Revista Presei CNA, 25 februarie 2009
25.02.2009

• ACTUALITATE
CNA a mărit amenzile, sătul de vulgaritatea emisiunilor tv
Ramona Draghici
COTIDIANUL
Personaje : Consiliul National al Audiovizualului Rasvan Popescu Consiliul National Consiliului Prima
“Da, amezile sunt mai mari, pentru că aceste emisiuni s-au degradat în ultimul hal, s-au înmulţit, au proliferat”, explică pentru cotidianul.ro preşedintele Consiliului, Răsvan Popescu.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a amendat, în şedinţa de marţi, cu sume mai mari decât până acum, o serie de posturi tv, pentru emisiuni care au fost dur criticate de către membrii Consiliului. Antena 1 a fost amendată cu 15.000 de lei pentru emisiunea “Acces Direct”, realizată de Mădălin Ionescu. Producţia a fost “taxată” aspru pentru violenţă şi pentru scene cu un puternic caracter sexual, fiind socotită de către reprezentanţii CNA “degradantă”. Citeşte tot articolul
Adevărul Holding, în război cu CNA
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI
SANCŢIUNE. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa sa de ieri, interzicerea reclamei în care trustul Adevărul Holding se autodefineşte ca „liderul presei quality din România”.
Votul a survenit în urma unei sesizări primite din partea „Jurnalului naţional”, pe care Studiul Naţional de Audienţă (SNA) livrat de BRAT (cifre disponibile doar până în luna septembrie 2008) îl plasează în această poziţie. Indiferent de conflictul dintre „Adevărul” şi „Jurnalul naţional”, decizia a fost luată - explică pentru EVZ Răsvan Popescu, preşedintele CNA - „pentru că noţiunea de zonă quality nu îi este familiară oricărui spectator din România ; există astfel riscul inducerii confuziei printre spectatori, în sensul că ar fi vorba de cel mai vândut dintre toate ziarele”. Citeşte tot articolul
CNA catre Antena 1 : “Ce faceţi dumneavoastră este o ţigănie”
GARDIANUL
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de marţi, sancţionarea postului de televiziune Antena 1 cu 15.000 de lei, pentru mai multe ediţii ale emisiunii « Acces direct », în care s-au abordat teme cu caracter sexual şi un limbaj obscen, nepotrivite cu ora de difuzare, noteaza Mediafax. Serviciul de monitorizare a analizat reclamaţiile primite pentru ediţiile emisiunii « Acces direct » din 13 ianuarie, 16 ianuarie, 26 ianuarie şi 13 februarie, difuzate de postul de televiziune Antena 1. Citeşte tot articolul
Pagina de media : Emisiunea Acces Direct de la Antena 1, amendata si criticata dur de CNA
de V.O.
HotNews
CNA a decis, marti, sa aplice amenzi considerabile mai multor posturi TV, criticand dur mai ales emisiunea Acces Direct de la Antena 1, anunta Pagina de media. Potrivit acesteia, CNA a cerut, totodata, oprirea unei reclame in care Adevarul se prezinta drept liderul presei de calitate, in conditiile in care, potrivit directorului general al Adevarul Holding, citat de aceeasi sursa, campania publicitara s-a incheiat deja.
Pagina de media anunta ca CNA a decis sa aplice posturilor Antena 1, Prima TV, Kanal D si Euforia TV amenzi de 10-15.000 de lei pentru emisiuni in care au existat probleme precum : incalcarea normelor de protecţie a minorilor, teme cu caracter sexual, limbajul vulgar, registrul nepotrivit pentru intervalul de difuzare. Citeşte tot articolul
Adevărul, obligat să modifice reclama în care spune că este liderul presei quality
PAGINA DE MEDIA
ACTUALIZARE : Răzvan Corneţeanu, director general Adevărul Holding spune că decizia CNA este “neprofesionistă, părtinitoare şi nu are nicio legătură cu realitatea“. Oricum, spune Corneţeanu, campania s-a încheiat la 19 februarie. “CNA nu a chemat pe nimeni de la noi din trust pentru a discuta pe această temă“, a declarat el. “Cifrele prezentate de Jurnalul naţional sunt vechi de câteva luni. Din decembrie, Adevărul are o medie de vânzări de cel puţin 80.000 de exemplare zilnic. Cei de la CNA nu au consultat BRAT când au luat decizia. Ei se pricep la televiziune, nu la presa scrisă.” Citeşte tot articolul
Emisiunea Acces Direct, prezentată de Mădălin Ionescu, amendată şi criticată dur de CNA
PAGINA DE MEDIA
Antena 1 a primit o amendă de 15.000 de lei (150 de milioane de lei vechi) de la Consiliul Naţional al Audiovizualului, pentru emisiunea Acces Direct. Consiliul a sesizat, în general în audiovizual, o degradare fără precedent a conţinutului TV.
