Revista Presei CNA, 20 februarie 2009
20.02.2009

• ACTUALITATE
Televiziunile private se tem de un potential monopol in « era » digitala
de Camelia Moga
HotNews.ro, 19 februarie 2009, 20:39
Strategia propusa de Ministerul Comunicatiilor pentru tranzitia de la televiziunea analogica la cea digitala a declansat dispute aprinse, joi, in cadrul unei prime dezbateri publice organizate pe aceasta tema de CNA. Reprezentantii din partea televiziunilor private s-au aratat ingrijorati ca Societatea Nationala de Radiocomunicatii (SNR) ar putea obtine monopolul in operarea trecerii la televiziunea digitala terestra.
Romania este singura tara din Uniunea Europeana care nu si-a prezentat inca planurile de trecere la televiziunea digitala terestra. Potrivit obligatiilor asumate fata de Uniunea Europeana, guvernul a decis implementarea serviciilor de televiziune digitala terestra la nivel national si finalizarea procesului de eliminare a serviciilor de televiziune analogica, pana la 1 ianuarie 2012. Citeşte tot articolul
Tranziţia la televiziunea digitală rămâne bătută în cuie pentru 2012
de Cosmin Popan
COTIDIANUL
Licitaţia pentru switch-off debutează pe 1 august 2009. Monopolul pe care l-ar putea exercita SNR la licitaţie, totalul de 100 de milioane de euro care trebuie investiţi pentru lepădarea de semnal analogic şi procentul infim din populaţie (19%) care ar beneficia de urma procesului sunt însă principalele obstacole ale digitalizării.
În aproximativ patru luni se va da oficial startul în procesul de tranziţie la televiziunea digitală. Anunţul a fost făcut joi, la sediul Consiliului Naţional al Audiovizualului (http://tinyurl.com/bmezjo) (CNA), unde s-au reunit reprezentanţii principalelor posturi de televiziune, reprezentanţii Ministerului Comunicării şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI), ai Agenţiei Naţionale pentru Comunicaţii (ANC) şi ai Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI). Citeşte tot articolul
AMP, APEL şi CJI fac apel la responsabilitatea jurnaliştilor
Mediafax
Agenţia de Monitorizare a Presei - ActiveWatch, Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) şi Asociaţia Patronilor şi Editorilor de Presă Locală se numără printre organizaţiile semnatare ale unui apel la responsabilitatea jurnaliştilor, ca urmare a degradării accentuate a discursului jurnalistic.
Organizaţiile semnatare îşi exprimă îngrijorarea faţă de « degradarea accentuată a discursului jurnalistic » şi semnalează « alunecarea periculoasă a presei româneşti în direcţia unui comportament ce riscă să pună în pericol drepturile unor cetăţeni sau comunităţi şi, în egală măsură, să decredibilizeze întreaga breaslă ». Citeşte tot articolul
Elena Băsescu face lobby pentru redeschiderea PRO TV Chişinău
de Dan Duca
COTIDIANUL
Mezina şefului statului acuză presiunile la care sunt supuse mass-media din Republica Moldova şi pledează pentru redeschiderea staţiei locale a PRO TV.
Fata cea mică a preşedintelui Băsescu, Elena, începe să-şi facă simţită public prezenţa în Parlamentul European, acolo unde lucrează din toamna anului trecut ca stagiară. Şi face lobby în rândurile europarlamentarilor pentru prelungirea licenţei de emisie a postului PRO TV Chişinău, criticând în acelaşi timp presiunile la care este supusă presa în Republica Moldova. Citeşte tot articolul
« Publicitatea în perioadă de criză », dezbatere organizată de CRP
Mediafax, 18,02.2009
Clubul Român de Presă (CRP) a organizat, miercuri, masa rotundă « Publicitatea în perioadă de criză », la care au participat reprezentanţi ai mass-media, ai agenţiilor de media, ai clienţilor de publicitate, ai organizaţiilor neguvernamentale şi ai autorităţilor publice.În cadrul mesei rotunde au fost abordate problemele relaţiilor din industria de publicitate, scăderea bugetelor, influenţa termenelor de plată şi a cursului de schimb, nevoia de flexibilitate şi eficienţă, dar şi problemele de măsurabilitate în presa tipărită sau audiovizual. Citeşte tot articolul
• OPINII
Libertatea de opinie
de Horia-Roman Patapievici
EVENIMENTUL ZILEI, 19 februarie 2009
Horia-Roman Patapievici : « De curând, Zsolt Bayer, un jurnalist de atitudine din Ungaria, a scris un editorial de o mare violenţă a indignării („S-a umplut paharul”, 9 februarie 2009, Magyar Hírlap), îndreptat împotriva a ceea ce autorul resimte a fi teroarea la care infractorii ţigani supun majoritatea laşă şi tăcută a populaţiei maghiare. »
În special, jurnalistul acuză corectitudinea politică de ascundere a adevărului : „La noi se poate vorbi doar în şoaptă despre o ştire, care în presa din România s-a putut publica fără nicio reţinere. Toată lumea ştie că autorii crimei, nişte bestii ucigaşe, au fost - din nou - ţigani, dar despre asta la noi nu se poate sufla o vorbă”. Citeşte tot articolul
Cum să scăpăm de personajele cu cazier mediatic încărcat
de Steluta Voica
COTIDIANUL
Cristian Tudor Popescu, Ioan T. Morar, Iulian Comănescu şi Horea Bădău vorbesc pentru Cotidianul despre personajele care n-ar mai trebui să vadă mulţi ani de acum încolo lumina tiparului şi ar trebui alungate de pe sticlă.
