Revista Presei CNA, 22 aprilie 2009
22.04.2009

• ACTUALITATE
Se inchide GSP TV
Ovidiu DRAGAN
ZIUA
Monopolul asupra meciurilor din Liga I pare fisurat, din vara putand aparea variante de negociere pentru televiziunile interesate
Experimentul GSP Tv este la un pas de faliment. La mijlocul lui mai se vor purta discutiile finale in acest sens, televiziunea urmand probabil sa emita pana la finalul campionatului. Pe piata media se aude ca RCS-RDS ar vrea sa isi deschida un canal care sa utilizeze drepturile de televizare pentru Liga I.
Cea mai spectaculoasa aparitie pe piata televiziunilor de sport din Romania, GSP TV, gafaie din greu si se pare ca se va stinge odata cu actuala editie de campionat. Citeşte tot articolul
“Gazeta Sporturilor” : “RCS şi-ar putea lansa propriul canal de sport”
COTIDIANUL
Conform cotidianului de sport din trustul Intact, există disensiuni înaintea achitării celor 27 de milioane de euro către LPF pentru noul sezon din Liga I.
Alianţa dintre trustul Intact şi RCS&RDS s-ar putea rupe după un singur sezon. Conform “Gazetei Sporturilor”, în condiţiile crizei economice, suma netă anuală de aproximativ 27 de milioane de euro a devenit o povară pentru deţinătorii Ligii I, mai ales că RCS a achiziţionat recent drepturile pentru campionatul spaniol, la o cotă de 10 ori mai mică decât cea a Ligii I. Citeşte tot articolul
Consiliul Concurenţei a început investigaţii privind drepturile de televizare a Ligii I
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 18:28, 16.04.2009
Consiliul Concurenţei s-a autosesizat în privinţa vânzării drepturilor de televizare a Ligii I de fotbal şi a iniţiat două investigaţii care vizează Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) şi Federaţia Română de Fotbal (FRF), pe de-o parte, şi consorţiul Antena 1-RCS&RDS, pe de altă parte.
Preşedintele Consiliul Concurenţei, Gheorghe Oprescu, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că investigaţiile au fost deschise pornind de la posibile încălcări ale Legii Concurenţei şi a Tratatului cu Uniunea Europeană. Citeşte tot articolul
TVR caută vinovaţi pentru eşecuri
Autor : Iulia Bunea
ADEVARUL
TVR crede că scăderea veniturilor din publicitate este cauzată de datele de audienţă prea mici furnizate de GfK. Societatea Română de Televiziune (SRTV) se adânceşte din ce în ce mai tare în pierderi financiare, raportând în 2008 un deficit de 14,6 milioane de euro.
Potrivit raportului prezentat pe 15 aprilie în Parlament, posturile publice (TVR 1, TVR 2, TVR Cultural şi TVR Internaţional) au încasat 19,5 milioane de euro din publicitate, cu 13% mai puţin decât în 2007, când au câştigat 22,5 milioane de euro. Citeşte tot articolul
TVR promite sa actioneze pe cont propriu in privinta masurarii audientelor
Raportul SRTv : Cu un deficit de 53,8 milioane lei in 2008, televiziunea publica priveste auster anul 2009
de C.I.
HotNews.ro
Marţi, 21 aprilie 2009, 15:44 Economie | Media & Publicitate
Televiziunea publica a inregistrat, anul trecut, un deficit in valoare de 53,8 milioane lei, cheltuielile totale ridicandu-se la 621,42 milioane de lei, iar veniturile totale la 567,58 milioane, potrivit datelor oficiale incluse in raportul de activitate pe 2008, publicat pe site-ul institutiei. Acesta descrie 2008 drept « an de pregatire a revenirii televiziunii publice in prim planul interesului publicului romanesc » si promite austeritate in 2009. TVR anunta, totodata, in raport ca ar putea sa ceara un nou audit privind masurarea audientelor in 2008.
Raportul insista, in preambul, ca anul trecut a fost « primul an complet din punct de vedere managerial pentru actualul Consiliu de Administratie, intrucat acesta a putut, pentru prima oara, sa beneficieze de toate prerogativele conferite de lege ». Citeşte tot articolul
RAPORT TVR, într-o situaţie financiară de toată mila
Televiziunea publică a pierdut 14,6 milioane de euro în 2008 şi dă vina pe inflaţie şi factura la curent
de Diana POPESCU | 22 APRILIE 2009
GANDUL
Anul trecut, SRTv a încasat numai din publicitate 19,5 milioane de euro
Justificările pentru minusurile organizaţiei : criza economică, modificările legislative şi creşterile preţurilor la „energie, combustibil, apă”
Societatea Română de Televiziune a încheiat anul trecut cu un deficit de aproximativ 53,8 milioane de lei (14,6 milioane de euro), în condiţiile în care a avut venituri totale de peste 567,5 milioane de lei, conform raportului de activitate al SRTv. (În 2007, SRTv înregistrase un deficit de circa 8,4 milioane de euro, la venituri totale de peste 522 de milioane de lei). Citeşte tot articolul
TVR a atras, în 2008, venituri din publicitate de 19,5 milioane de euro
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 14:05, 21.04.2009
Televiziunea Publică a atras, anul trecut, venituri din publicitate în valoare de 19.533.130 de euro, cu 13% mai mici comparativ cu 2007, potrivit raportului de activitate al Societăţii Române de Televiziune (SRTv) pe 2008, publicat pe site-ul instituţiei.