În aceeaşi şedinţă, tot pentru încălcarea normelor de protecţie a minorilor, CNA a amendat şi Prima TV (Trădaţi în dragoste) – 15.000 de lei, Kanal D (Foamea de bani) – 10.000 de lei şi Euforia TV (Inelul cu diamant) – 10.000 de lei. Problemele acuzate : normele de protecţie a minorilor, temele cu caracter sexual, limbajul vulgar, registrul nepotrivit pentru intervalul de difuzare. Citeşte tot articolul
Un nou proiect Realitatea TV
A.T.
BUSINESS STANDARD
Realitatea TV lanseaza un nou proiect editorial prin care cei mai cunoscuti politicieni care ocupa functii publice vor fi pusi fata in fata cu cei care i-au ales si care le platesc salariile. In fiecare vineri, de la ora 23.05, jurnalista Oana Stancu va incerca sa afle, alaturi de invitatii sai, in ce masura merita politicienii romani sa ocupe pozitiile de “Angajat la stat« . Emisiunea »Angajat la stat" debuteaza pe 27 februarie la Realitatea TV. Citeşte tot articolul
• OPINIE
Depolitizarea SRR-SRTv : Cine-si mai face iluzii si care sunt solutiile
de Camelia Moga
HotNews
Toata lumea doreste depolitizarea serviciilor publice de radio si televiziune, insa putini au ramas cei care cred ca aceasta mai este posibila. Asa reiese din discutiile gazduite, marti, de Agentia de Monitorizare a Presei-ActiveWatch pe tema situatiei din audiovizualul public.
Reprezentantii celor doua institutii (SRR si SRTv), ai scenei politice, ai presei si ai asociatiilor de media care au luat parte la intalnire au incercat sa reinvie discutiile despre modificarea legii de functionare a acestor servicii, in situatia in care initiativele in acest sens s-au blocat.
Dezbaterea de marti a pornit de la ideea ca procesul de modificare a Legii 41/1994, pe baza careia functioneaza cele doua institutii, a fost demarat in urma cu patru ani, insa pana acum nu a dat niciun rezultat. Cu toate ca legea a trecut cu unanimitate in Camera Deputatilor in 2006, la scurt timp dupa ea a fost respinsa in Senat. Citeşte tot articolul
• INTERVIU
Kanal D vede în 2009 primele profituri după doi ani de la lansare
Autor : Oana Anton
CAPITAL
Familia Dogan face cea mai importantă miscare a începutului de an prin numirea unui CEO la conducerea Kanal D România. Misiunea : creşterea cotei de piaţă şi intrarea pe profit a postului TV.
După ce a contribuit la lansarea postului HBO România şi a altor staţii TV în Slovenia şi Croatia, Pavel Stanchev, 42 de ani, s-a întors în tara noastră din Bulgaria, unde a condus operatiunile Nova TV. „Mi am dorit să revin în România, iar oportunitatea s-a numit Kanal D, unde am fost desemnat Chief Executive Officer“, explică el. Coechipiera lui, Hatice Soysev Kolat, directorul general al postului, spune că nu a renuntat la ideea unor lansări de noi proiecte, criza putând să ofere multe oportunităti de investitii. De la lansarea pe piaţa locală, în februarie 2007, Kanal D a urcat pe locul al treilea în topul audienţei în luna ianuarie, surclasând Prima TV, Acasă şi TVR 1. Citeşte tot articolul
• DIVERSE
Cablu de la DigiTV cu programe lipsă
Mirabela Anghel
EVENIMENTUL ZILEI
Cu toate că are un contract clar cu firma RDS&RCS, Muntean Octavian, din judeţul Alba, susţine că poate viziona doar o parte dintre posturile furnizate prin Digi TV.
Bărbatul are cablu la două adrese din oraş, iar la fiecare are câte două receivere.
„Deşi am pachetul Extra II şi acasă, şi la casa de vacanţă, nu pot prinde progamele TVR 3, TVR Cultural, TVR Info, TVR International, Fashion TV, PRO TV Internaţional şi multe altele. Ele apar pe site-ul firmei în grilă, dar în realitate nu le-am văzut niciodată”, susţine bărbatul, care a făcut până acum trei sesizări către DIGI TV, fără a primi vreun răspuns. Citeşte tot articolul
Trampele - 25 februarie 2009
ACADEMIA CATAVENCU
★ La OTV deja nu se mai cîştigă bani atunci cînd se ghicesc cuvinte. Se ghicesc direct obiecte. Aştept ziua în care se vor cîştiga direct cuvinte. Ai ghicit cuvîntul „Cristina“, foarte bine, e al tău. Dacă prinzi şi o prezentatoare cu numele ăsta, chiar că te-ai scos.