Violează bunul-simţ, fură ochiul cititorilor sau telespectatorilor cu bătăi în direct, vând în piaţa publică drogul înjurăturii, audienţa pe care o aduc, concretizată în bani, omoară conştiinţe de jurnalist şi pervertesc minţile mai tinere prin standardele de viaţă pe care cu spume la gură, prin repetiţie, le impun. Pe aceştia televiziunile îi vânează şi ziarele îi citează. Şi e vorba de televiziuni respectabile, spune jurnalistul Ioan T. Morar : Citeşte tot articolul
Oportunitatile nu lipsesc in 2009 de pe piata media locala
Azi de Antonia Tucheac
BUSINESS STANDARD
Doi dintre cei mai importanti oameni din advertisingul autohton, Radu Florescu si Felix Tataru, considera ca 2009, in ciuda recesiunii, va fi un an cu multe oportunitati. Cei doi au declarat pentru Business Standard, dupa decernarea premiilor de excelenta International Advertising Association Romania, ca piata romaneasca ar trebui sa fie mai optimista. Felix Tataru, managing director al agentiei de publicitate GMP si presedinte IAA Romania, este de parere ca piata locala de publicitate va creste in 2009, in ciuda contextului economic. "Poate nu cu 30%, ci poate cu un digit, dar va creste. Criza ne va ajuta sa ne maturizam mai repede. Este firesc sa creasca, pentru ca avem de recuperat foarte multe decalaje fata de ceea ce se intampla in Europa”, a explicat Tataru pentru Business Standard. Citeşte tot articolul
De ce a ajuns televiziunea prin satelit de la Romtelecom mai ieftina decat in 2006
ZIUA FINANCIARA
Romtelecom, unul din cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, a ajuns sa-si vanda in prezent serviciile de televiziune prin satelit \ Dolce la preturi cu 30% mai mici decat cele de la data lansarii, in noiembrie 2006, pentru clientii sai pe telefonia fixa.
Astfel, tariful pentru cel mai ieftin abonament a scazut de la 3,9 euro pe luna in 2006 la 2,7 euro in prezent, fiind astfel unul din cele mai ieftine planuri tarifare de pe piata. Citeşte tot articolul
• DIVERSE
Concedieri la Kanal D
de S.I.
BUSINESS STANDARD
Postul de televiziune Kanal D disponibilizeaza 5% din personal in aceasta perioada, adica opt sau noua oameni, potrivit declaratiilor facute pentru Business Standard de noul CEO al televiziunii, Pavel Stanchev. Acesta a explicat ca acei opt-noua oameni disponibilizati fac parte din departamentele de productie si de sport. Citeşte tot articolul
CBS, scadere de 50%
de S.I.
BUSINESS STANDARD
Castigul net al grupului CBS a scazut, in ultimul trimestru din 2008, cu 50%, pana la 136 mil.dolari, pierderea suferita pe parcursul intregului an fiind de 11,7 mld. dolari, potrivit AdWeek. Veniturile au scazut cu 6% in al patrulea trimestru, pana la 3,52 mld. dolari, iar scaderea pentru tot anul 2008 a fost de doar 1%, pana la 13,95 mld. dolari. Citeşte tot articolul