Revista Presei CNA, 23 februarie 2009

23.02.2009


envoyer l'article par mail title=

• ACTUALITATE

20 de ONG-uri acuza incalcarea grava a normelor etice si profesionale de catre presa, in cazul Marian Cozma
de C.I.
HotNews.ro
Joi, 19 februarie 2009, 17:15 Economie | Media & Publicitate

Mai multe organizatii guvernamentale au emis, joi, un « apel la responsabilitatea jurnalistilor », in care semnaleaza « incalcari grave ale normelor profesionale », pornind de la cazul handbalistului Marian Cozma, ucis in Ungaria. « Principala cauza a acestei stari de fapt este desconsiderarea cvasigeneralizata a normelor etice si profesionale in interiorul redactiilor », se arata in apelul semnat de 20 de asociatii, printre care AMP-ActiveWatch, CJI si APEL. CiteÅŸte tot articolul

Publicitatea de la TV scade văzând cu ochii
Autor : Iulia Bunea
ADEVARUL

Investiţia în reclamele pentru anumite sectoare de produse s-a diminuat cu peste 50%. Criza economică şi-a înfipt cel mai tare colţii în sectorul financiar, care a consumat, la începutul acestui an, cu 62% mai puţină reclamă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Începutul de an a fost destul de modest în reclame, semn că publicitarii au fost de reticenţi în a investi în publicitate. Deşi primele luni ale anulului sunt, în general, mai slabe în reclamă, în această perioadă numărul de GRP-uri (Gross Rating Point - reprezintă audienţa totală obţinută, in mediul urban, de reclame) consumate de companii a scăzut în cazul anumitor sectoare de produse, cu peste 50%. Citeşte tot articolul

Inform Media inchide la Deva si continua dezvoltarea online
Azi de Roxana Ivan
BUSINESS STANDARD

Inform Media, al doilea jucator de pe piata publicatiilor locale, va inchide din martie punctul de lucru de la Deva, inclusiv cotidianul gratuit Hunedoara Expres, si se va concentra pe consolidarea celorlalte produse. In paralel, compania va continua sa dezvolte reteaua proprie de distributie, dar si portofoliul online, in contextul cresterii interesului clientilor de publicitate pentru acest mediu, a spus Andreea Dogariu, unul dintre administratorii Inform Media. CiteÅŸte tot articolul

• OPINII

SENATUL EVZ : Giovanniada de iarnă
Mircea Mihăieş
EVENIMENTUL ZILEI

Mircea MihăieÅŸ : « A iscat oarecare agitaÅ£ie „ieÅŸirea în decor” a lui Ioan Becali. ÃŽntr-o emisiune de televiziune, faimosul geambaÅŸ de fotbaliÅŸti a scos din rastel întregul arsenal de vulgaritate cu care l-a înzestrat natura : ameninÅ£area, sudalma ÅŸi scuipătura. »

E un repertoriu pe care faimosul „Giovanni” nu-l posedă în exclusivitate, dar îl foloseÅŸte eminent. El ilustrează la modul didactic victoria covârÅŸitoare dobândită în România de mahala asupra civilizaÅ£iei. E o operaÅ£ie începută de mult, din zorii televiziunilor private, dar care în ultimii ani a absorbit, asemenea unui turbion, întregul peisaj al vieÅ£ii publice. Astăzi, nu ai ÅŸansa de a fi auzit în România decât dacă te zvârcoleÅŸti, Å£ipi ca scos din minÅ£i, agresezi fizic ÅŸi verbal - iar mai nou, dacă scoÅ£i cuÅ£itul, pistolul ori puÅŸca. CiteÅŸte tot articolul

Cum să insultăm cultura
Radu Paraschivescu
EVENIMENTUL ZILEI

Există mai multe metode de batjocorire a culturii la televizor.

Cea despre care se scrie cel mai puţin e transformarea culturii într-un domeniu arid, pretenţios până la leşin, despre care poţi vorbi numai cu degetul la tâmplă, înecat de suspine metafizice. Plictisindu-se repede, publicul se distanţează de emisiunile de cultură prost făcute. Le priveşte cu circumspecţie şi silă, de parcă i s-ar da ulei de ricin. O emisiune din spaţiul culturii îşi poate păstra privitorii doar dacă amfitrionul ei exercită şarmul naturaleţei. Cultura trebuie privită ca un produs viu şi abordată accesibil. Citeşte tot articolul

• DIVERSE

Realitatea TV, pe locul trei
COTIDIANUL

163.000 de români din mediul urban, de peste 18 ani, au urmărit în medie pe minut Realitatea TV în perioada 1-21 februarie, potrivit datelor furnizate de GfK România.

Postul de ştiri a ocupat locul trei în clasamentul audienţelor, lăsând în urmă Acasă TV (149.000), Kanal D (124.000), TVR 1 (103.000), Antena 3 (99.000), Prima TV (95.000), OTV (70.000) şi Naţional TV (50.000). În aceeaşi perioadă şi pe acelaşi segment de public, PRO TV a condus topul, cu 353.000 de telespectatori, urmat de Antena 1 (306.000). Citeşte tot articolul