Revista Presei CNA 20 februarie 2008
20.02.2008

CNA, somat sa-si retraga recomandarea in sprijinul Trinitas TV
de Camelia Moga
HotNews.ro
Asociatia « Solidaritatea pentru libertatea de constiinta » a adresat, marti, Consiliului National al Audiovizualului o scrisoare deschisa prin care solicita acestuia anularea recomandarii de includere a televiziunii Patriarhiei romane - Trinitas TV In pachetul de baza al cablistilor sau pe platformele digitale din Romania. Intre timp, compania RCS&RDS a inclus Trinitas TV in pachetul de baza si cel popular al serviciului digi Tv prin satelit, a confirmat pentru HotNews.ro PR managerul companiei, Diana Modval.
Directorul executiv al Asociatiei, Remus Cernea, sustine in scrisoarea deschisa adresata Consiliului ca CNA a oferit o argumentare de natura sa mistifice lucrurile pentru includerea postului Trinitas TV in pachetul de baza de programe, facand apel in mod incorect la responsabilitatile culturale ale radiodifuzorilor prevazute de legislatia romana si europeana din domeniul audiovizual. (...)
SRTv-MOLDOVA-CRITICI
SRTv critică justiţia din Republica Moldova
MEDIA EXPRES
SRTv îşi exprimă nemulţumirea şi îngrijorarea faţă de modul în care Curtea Supremă de Justiţie din Republica Moldova i-a anulat dreptul de a retransmite programele TVR 1 pe frecventa de stat nr. 2 pe perioada procesului de fond cu Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA), după ce, cu numai patru zile în urmă, Curtea de Apel Chişinău acorda această posibilitate, potrivit unui comunicat difuzat de SRTv.
SRTv atrage atenţia asupra motivării sumare în cazul cererii de recurs înaintat de CCA şi subliniază netemeinicia şi nelegalitatea deciziei. (...)
TVR respinsă iar în Republica Moldova
Floriana Scanteie
Evenimentul zilei
Curtea Supremă de Justiţie din Republica Moldova a revocat ieri dreptul TVR de a retransmite programele postului pe teritoriul ţării vecine, deşi o decizie în favoarea TVR fusese dată de Curtea de Apel în urmă cu cinci zile.
Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA), organismul omolog Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) din România, a făcut recurs la Curtea de Apel la o zi după ce TVR a câştigat procesul. Motivul invocat : Tele M International, firma apropiată de preşedintele Voronin, care a primit dreptul de a retransmite programele TVR după ce CCA a scos la concurs licenţa pentru reţeaua a II-a de stat, ar fi afectată. (...)
Băsescu şi Realitatea TV, bătuţi de Gâdea şi Antena 3
Gabi Golea
Jurnalul National
Luni seară, dezbaterile televizate au fost focalizate pe subiectul Kosovo. ÃŽn concurenÅ£a dintre Antena 3 ÅŸi Realitatea, cifrele de audienţă arată clar liderul – emisiunea “Sinteza zilei” a postului din Băneasa.
Realiatea TV a apelat la un personaj greu, Traian Bă¬sescu, pentru a rupe seria neagră a audienÅ£elor inferioare în care s-a înÅ£epenit emi¬siunea “100%”, realizată de Robert Turcescu. Pentru a asigura un plus de interes, realizatorul s-a mutat cu arme ÅŸi bagaje la Cotroceni, în biblioteca instituÅ£iei. (...)
Luptă între sexe la Antena 1
Cristiana Stamatescu
Jurnalul National
Eternele motive de discuÅ£ii în contradictoriu dintre femei ÅŸi bărbaÅ£i sunt sursa de inspiraÅ£ie a supershow-ului “Masculin x Feminin”, emisiune care debutează astăzi la Antena 1, de la ora 20:30.
Cristina Cioran şi Liviu Vârciu, prezentatorii acestei superproducţii, s-au înţeles din priviri încă de la primele repetiţii şi apără cu mare vitejie drepturile trupelor pe care le conduc. Pentru că 100 de femei, de o parte, vor lupta destoinic împotriva a 100 de bărbaţi la această emisiune, care cu siguranţă va stârni hohote de râs, dar şi ceva conflicte în casele telespectatorilor. Dar, de ce să nu recunoaştem, doar în cuplurile formate din oameni care nu se iubesc nu există discuţii... (...)
Radio Total, oficial în Realitatea – Caţavencu
Floriana Scanteie
Evenimentul zilei
SCHIMBARE. Radio Total a fost oficial inclus în portofoliul grupului de presă Realitatea - Caţavencu.
Potrivit unui comunicat care anunţă schimbări în structura de management începând cu 15 aprilie, Radio Total va face parte din divizia Life Style a grupului, alături de Romantica TV, ReÅ£eaua 24 FUN, „Tabu“, „Superbebe“, „J’adore“, „Aventuri la Pescuit“, „Bucătăria pentru toÅ£i“ ÅŸi „Psihologia azi“.(...)
Cum să-ţi alegi cel mai ieftin, dar şi cel mai complet pachet tv
de Paul Barbu
Gandul
La capitolul puncte slabe figurează timpul de instalare şi calitatea serviciilor
Fiecare companie are ceva în plus faţă de concurenţă
Canale care mai de care mai atractive la preţuri cât mai mici. Acesta este numitorul comun al ofertelor companiilor care oferă televiziune prin cablu sau digitală. Exceptând timpul instalării şi calitatea serviciilor, pentru care se primesc reclamaţii cu duiumul, acestea încearcă să aducă în portofoliu un număr cât mai mare de clienţi folosindu-se de pachete TV cât mai diversificate.(...)
