Revista Presei CNA, 21 aprilie 2009
21.04.2009

• ACTUALITATE
SENAT-AUDIOVIZUAL-LEGE
Senatul a declanşat discuţiile pe modificarea legii audiovizualului cu o notă de scepticism privind termenul digitalizării
MEDIAEXPRES
Bucureşti (MEDIA EXPRES) / 15 apr 2009 / Comisia pentru Cultură a Senatului a declanşat la 15 aprilie discuţiile generale pe proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei 181 / 2008 pentru modificarea Legii audiovizualului, în prezenţa autorităţilor cu atribuţii în domeniul audiovizualului şi a reprezentanţilor televiziunilor. Discuţiile pe articole vor începe în Comisia de Cultură a Senatului după sărbătorile de Paşte.
În timpul discuţiilor generale a predominat o notă de pesimism cu privire la respectarea termenului final privind închiderea emisiei analogice în anul 2012, dar şi insistenţa unor senatori pe marginea calităţii proaste a emisiunilor din audiovizual şi lipsa de mijloace coercitive a autorităţii faţă de atacurile la adresa demnităţii persoanelor şi a instituţiilor. Citeşte tot articolul
Batalie pe piata TV : Antenele reactioneaza la oferta publicitara a Pro TV
de C.I.
HotNews.ro
Vineri, 17 aprilie 2009, 16:00 Economie | Media & Publicitate
Regia de publicitate CLIR Media, care vinde spatiul publicitar al posturilor din portofoliul grupului Intact, a anuntat un program de loialitate pentru clientii publicitari, prin care, in anumite conditii, sunt vandute GRP-uri (puncte de audienta pentru reclamele difuzate) la pretul de 89 de euro pe Antena 1, conform unei informari preluate vineri de Iulian Comanescu pe blogul sau. Oferta Antenelor vine la scurt timp dupa ce, potrivit lui Catalin Tolontan si Iulian Comanescu, Pro TV a anuntat o oferta de fidelizare, prin care GRP-ul peste un anume volum contractat este vandut cu 100 de euro. Citeşte tot articolul
Criza GRP-urilor - ce se intampla daca PRO TV da cu 100 de euro punctul ?
de Iulian Comanescu, Media lui Comanescu
HotNews.ro
Vineri, 17 aprilie 2009, 12:28 Economie | Media & Publicitate
O informatie foarte interesanta, de acum doua zile, de la PRO TV. Tolo zice ca de la 1 mai, PRO-ul vinde GRP-uri la 100 de euro punctul celor care vor sa cumpere peste bugetul convenit.
Suna destul de aiuritor pentru cei care nu se pricep la vanzari, de aceea am cerut si eu niste insight-uri la oameni care stiu mai bine ca voi si ca mine. Anul trecut un punct de rating (GRP) ajungea pana pe la 300 de euro la televiziunile mari (sau chiar 450-500 in programe vandute premium), de aceea scaderea de pret e la prima vedere bizara si sinucigasa. Nu e asa. Citeşte tot articolul
Investigatii la FRF, LPF si consortiul Antena 1 - RCS in legatura cu drepturile TV ale campionatului de fotbal - Consiliul Concurentei
de Dragos Comache
HotNews.ro
Joi, 16 aprilie 2009, 13:11 Economie | Media & Publicitate
UPDATE (ora 13.54) : Consiliul Concurentei incepe doua investigatii pe piata drepturile de televizare a meciurilor de fotbal din Liga 1. Prima investigatie vizeaza modul in care Federatia de Fotbal (FRF) si Liga Profesionista (LPF) au vindut aceste drepturi, iar a doua investigatie vizeaza consortiul Antena 1 - RCS/RDS, cistigator al licitatiei.
Aceasta a doua investigatie priveste « eventuale intelegeri pe piata drepturilor TV ».