★ La emisiunea Codul lui Oreste de pe B1 TV, aia în care fostul amic de umor al lui Badea moderează cu degetele pline de inele întîlniri cu invitaţi iniţiaţi în tainele paranormalului, a sunat un tip care făcea yoga. Gagiul voia să afle cum să mediteze mai bine astfel încît sinele lui spiritual să fie ceva mai pragmatic. Citeşte tot articolul
Strategia ProSiebenSat.1 Media la Prima TV
Azi de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD
La sfarsitul lui 2008, la un an de la achizitia SBS Broadcasting de catre ProSiebenSat.1, a avut loc prima schimbare vizibila, lansarea campaniei de promovare Prima TV care are la baza o platforma ProSieben : “We love to entertain you", in urma unei investitii despre care Cristian Gheorghita, director de marketing Prima TV, spune ca este una dintre cele mai mari din industrie pentru un astfel de pachet.
Romania este prima tara in care campania este implementata pentru alt brand decat ProSieben. Campania a fost declinata in toate tarile in care ProSieben are o prezenta proprie, adica sub brandul ProSieben. Romania a adoptat insa platforma datorita similitudinilor intre programe si a publicului-tinta, spune Cristian Gheorghita, directorul de marketing al postului. Citeşte tot articolul
Pavel Stanchev : Kanal D va deveni profitabil in 2010
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD
24 februarie 2009
Postul de televiziune Kanal D, detinut de trustul media turc Dogan Media Group, va deveni profitabil din punct de vedere financiar abia in 2010, potrivit unor informatii oferite pentru Business Standard de Pavel Stanchev, recent numit in functia de CEO al televiziunii.
Stanchev, care are o experienta indelungata pe piata regionala de televiziune si care a si fondat, in 1998, postul HBO Romania, spune ca, daca nu exista contextul economic actual, Kanal D ar fi trecut pe profit din al doilea semestru al 2009.
El spune ca, pentru acest an, are ca principal obiectiv consolidarea Kanal D pe locul trei in clasamentul audientelor TV pe targetul comercial - asta dupa ce, in ianuarie, postul a reusit pentru prima oara plasarea pe acest loc. Citeşte tot articolul
Dupa pierderile de clienti de anul trecut, UPC da semne de crestere
Azi de Mihaela Filip
BUSINESS STANDARD
UPC Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de comunicatii, a pierdut anul trecut 5,5% din baza de clienti, care a ajuns, la 31 decembrie 2008, la 1,263 milioane, pe fondul scaderilor inregistrate pe segmentul de servicii de televiziune prin cablu analog, potrivit raportului Liberty Global, din care face parte compania UPC.
Totusi, potrivit reprezentantilor companiei, in primele doua luni ale acestui an, operatorul a inregistrat cresteri pe toate segmentele de business. Citeşte tot articolul
EMISIUNE - Totul despre invazia porno
D.P.
GÂNDUL
De Mărţişor, începând cu ora 14, la Pro Tv, Andi Moisescu şi Apropo Tv revin în forţă cu un sezon nou-nouţ. Oferta ? Umor de calitate, vedete controversate, comentarii cu tâlc şi spoturi publicitare care depăşesc orice imaginaţie, mai puţin pe cea a creatorilor lor.
“Sub povara unei vieţi mondene tot mai agitate, prinse între cele două mari cutremure - unul mondial, criza, şi celălalt local, obsesia porno, emisiunea Apropo Tv încearcă să nu se sufoce de atâta aer proaspăt”, declară Andi Moisescu. Citeşte tot articolul
DEZBATERE PE ACEEAŞI TEMĂ /Antena 3, peste Realitatea TV
JURNALUL NATIONAL
Problemele românilor din Italia în contextul recentelor cazuri de infracţionalitate petrecute în această ţară au constituit subiectul unor programe speciale difuzate în ultimele zile de principalele canale de ştiri.
Luni seara, după întâlnirea de la Roma dintre ministrul român de Externe, Cristian Diaconescu şi omologul său italian Franco Frattini, am aflat şi poziţiile celor două părţi pe această chestiune expuse în cadrul unei conferinţe de presă comune. Citeşte tot articolul