Revista Presei CNA, 18 februarie 2008
18.02.2008

Campaniile media au dus la modificarea legislaţiei în unele ţări
Realitatea TV
În alte ţări, mass media se implică frecvent în campanii care au ca scop mediatizarea unor subiecte importante pentru public sau sensibilizarea opiniei publice. Fie că a fost vorba de drepturile minorităţilor sexuale, de campanii împotriva legislaţiei referitoare la avort sau, dimpotrivă, pentru legalizarea avortului, mass media a reuşit de multe ori să influenţeze decizii politice sau să ducă la schimbarea unor factori decizionali.
Un subiect deseori abordat de mass media occidentale este problematica minorităţilor sexuale. (...)
Sarkozy aşteaptă propuneri pentru o nouă televiziune publică
Adevarul
Preşedintele francez, Nicolas Sarkozy, înfiinţează o comisie de la care aşteaptă propuneri pentru o nouă televiziune publică, prin care doreşte o schimbare atât a identităţii celei existente, cât şi a modalităţii de finanţare, informează Radio România Actualităţi.
În ceea ce priveşte finanţarea, este vorba şi despre postul public de radio, problema intrând în discuţie după anunţul de luna trecută, că ar urma să fie suprimată publicitatea în audiovizualul de stat francez. (...)
Realitatea TV depaseste TVR in topul audientelor
Cotidianul
Realitatea TV s-a clasat pe locul patru in topul audientelor posturilor de televiziune din Romania, in randul telespectatorilor cu peste 25 de ani, la nivel urban, in primele doua saptamani ale lunii februarie, potrivit datelor GfK Romania. (...)
Campionatul de comedie ia crema la TVR 2
Ziua
« In fiecare sambata dau drumul la tv si rad de una singura, deja vecinii mei credca au priceput ca daca sunt putin atenti pot asculta cu placere de la mine in direct »Campionatul de comedie« , dupa ce se termina emisiunea incerc cu disperare sa va transmit felicitarile mele. Sunteti extraordinari de imprevizibili ! ». Semnat : Cristina din Brasov. Doar unul dintre cele 80 de comentarii de pe site-ul emisiunii « Campionatul de comedie », care dureaza 20 de minute (www.tvr.ro)
In fiecare vineri, in studioul din str. Moliere sunt repetitii. Din echipa fac parte Dragos Huluba, « actor intelectual, fumator de pipa si sofer aspirant », Irina Velcescu, « dama din careul de asi », Titi Lupescu, « actor bine, cu plete romantice », Lucian Ifrim, « poliglot notoriu », Angel Popescu, « intimul vip-urilor dambovitene, inclusiv nord-moldovene », dar si Bogdan Cotlet, « actor subtire » si « temut razboinic virtual », Andreea Samson, « vitala, voluntara, vivace », Pavel Barsan, « un Ovidiu al hip-hop-ului », Gabi Calinescu, « actor energic, il lasa in urma pe iepurasul din poveste », si Marius Rizea, « fan Iron Maiden si Mirabela Dauer ». (...)
Articol despre vreme
de Iulian Comanescu
Adevarul
În ultimele zile, pe piaţa media din România s-a lăsat o oarecare linişte, aşa că putem folosi acest moment pentru a vorbi despre un subiect întotdeauna pasionant, vremea. Iar această discuţie n-o putem deschide la modul riguros decât începând cu începutul (de an).
Pe 2 ianuarie, agenţia de presă Rompres dădea o ştire care a trecut neobservată şi din care cităm : „În judeţul Brăila, încă nu a început să ningă, singura modificare a condiţiilor meteo din ultimele 24 de ore fiind doar scăderea temperaturii la minus două grade Celsius. (...)
In Neamt, 7 la suta dintre sateni nu s-au uitat niciodata la televizor
Gardianul
Pare incredibil, insa in judetul Neamt inca mai sunt tarani care nu au citit vreodata un ziar, nu au televizoare in case si nu au nici cea mai mica idee despre existenta sau utilizarea calculatorului. Situatia, paradoxala pentru mileniul in care ne aflam, a fost semnalata in urma unui sondaj realizat de prefectura judetului in rândul locuitorilor de la tara. (...)
Televiziunile, jucarii
Razvan Chiruta
Romania libera
Piata romaneasca a televiziunilor pentru copii a crescut in ultimele sase luni cat voinicii din povesti in cativa ani. » Din vara anului 2007 pana acum, tot mai multe posturi in limba romana au aparut atat pe micul ecran, cat si pe internet. » Asa se face ca zona dominata in urma cu un deceniu de Cartoon Network este acum impartita cu mai vechile Jetix si Minimax, dar si cu « nou-nascutele » Baby TV, Kids. Co, Boom Hop, Televiziunea copiilor sau TV Copii. (...)
Consumatori, luaţi atitudine
Nicoleta Catana
Jurnalul National
Populaţia este îndemnatã sã reclame toate produsele în neregulã Protecţia consumatorului este încă un subiect delicat şi nu foarte luat în seamă în ţara noastră din cauza mentalităţii învechite a majorităţii românilor. Birocraţia este şi ea un motiv pentru care mulţi nu reclamă comercianţii incorecţi.
La un an de la aderarea României la Uniunea Europeană, Dan Vlaicu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), ne mărturiseşte ce modificări s-au produs în acest domeniu şi ce percepţie au producătorii şi consumatorii faţă de acesta. (...)
Dupa TV, advertiserii aleg revistele
Business Standard
Primii zece advertiseri din Romania au investit cele mai mari bugete de promovare pentru produsele lor, in 2007, dupa TV, in reviste. Acestea au incasat in 2007 un total brut de peste 20 milioane de euro.
Suma investita in acest al doilea canal media este mult mai mica fata de suma bruta incasata de TV, in 2007, aproximativ 1,5 miliarde euro. Primele zece companii au investit anul trecut in promovarea pe TV a propriilor branduri - aproximativ un miliard si jumatate de euro, valoare bruta. (...)