UPDATE Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Antena 1 au declarat ca nu comenteaza decizia Consiliului Concurentei. Si reprezentantii RCS-RDS au spus ca pentru moment nu comenteaza. Citeşte tot articolul
FOTBAL-DREPTURI-INVESTIGAŢIE
Consiliul Concurenţei a declanşat o anchetă privind drepturile de televizare a meciurilor de fotbal din Liga 1
MEDIAEXPRES
Bucureşti (MEDIA EXPRES) / 16 apr 2009 / Consiliul Concurenţei a anunţat la 16 aprilie declanşarea a două investigaţii din oficiu privind încălcarea legii concurenţei şi a tratatului de instituire a Comunităţii Europene, în domeniul vânzării, respectiv valorificării drepturilor de televiziune a meciurilor de fotbal din Liga 1 din România.
Decizia a fost luată la 15 aprilie de Plenul Consiliului Concurenţei, care s-a sesizat din oficiu.
Prima investigaţie vizează posibila încălcare a prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 republicată şi a art. 81 alin. (1) din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene de către Liga Profesionistă de Fotbal şi membrii acesteia, respectiv de către Federaţia Română de Fotbal şi membrii acesteia cu privire la vânzarea în comun a drepturilor comerciale asupra competiţiilor fotbalistice. Citeşte tot articolul
Sinceritate - După ce Consiliul Concurenţei a început o nouă investigare a drepturilor de televizare Dumitru Dragomir se teme ca RCS&RDS să nu rezilieze contractul cu Liga
de Adrian MACARIE | 17 APRILIE 2009
GANDUL
Dragomir spune că cei de la Consiliul Concurenţei pot da în judecată Liga, dar un proces durează 4-5 ani, iar contractul cu televiziunile mai are doar doi ani
„Corleone” spune că scandalurile din ultima vreme sunt bune pentru mass-media pentru că sunt „mai mulţi ziarişti decât zidari în România”
Consiliul Concurenţei s-a autosesizat în privinţa vânzării drepturilor de televizare a Ligii I de fotbal şi a iniţiat două investigaţii care vizează Liga Profesionistă de Fotbal şi Federaţia Română de Fotbal (FRF), pe de-o parte, şi consorţiul Antena 1- RCS&RDS, pe de altă parte. Citeşte tot articolul
Televizarea meciurilor din Liga I este investigată de Concurenţă
Ionut Tudorica
COTIDIANUL
Consiliul concurenţei investighează contractul dintre LPF şi consorţiul format dintre INTACT şi RCS&RDS privind retransmiterea meciurilor din Liga I. Potrivit consiliului există suspiciuni că s-ar încălca atât articolul 5 din legea concurenţei cât şi reglementările europene.
Consiliul Concurenţei investighează contractul dintre LPF şi consorţiul format din INTACT şi RCS&RDS privind retransmiterea meciurilor din Liga I. Potrivit Consiliului există suspiciuni că s-ar încălca atât articolul 5 din Legea concurenţei, cât şi reglementările europene. Citeşte tot articolul
De Paşte, Gigi Becali a înviat audienţele
Vlad Odobescu
EVENIMENTUL ZILEI
În seara de Înviere, patronul stelist Gigi Becali a revenit în forţă pe „sticlă”.
Reinstalat în scaunul său aurit de la palat, Becali a făcut show într-o ediţie specială difuzată de Antena 3. Într-un discurs incoerent, proaspătul eliberat a amestecat vorbele despre iertarea „gre şiţilor” cu ameninţarea că se va răzbuna pentru „lacrimile fetelor şi ale nevestei”. De asemenea, Becali a dat verdictul „nevinovat” în cazul fostului său coleg de celulă Floricel Achim şi a spus că preşedintele Traian Băsescu n-a comandat arestarea sa, ci doar şi-a dat acceptul pentru ea. Citeşte tot articolul
PRO TV, TVR şi Antena 1, lideri de audienţă în zilele de Paşti
Ramona Draghici
COTIDIANUL
În weekendul de sărbătoare, PRO TV, televiziunea publică şi Antena 1 au înregistrat cele mai multe puncte de rating. În seara Vinerii Mari, PRO TV a fost lider de audienţă, TVR în ziua de dinaintea Paştelui (18 aprilie), iar în duminica Paştelui, Antena 1 a adunat cele mai multe puncte.
