Revista Presei CNA 19 februarie 2008
19.02.2008

Televiziunile, obligate să transmită, în procent egal, ştiri pozitive şi negative !
de Liliana RUSE
Gandul
Proiectul urmăreşte să reducă depresia în rândul alegătorilor Programele de ştiri majoritare despre crime şi violuri sunt în pericol. Deputatul PNL Ioan Radu Ghişe şi senatorul PRM Gheorghe Funar au depus la Camera Deputaţilor un proiect de lege prin care televiziunile sunt obligate să transmită, în pondere egală, ştiri cu teme pozitive şi, respectiv, negative.
„Scopul prezentei propuneri legislative este de a îmbunătăţi climatul general şi de a oferi şansa publicului să aibă percepţii echilibrate asupra vieţii cotidiene, atât din punct de vedere psihic, cât şi emoţional. Studiile de specialitate evidenţiază, fără echivoc, escaladarea bolilor cronice ca urmare a stărilor psihice depresive. (...)
TVR 1 şi TVR 2 au luat-o la vale
Floriana Scanteie//Petrişor Obae
Evenimentul zilei
Posturile publice au pierdut locuri importante în clasamentul audienţelor de ianuarie.
A fost odată ca niciodată. Se făcea că TVR 1 stătea în coasta Pro TV. Se întâmpla în 2002, când TVR 1 avea o audienţă medie de 311.000 de telespectatori în mediul urban, la doar 30.000 de telespectatori de Pro TV. Povestea nu a durat mult. Din 2003, TVR 1 a cedat locul 2 Antenei 1 şi a continuat să piardă public, astfel că media pe 2007 arată în mediul urban 137.000 de telespectatori, la distanţă de Pro TV şi de Antena 1. Prima lună din 2008 nu arată prea bine pentru posturile publice. Faţă de anul trecut TVR 1 cade pe locul 5, iar TVR 2 alunecă de pe 7 pe 11. (...)
În presă se duc lupte grele pe bugetele de publicitate
de Petre Barbu, Andreea Lupu
Adevarul
Zece trusturi de media deţin aproape 70% din volumul de advertising investit în anul 2007, reprezentând aproximativ 115 milioane de euro Marii editori de presă scrisă îşi extind afacerile pe nişe. Ritmul de creştere a bugetelor de publicitate alocate tipăriturilor va fi mai lent decât cel ce se va înregistra în cazul televiziunii şi internetului. Presa locală este o ţintă atractivă pentru marii investitori media.
Spre deosebire de piaţa tv, unde businessul este dominat de americanii de la CME (Pro TV SA) şi familia Voiculescu (Intact), în presa scrisă s-au conturat în ultimul an patru mari entităţi, care deţin aproape jumătate din volumul total de publicitate. (...)
Tranzactiile media europene : 50 miliarde euro
Business Standard
Valoarea achizitiilor si cea a fuziunilor din afacerile media din spatiul european s-a ridicat in 2007 la circa 50 mld. euro, in crestere cu 16% fata de 2006, arata un raport realizat de PricewaterhouseCoopers, citat de presa internationala.
Potrivit raportului, numai in 2000 s-au finalizat tranzactii media cu o valoare mai mare decat cea inregistrata anul trecut. Astfel, daca, in 2007, valoarea achizitiilor media a cumulat 50 miliarde euro, in 2000, aceasta s-a ridicat la 52 miliarde euro. (...)
Ştiri care duhnesc
Gandul
Mai întâi, aflaţi, oameni buni, că un ziarist venit la mare s-a spânzurat într-un hotel din Mangalia. Apoi luaţi aminte : fata dispărută acum o lună a fost găsită de pescari, înecată în Dunăre. Pregătiţi-vă pentru următoarele ştiri, sunt despre o bătrână găsită moartă în casă şi violatorul unui băiat.
Apoi vă vom da, în ordine, veşti despre un puşti de 7 ani din Tecuci rămas fără un rinichi în urma unei bătăi, un incendiu care distruge Apusenii, un scandal între găşti de cartier, soldat cu uciderea unui adolescent, în Parcul Obor. Nu sunt celebrele şi la fel de macabrele „Ştiri de la ora 5”. Sunt ştirile din prime-time, cu care N24 îşi ţine telespectatorii sudaţi de micile ecrane. (...)
Accepţi sau nu - un show cu câştiguri uriaşe, la KANAL D
Gandul
KANAL D lansează pe 1 martie, de la ora 19, emisiunea-concurs Accepţi sau nu, prezentata de Cove. Accepţi sau nu este titlul sub care Kanal D a ales să aducă în România unul din cele mai de succes formate internaţionale ale momentului, Deal or no Deal.
În cursă sunt 22 de participanţi, iar fiecaruia i se înmânează o cutie care conţine echivalentul unei sume cuprinse între 1 leu şi 100.000 de lei. Aleator, prin intermediul calculatorului, este ales un participant dintre cei 22. El are şansa de a câştiga premiul cel mare sau alte premii în bani, singurele sale atuuri fiind norocul şi intuiţia. (...)