Grupul Realitatea-Catavencu isi reorganizeaza managementul in functie de publicul tinta
de C.I.
HotNews.ro
Grupul Realitatea-Catavencu va avea, incepand din 15 aprilie, o noua structura operationala si de management, care, potrivit unui comunicat de presa, nu va mai tine cont de suportul media pe care sunt difuzate produsele, ci numai de publicul vizat de acele produse - cititor, telespectator sau ascultator. Noua structura va fi formata din trei divizii de media noi : Quality, Business si Life Style, iar managementul, resursele financiare si umane vor fi alocate in functie de diversele canale prin aceste divizii. (...)
Articole cu acelasi subiect :
Gardianul - Trustul Realitatea-Catavencu se reorganizeaza dupa gusturile publicului
Business Standard - Trustul RC se reorganizeaza in functie de publicul-tinta
A început bătălia pentru drepturile tv din Liga I
de Raluca Preda, Petre Barbu
Adevarul
Televiziunile consideră că preţul de pornire a licitaţiei, de 18 milioane de euro pe sezon, anunţat de Dumitru Dragomir, este exagerat. Licitaţia pentru acordarea drepturilor tv ale meciurilor din Liga I (2008-2011) se anunţă a fi una dintre cele mai mari afaceri ale acestui an în piaţa de televiziune. Deznodământul „competiţiei", preconizat să aibă loc în luna mai, va influenţa direct audienţele acestor meciuri şi investiţiile publicitare.
Săptămâna trecută, Dumitru Dragomir, preşedintele Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), a anunţat definitivarea caietului de sarcini pentru licitaţie şi că preţul de pornire va fi de 18 milioane de euro pentru un sezon (în total 54 milioane de euro pe trei ani). (...)
Liga I, prea scumpă pentru posturile TV
Evenimentul zilei
Posturile de televiziune sunt interesate de difuzarea meciurilor din campionatul intern, dar consideră prea mare preţul cerut de Liga Profesionistă de Fotbal (LPF). Conform caietului de sarcini al licitaţiei, viitorul titular al drepturilor TV ar trebui să plătească pentru un sezon cel puţin 18 milioane de euro, la care se adaugă TVA. Preţul este de trei ori mai mare faţă de cel plătit pentru sezonul 2007-2008. (...)
Serviciul pe unde scurte al BBC pentru Europa şi-a încetat emisia
Realitatea TV
Serviciul pe unde scurte al BBC pentru Europa şi-a încetat emisia. După 75 de ani de emisie, radiodifuzorul public britanic susţine că decizia de a închide definitiv staţia europeană are o motivaţie strict economică. Pe scurt, scăderea audienţei pe unde scurte în regiune nu mai justifică sumele cheltuite. (...)
Crainicul TV
de Andrei Plesu
Adevarul
Constat, oarecum surprins, că, pe diferitele canale ale televiziunii germane, prezentatorii ştirilor îşi citesc textul, ţinînd în mînă un mic teanc de foi dactilografiate. Ca la noi, pe vremea lui Petre Popescu sau Ilie Ciurescu.
Asta înseamnă că, la ora actuală, stăm mai bine decît nemţii, din punct de vedere tehnic. Căci am trecut la prompter, adică la textul care se derulează pe un monitor anexat camerei de luat vederi, aşa încît telespectatorul naiv să fie de două ori păcălit : întîi, să creadă că vedeta telejurnalului i se adresează direct, faţă către faţă, apoi, să se minuneze de memoria şi cursivitatea celui de pe ecran, capabil să turuie fără poticnire, pe dinafară, ditamai textul. (...)
Trampa si ecranul
Academia Catavencu
La un moment dat, in timpul emisiunii lui Teo, printre mesajele care curgeau in partea de jos a imaginii am vazut unul care m-a inspaimintat : „Doamna Teo, Dumnezeu v-a creat ca sa ne aduceti fericire in suflete si in case“. Eu nu cred deloc in chestia asta, ca daca Teo avea o relatie asa speciala cu Dumnezeu, atunci nu trebuia sa apeleze la nutritionist ca sa slabeasca.
♦ Mi-am amintit o faza tare simpatica petrecuta recent la programul matinal al OTV. Pe la 7. In plina frenezie entertainmentoasa a celor doi prezentatori, observ ca undeva intre ei, la vreo douazeci de centimetri in spatele lor, se crapa o usa, asa, cam de un lat de palma si ramine crapata pret de citeva secunde. (...)
Carmen Tanasie, CEO Omnicom Media Group :” Avem in vedere sa fim mai agresivi pe piata media din Romania”
Business Standard
La inceputul lui 2008, grupul media international Omnicom Media Group (OMG) si-a anuntat, oficial, intrarea pe piata din Romania. Lansarea grupului OMG pe piata romaneasca face parte din strategia de dezvoltare pe plan local. Aceasta dezvoltare va include si lansarea de noi agentii, care fac parte din OMG la nivel international, potrivit declaratiilor lui Carmen Tanasie, CEO al Omnicom Media Group Romania.
Ce inseamna prezenta grupului Omnicom pe piata din Romania ? La nivel international, OMD si OMG fac parte din cel mai important grup de comunicare si marketing din lume, Omnicom Group. Omnicom Media Group este divizia de media a grupului, prezenta deja la nivel international in majoritatea tarilor. (...)