pierdut foarte multi bani.
- Cel mai prost post de televiziune din Romania are mai multi telespectatori decat are cititori cel mai bun ziar. Citeşte tot articolul

• DIVERSE

Trampele - 17 iunie 2009
ACADEMIA CATAVENCU

* Dacă tot a apărut emisiunea Vreau să fiu stewardesă, sînt curios cînd o să apară şi emisiunea Vreau să fiu pilot. Avantajele acestui sequel ar fi următoarele : mai multe ediţii, interesul sporit al tineretului sub 10 ani, ca să nu mai vorbim de faptul că este un job mult mai bine plătit. Dacă nu ne credeţi, întrebaţi-le pe alea care vor participa la următoarea ediţie a emisiunii Vreau să fiu nevastă de pilot fără să fiu stewardesă.

* În cazul în care nu ştiaţi, ceea ce face Mădălin Ionescu la Antena 1 se numeşte News Magazine. Nu circ, nu panaramă, nu întărîtat nebuni din Capitală şi din teritoriu. Citeşte tot articolul