Cu un pas inainte, din nou la Pro TV
Gandul
Academia de Arte ale Spectacolului Carmen Caragiu îşi deschide din nou porţile din 21 februarie, în fiecare joi seară, la Pro TV. Distribuţiei deja consacrate din primele sezoane – Oana Pellea, Monica Davidescu, Virgil Ogăşanu, Răzvan Vasilescu, Elvira Deatcu, Cristi Iacob, Aylin Cadîr, Laura Cosoi, Smiley, Cristi Hogaş şi Crina Semciuc – i se alătură nume noi. Andreea Păduraru joacă rolul Adei Ştefan, noua profesoară de actorie. Adusă în şcoală pentru a-i pune la punct pe tinerii rebeli, Ada se dovedeşte a fi o persoană mai degrabă excentrică decât dură şi le pune probleme studenţilor nu din cauza exigenţei, ci a orientărilor sale sexuale. (...)
Băsescu : Dispreţul marilor redacţii pentru politica externă este mare
Mediafax
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, la Realitatea TV, că ziariştii acreditaţi la Cotroceni nu sunt interesaţi de politica externă, domeniu care este dispreţuit de marile redacţii.
"La noi speculaţiile pe politica externă au mers departe. (...)
Voiculescu ii angajeaza pe adversarii lui Basescu
www.interesulpublic.ro
Ce te faci atunci cånd ai dat-o in bara si nu mai ai un loc de munca ? Daca esti un jurnalist care a fost concediat pentru un comportament dubios din punct de vedere moral, Dan Voiculescu te va angaja, cu siguranta. Dar numai cu o conditie : sa il urasti din tot sufletul pe presedintele Traian Basescu.
Fostul presedinte al Partidului Conservator, Dan Voiculescu, a devenit tinta ironiilor pe Internet. Trustul lui Voiculescu si conditiile de angajare in televiziunile patronate de omul politic fac parte dintr-un „Mic ghid pentru cei care chiar un dat gres“. (...)
C.V. Tudor si Paunescu au saltat audientele Antenei 3 in ziua independentei Kosovo
de C. Ionescu
HotNews.ro
Emisiunea « Sinteza zilei » dedicata subiectului Kosovo care i-a avut drept invitati, duminica seara, pe Corneliu Vadim Tudor si pe Adrian Paunescu a avut o audienta de aproximimativ trei ori mai mare decat dezbaterea similara organizata in cursul aceleiasi seri de Realitatea TV, la care au fost invitati Cornel Nistorescu, Iosif Boda si Emil Hurezeanu.
Potrivit datelor de audienta furnizate de Antena 3, acest post a inregistrat, in a doua jumatate a emisiunii « Sinteza zilei » de duminica seara, in intervalul orar 20.00-21.00, un rating mediu la nivel urban de 4,2%, cu un maxim de audienta in intervalul 20.30-20.45, cand rating-ul mediu a fost de 4,7%. Peste 500.000 de romani din spatiul urban s-au uitat, astfel, la emisiunea in care C.V. Tudor si Adrian Paunescu au dezbatut impactul declaratiei de independenta a Kosovo. (...)
Concurenţă tot mai feroce pe piaţa telecom din România
de Iulian Budusan
Adevarul
Diferenţa va fi făcută de strategiile de marketing şi de calitatea tehnică a serviciilor.
Lupta pentru clienţi pe piaţa telecomunicaţiilor va fi din ce în ce mai înverşunată în acest an. Un studiu realizat de compania Deloitte arată că sectorul telecom are suficiente resurse de creştere atât din punctul de vedere al clienţilor, cât şi al veniturilor firmelor din domeniu. (...)
Reţelele TV se pregătesc de bal
Alexandru Bălă
Evenimentul zilei
Cele patru mari reţele TV din America au contrazis joi previziunile conform cărora recent încheiata grevă a scenariştilor va anula tradiţionalele petreceri de prezentare a grilei de primăvară.
Un obicei al televiziunilor, vechi de peste 50 de ani, petrecerile sunt programate în a doua săptămână a lunii mai, în ceea ce este cunoscut drept cea mai importantă săptămână publicitară a anului. Într-adevăr, advertiserii vor pune nu mai puţin de 9 miliarde de dolari la masa negocierilor pentru bugetele de prime-time din acest an. (...)
Moartea şi alte lucruri din Carpaţi
Radu Paraschivescu
Evenimentul zilei
Cine cunoaşte România doar de la televizor are dreptul să cadă pe gânduri.
Fiecare săptămână presupune un examen de cultura stridenţei luat cu zece. Nu trece o zi fără un personaj perplexant, o idee nevaccinată sau o combinaţie sordidă. Treci de pe un post pe altul şi te aştepţi dintr-o clipă în alta la întâlniri şocante sau la nepotriviri grosolane. Simţul măsurii şi discernământul, niciodată atuuri ale posturilor comerciale, s-au atrofiat periculos. O lume în care Oana Zăvoranu îşi împodobeşte motanul cu cristale Swarovski şi-l duce la pedichiură e un spaţiu unde prudenţa te obligă să nu stai mult. O ţară în care Simona Sensual a devenit analist meteo riscă statutul de farsă geografică. Un loc în care Cristian Groza şi Ana Maria Prodan prezintă emisiuni TV nu mai oferă nicio garanţie de normalitate. (...)