Revista Presei CNA, 26 februarie 2008

26.02.2008


envoyer l'article par mail title=

Patronii din audiovizual nasc controverse
de Raluca Preda
Adevarul

După discuţii aprinse, membrii CNA nu au căzut de acord asupra regimului proprietăţii în audiovizual, „pasând" această responsabilitate Ministerului Culturii.

Regimul proprietăţii în audiovizual a fost intens dezbătut, ieri, în şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), la care au fost prezenţi şi reprezentanţi ai principalelor societăţi de media şi ai societăţii civile. (...)

LEGE-MODIFICARE / CNA a votat noi modificări la legea audiovizualului
MEDIA EXPRES

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) ar putea crşte cota maximă de participare în a doua companie de audiovizual la 49% din acţiuni, potrivit unor articole de modificare a Legii audiovizualului votate de CNA la 25 februarie.

Vechiul procent maxim de participare la o a doua companie de audiovizual este în prezent de 20%. Membrii CNA nu au căzut de acord dacă să scoată din actuala Lege a audiovizualului posibilitatea ca persoanele fizice să poată deţine licenţe audiovizuale, dar s-au contrazis şi cu privire la procentul maxim. (...)

Abuz la abuz
Dan Stanca
Romania libera

Asociatia « Solidaritatea pentru libertatea de constiinta », care, din cate stim, nu prea a fost de acord cu difuzarea Rugaciunii Domnesti dimineata, la deschiderea programului radiofonic, si nici ideea profesorului de filosofie Moise de a da jos icoanele de pe pereti nu prea i-a displacut, adreseaza o scrisoare Consiliului National al Audiovizualului, prin care someaza acest organism sa-si retraga recomandarea de includere in pachetul de baza al operatorilor televiziunii prin cablu a programului Trinitas al Patriarhiei BOR. La inceputul lunii ianuarie, CNA, avandu-l ca presedinte pe prozatorul si scenaristul Rasvan Popescu, a facut o asemenea recomandare operatorilor prin cablu, ceea ce nu era chiar o crima. A fost vorba mai degraba de o sugestie si nu de o impunere. (...)

TVR vrea inca doua posturi : TVR 3 si TVR Info. Si Ministerul Comunicatiilor vrea televiziune
de C.Ionescu, C. Moga
HotNews.ro

Televiziunea Romana a depus, luni, la Consiliul National al Audiovizualului cereri de licenta audiovizuala pentru doua noi posturi, TVR 3 si TVR Info, arata un comunicat SRTv. TVR 3 este prezentat drept primul canal cu acoperire nationala ce va fi dedicat comunitatilor si evenimentelor de interes regional, in timp ce TVR Info ar urma sa transmita informatii utilitare, de tip meteo, trafic sau avertizari de mediu.(...)

TVR solicită CNA licenţe audiovizuale pt 2 canale noi, TVR 3 şi TVR INFO
www.tvr.ro

Televiziunea Română a depus luni, 25 februarie a.c., la Consiliul Naţional al Audiovizualului, cererile de acordare a licenţelor audiovizuale pentru două noi canale de televiziune, TVR 3 şi TVR INFO.

TVR 3 va fi primul canal cu acoperire naţională care va fi dedicat problemelor comunităţilor, respectiv evenimentelor de interes regional. Astfel, TVR va folosi toate resursele studiourilor teritoriale pentru realizarea unui canal de nivel naţional dedicat problemelor regionale. De asemenea, TVR are în proiect creşterea numărului de studiouri teritoriale pentru reflectarea problemelor tuturor comunităţilor din România. (...)

Articole cu acelasi subiect :

NewsIn - Televiziunea Română vrea să înfiinţeze două canale, unul regional şi unul cu informaţii utilitare

News Report - ULTIMA ORA : TVR pregateste lansarea pentru doua canale noi : TVR 3 si TVR INFO

Cotidianul - TVR 3 si TVR INFO, in pregatire

Adevarul - Televiziunea Română vrea să înfiinţeze două canale, unul regional şi unul cu informaţii utilitare

Fosta echipa MTV aduce Ginx TV in Romania
Business Standard

Postul de televiziune international de jocuri video Ginx TV va fi lansat pe piata din Romania prin intermediul unei companii detinute de fostul management al MTV, potrivit unui comunicat de presa. Reprezentantii CNA au explicat pentru Business Standard ca nu au primit niciun fel de dosar cu privire la lansarea pe piata romaneasca a acestui post.