Veniturile nete aduse de Splendid Media - compania care se ocupă de vânzarea spaţiului de publicitate al TVR - pentru TVR 1, TVR 2, TVR Cultural, TVR Internaţional, TVR 3, web site & teletext au fost, anul trecut, de 19.533.130 de euro. Citeşte tot articolul
Ce reguli trebuie sa respecte Oana Zavoranu la Kanal D
Gabriela Dumba, Corina Stoica
GARDIANUL
Dupa o lunga perioada de huzureala si de aparitii tv libere de contract, Oana Zavoranu se lasa din nou supusa regulilor stabilite de intelegereri semnate pe hårtie. Vedeta a batut palma recent cu o casa de productie care ii vinde emisiunea catre Kanal D. Printre prevederile pe care Oana va trebui sa le respecte odata ce si-a asumat acest angajament se regaseste si una legata de activitatea politica a actritei/cåntarete. Astfel, Oana va trebui sa-si informeze superiorii daca intentioneaza sa se (mai) alature vreunui partid, insa nu-i va fi permis sa promoveze in nici un fel, in emisiune, formatiunea politica respectiva. Citeşte tot articolul
• OPINII
TVR, o Românie la scară mică
de Diana POPESCU | 22 APRILIE 2009
GANDUL
S-ar încadra la capitolul “monarhie” : conducătorul e numit, nu ales. Un soi de rege, ajuns în fruntea statului TVR prin voinţa divinităţii numite Parlament. Totuşi, TVR are mai mult din democraţia neaoşă de azi. Fiecare “guvern” bate moneda grelei moşteniri care-l împovărează din cale-afară. Dă vina pe predecesori pentru neputinţa de a gestiona prezentul. Cei de dinainte au semnat contracte păguboase. Ei au înglodat ţara cu capitala în Pangratti în datorii. Ei îi împiedică pe conducătorii de acum, mânaţi în luptă de bună-credinţă şi minunate intenţii, să-şi ducă planul generos la bun sfârşit. Citeşte tot articolul
Credibilitatea presei noastre a mai murit puţin
de Ion Cristoiu
JURNALUL NATIONAL
Ieşit din arestul preventiv prin decizia de punere în libertate provizorie sub control judiciar, Gigi Becali s-a avântat fără să clipească în ipostaza dragă inimii sale : cea de actor mediatic.
Omul de afaceri s-a remarcat de-a lungul timpului prin nevoia sa de a-şi da cu părerea pe toate posturile TV existente în România postdecembristă, despre toate subiectele - de la aşezarea lui Iisus pe cruce până la teoria relativităţii - şi în toate împrejurările : în halat de casă, amintind de o matroană la menopauză, la volanul maşinii sale scumpe, mulgând didactic oile sau zvârlind din picioare pe ringul de dans. Citeşte tot articolul
Manipulări
Cezar PAUL-BĂDESCU | cultura pe sticlă
DILEMA VECHE
În ziua de 7 aprilie, cînd în Piaţa Marii Adunări Naţionale din Chişinău erau strînse zeci de mii de demonstranţi şi aveau loc confruntări între protestatari şi forţele de ordine, TVRM, unica televiziune care mai transmite acum în Republica Moldova (după ce posturilor de la Bucureşti le-au fost retrase pe rînd licenţele), dădea imagini cu dansuri din buric. Apoi, cînd clădirea Parlamentului era luată cu asalt de manifestanţi, se difuzau şlagăre de muzică uşoară cîntate de copii şi desene animate cu veveriţa şi bursucul. Citeşte tot articolul
Revoluţia în direct pe Internet – din Piaţa Marii Adunări Naţionale, #pman
Cristina FOARFĂ
DILEMA VECHE
basarabeanca : #pman Cu flori in mana veniti aici pe piata ! Pasnic ! Fara violenta ! Veniti ! Sa nu ne lasam !
Pentru prima dată, Twitter a devenit vedetă în prime time la TV. Jurnaliştii citau informaţiile de acolo, urmăreau feed-ul de ştiri, dădeau update-uri, se implicau în discuţie, cereau lămuriri, confirmări. Totul în 140 de caractere, atît cît înseamnă un mesaj pe Twitter, principala platformă de microblogging din online, unde utilizatorii scriu mesaje scurte, au profile şi interacţionează între ei. Acolo şi nu numai, tag-ul #pman a devenit o referinţă. Citeşte tot articolul
• DIVERSE
Posturile TV, obligate de criză să caute audienţă cu emisiuni low cost
Autor : Oana Anton
CAPITAL
Scăderea veniturilor din publicitate determină televiziunile să renunţe la emisiuni şi să reducă bugetele de producţie. Cunoscutul producător Valeriu Lazarov resimte şi el criza.
Este sâmbătă seara, ora 20:30, iar Irina, o telespectatoare fidelă a show-ului „Megastar“, zapează de zor după un înlocuitor pentru emisiunea preferată. Show-ul la care Prima TV a renunţat, deşi se bucură încă de succes la nivel internaţional, a fost înlocuit cu un film, pentru că e mai ieftin şi mai rentabil decât formatul de divertisment live de care se ataşase Irina. Aşa că bucureşteanca decide să urmărească un show similar, cu muzică şi karaoke, de pe Pro TV, „Ola-la-la“. Citeşte tot articolul