Revista Presei CNA, 17 martie 2009
17.03.2009

• ACTUALITATE
Liber din nou la publicitate din bani publici pe ochi frumosi
de Ioana Avadani
Blog de dat cu capul
Luni, 16 martie 2009, 11:46
Chiar asa : s-a dat din nou liber la contractele de publicitate din bani publici pe ochi frumosi. Prin lege, de data asta. Schimbarile aduse (prin OUG 19/2009) legislatiei achizitiilor publice (zisa OUG 34/2006) au urmatoarele efecte : • Autoritatea contractanta are dreptul de a achizitiona direct produse, servicii sau lucrari, in masura in care valoarea estimata nu depaseste echivalentul in lei a 15.000 euro pentru fiecare achizitie de produse, servicii sau lucrari. (art. 19). Citeşte tot articolul
CRP, AJR si MediaSind protesteaza fata de prevederile noului Cod Civil referitoare la presa : Guvernul dovedeste « opacitate » si comite « abuzuri »
de V.O.
HotNews.ro
Luni, 16 martie 2009, 17:08
Clubul Roman de Presa protesteaza, luni, fata « de opacitatea si birocratia dovedite de Guvernul Romaniei si Ministerul Justitiei in aprobarea modificarilor la Codul Civil care privesc activitatea in mass-media ». Duminica, alte doua organizatii - Asociatia Jurnalistilor din Romania si MediaSind - au criticat aspru felul cum Executivul a aprobat modificarile la Codul Civil referitoare la mass-media. CiteÅŸte tot articolul
Alte articole cu acelaÅŸi subiect
Mediafax - CRP cere reticenţă maximă Parlamentului faţă de modificările aprobate de Guvern la Codul Civil
HotNews.ro - Noul Cod Civil in dezbatere. Atac masiv la libertatea presei. Note pe marginea noului Cod Civil
România liberă - Codul civil declanseaza razboiul presa guvern
Gardianul - Pumnul in gura presei. Prevederi ale noului Cod civil vor ucide jurnalismul de investigatii
• OPINII
În vizită la Sârbu şi Vîntu
Horia Ghibiţiu
EVENIMENTUL ZILEI
Horia GhibuÅ£iu : « Campania electorală a lui Mircea Geoană cunoaÅŸte o nouă etapă : cea a vizitelor de lucru, faza pe televiziuni. »
Liderul PSD ÅŸi-a dat întâlnire cu patronatele ÅŸi conducerile posturilor de televiziune din România, pentru că traversăm o perioadă „delicată” ÅŸi fiindcă „modul în care presa reflectă situaÅ£ia economică ÅŸi criza este foarte important”. O primă observaÅ£ie : deÅŸi s-a referit la presă în general, preÅŸedintele Senatului a pomenit apoi doar despre televiziuni, pierzând pe drum cantitatea, aparent neglijabilă, a ziarelor, care vor fi tratând ÅŸi ele probleme acute ale actualităţii. AÅŸa cum sunt ziarele din România, niÅŸte producÅ£ii ale unor hrăpăreÅ£i care vor să facă profit ÅŸi din piatră seacă, ar fi meritat ÅŸi ele să fie vizitate de al doilea om în stat. CiteÅŸte tot articolul
• INTERVIU
C.T. POPESCU : „Nu am visat să fiu preÅŸedintele României”
Ioana Lupea, Mircea Marian
EVENIMENTUL ZILEI
PROFEŢIE. Cristian Tudor Popescu vorbeşte despre condiţia jurnalistului, presa sub moguli, succesul tabloidelor şi de rău despre corectitudinea politică. Jurnalistul respinge orice zvon privind o candidatură la Preşedinţia României, precizând că nu şi-a dorit niciodată să facă politică. Ioana Lupea : Candidaţi la Preşedinţia României ?
Cristian Tudor Popescu : De unde aţi scos asta ?
I.L. : A fost o dezbatere pe bloguri.
Vedeţi dacă nu citesc blogurile ?! Eu ştiu foarte bine că poporul român are o formidabilă apetenţă pentru închipuire. Poate doar oamenii din Macondoul lui Gabriel Garcia Marquez să fie la fel de închipuiţi ca românii. Capacitatea de a construi palate pe fundaţii de aer este extraordinară. Citeşte tot articolul
• DIVERSE
Moguli de provincie : baronii conduc judeţele cu telecomanda în mână
Dan Duca
COTIDIANUL
Cotidianul vă prezintă astăzi harta baronilor locali care controlează presa locală audiovizuală. Fiecare cu televiziunea sau radioul său, la care de multe ori se adaugă şi câte un ziar militant. Baronii locali au învăţat rapid la ce foloseşte libertatea de de expresie. O demonstrează numărul mare de televiziuni, radiouri şi ziare pe care aceştia le deţin, direct sau prin interpuşi, posturi prin care controlează judeţele, îşi reglează conturile cu adversarii politici sau economici şi îşi asigură ascensiunea în politică. Citeşte tot articolul
Politicienii pierd bani în presă
COTIDIANUL
Televiziunea ÅŸi radioul se dovedesc a fi afaceri proaste pentru unii politicieni. Conform datelor prezente pe site-ul Ministerului FinanÅ£elor, o parte dintre aceÅŸtia au pierdut sume importante în 2007, iar în cazul fericit, în care fac totuÅŸi profit, acestea sunt de cele mai multe ori modeste. “Nu e un business, e greu să faci bani într-un oraÅŸ cu 100.000 de locuitori cu patru televiziuni”, recunoaÅŸte primarul din Piatra NeamÅ£, Gheorghe Åžtefan, cel care deÅ£ine prin intermediul fiicei sale o televiziune ÅŸi un post de radio. CiteÅŸte tot articolul