În seara zilei de 18 aprilie, PRO TV a fost lider de audienţă, cu emisiunea “Dansez pentru tine” (20.30-0.47), ediţie urmărită, în medie, de peste un milion de telespectatori, potrivit unui comunicat al postului. Citeşte tot articolul
Publicitatea telecom fuge de radio şi de presă
Autor : Iulia Bunea
ADEVARUL
Deşi TV a avut aproape acelaşi volum de reclame, celelalte canale au scăzut cu peste 50%. Operatorii de telefonie mobilă au difuzat în primul trimestru al acestui an 23.730 de inserţii publicitare pe TV, presă scrisă şi radio (centrale), cu 19% mai puţine decât anul trecut.
În timp ce unii operatori de telefonie mobilă au tăiat fără milă din bugetele de reclame, alţii au investit. Cosmote este singura companie de telefonie mobilă care în primele trei luni ale acestui an a difuzat un volum de publicitate cu 55% mai mare decât anul trecut. Citeşte tot articolul
• OPINII
EDITORIALUL EVZ : Îl bat mogulii pe Băsescu ?
Mircea Marian
EVENIMENTUL ZILEI
Mircea Marian : „Nu contează cine iese învingător în confruntarea « Băsescu vs Mogulii cei răi », important este că independenţa presei a devenit istorie”.
Un singur mare adversar are preşedintele Traian Băsescu în acest an electoral : mogulii şi televiziunile lor. Nu este vorba doar despre cartelul format pentru eliberarea lui Becali, aşa cum l-a identificat Ion Cristoiu - Sorin Ovidiu Vîntu şi Dan Voiculescu -, ci de aproape întreaga media electronică din România. Citeşte tot articolul
Publicul şi tabloidele
Iulian Comanescu
EVENIMENTUL ZILEI
Sâmbătă, 18 Aprilie 2009
O problemă din categoria „ou-găină” : oare tabloidele pervertesc publicul cu cancanurile pe care le colportează ? Sau publicul este cel care vrea numai o presă uşurică, scandaluri, sex şi crime, iar ziariştii se conformează oftând ?
Răspunsul există, chiar dacă nu este atât de simplu de dat. Există o tendinţă a publicului către subiectele de tip tabloid, dar el, publicul, are numeroase scuze valide ca să se ducă spre acest gen de presă şi televiziune, cel puţin în România.
Să-i arătăm întâi publicului că el este întradevăr cel care vrea acest tip de abordare. Un prim argument, despre care am vorbit şi alte dăţi, se referă la explozia tabloidelor de hârtie. Citeşte tot articolul
• INTERVIU
Interviu
Philippe Cayla, presedinte Euronews : Transportatorii si segmentul auto au redus cel mai mult investitiile in publicitate
Azi de Antonia Tucheac
BUSINESS STANDARD
Conduce canalul de stiri cu cea mai mare audienta la nivel european, care emite in opt limbi si pe care intentioneaza sa il faca accesibil si in limba romana. A reusit sa tripleze in cinci ani veniturile din publicitate ale entitatii pe care o conduce. Considera ca unul dintre principalele efecte ale conjuncturii economico-financiare asupra pietei media este o criza a costurilor. Cea mai recenta miscare a lui Philippe Cayla, presedinte si CEO Euronews, a fost sa aduca la conducerea editoriala a postului un roman, Lucian Sarb, cu atat mai important cu cat Europa de Est prezinta un interes sporit in dezvoltarea postului TV. Citeşte tot articolul
• DIVERSE
Realitatea TV, pe locul trei
COTIDIANUL
133.000 de români din mediul urban au urmărit în medie pe minut Realitatea TV în perioada 1-18 aprilie, potrivit datelor furnizate de GfK România.
Postul de ştiri a ocupat locul trei în clasamentul audienţelor, lăsând în urmă Acasă TV (131.000), Kanal D (107.000), Prima TV (100.000), Antena 3 (95.000), TVR 1 (85.000), OTV (67.000) şi Naţional TV (57.000). În aceeaşi perioadă şi pe acelaşi segment de public, PRO TV a condus topul, cu 311.000 de telespectatori, urmat de Antena 1 (257.000). Citeşte tot articolul