Ginx TV Romania este primul post care se va lansa dintr-un numar de 18 canale programate sa apara in toata Europa. Acesta va avea emisie 24 de ore pe zi si va fi disponibil atat prin satelit, cat si prin cablu. Ginx TV va avea un public-tinta principal in mare parte masculin, format din persoane cu varste cuprinse intre opt si 35 de ani. Ginx va difuza programe proprii originale, destinate atat jucatorilor de ocazie, cat si celor “inraiti”. (...)

EDI România şi SBS Broadcasting joacă tare pe piaţa radio
de Petre Barbu
Adevarul

Volumul brut de publicitate investit în anul 2007 pe principalele reţele şi canale de radio s-a ridicat la 108,3 milioane de euro (calculul s-a realizat pe tarifele-listă, pentru nouă posturi).

Conform Alfa Cont Mediawatch, anul trecut, radiourile monitorizate au difuzat 490.852 de clipuri publicitare. Volumul net de publicitate, adică banii care au intrat în această piaţă (scăzând discounturile), este estimat la 45 milioane de euro, cu 40% mai mult decât în anul 2006. (...)

TVR este imperiul expiratilor
de Stanca Chelbea
www.interesulpublic.ro

Un nou ghid pentru angajarea in mass-media romånesti a aparut recent. Daca saptamåna trecuta o persoana putea afla secretele angajarii in trustul lui Dan Voiculescu, in aceasta saptamåna va putea fi citit ghidul de „inhatare“ a unui post in Televiziunea Romåna. Printre criterii se numara slugarnicia si limba de lemn, caracteristici obligatorii ale unui angajat din TVR.

http://cos-mean.blogspot.com/

Angajarea in Televiziunea Romana nu este un lucru tocmai usor, dupa cum se explica intr-un nou ghid pentru angajarea in presa romaneasca. Ghidul se adreseaza celor care ar dori sa devina prezentatori ai unei emisiuni de divertisment in cadrul televiziunii publice si explica felul in care trebuie sa se comporte un candidat sau un proaspa t angajat pentru a-si asigura „supravietuirea“ in structurile TVR. (...)

Televiziunile sunt sufocate de stiri
Stanca Chelbea
www.interesulpublic.ro

In vreme ce ziarele pot acorda spatiu pentru fiecare eveniment de mare interes care are loc pe parcursul zilei, televiziunile se chinuie sa prezinte cat mai multe informatii simultan. Realitatea TV a reusit, pana acum, sa „inghesuie“ trei stiri pe ecran, pentru a se asigura ca nu pierde niciun subiect de mare interes, in vreme ce stiristii de la postul de televiziune Antena 3 nu s-au agitat prea tare, dupa cum remarca Chinezu : (...)

Presa americană strânge cureaua
de Lupu Andreea
Adevarul

Săptămâna trecută, cotidienele « New York Times » şi « Los Angeles Times » au renunţat la 100, respectiv 150 de jurnalişti .

În ultimul an, presa scrisă din SUA a înregistrat scăderi atât la nivelul bugetelor de publicitate, de aproximativ 7%, cât şi la nivelul audienţei ziarelor. În timp ce redacţiile rămân fără gazetari, companiile de internet câştigă salariaţi.

Problemele financiare şi scăderile de audienţă din presa americană au determinat un val de disponibilizări în unele dintre cele mai mari redacţii din SUA. Săptămâna trecută, conducerea cotidianului american „The New York Times" a concediat 100 de jurnalişti şi angajaţi din personalul administrativ. I-a luat doar cinci minute editorului executiv al publicaţiei, Bill Keller, să scurteze lista angajaţilor. „Majoritatea celor concediaţi vor fi gazetari şi mai puţin art directori sau editori foto. (...)

Uniunea Europeana isi face retea de radio
de Adrian Vasilache
HotNews.ro

Un consortiu de 16 posturi de radio internationale, nationale si regionale din 13 tari membre ale Uniunii Europene vor alcatui o retea de radio, care va produce si impartasi programe cu teme europene, anunta un comunicat al Comisiei Europene. Reteaua va fi lansata marti, iar programele vor fi transmise si in limba romana. (...)

Rapsodia promiscuă
Radu Paraschivescu
Evenimentul zilei

Câtă vreme există alibiul ratingului, orice manevră pare îngăduită. Meticulos în ceea ce priveşte detaliile, dar indiferent în faţa scârboşeniilor majore, CNA-ul schiţează gesturi punitive mai degrabă când e vorba de abateri procedurale decât în cazurile de viciere a atmosferei. Cine depăşeşte cu trei secunde perioada alocată calupurilor publicitare e bun de plată. În schimb, cine difuzează toxine televizate doarme ca un prunc.

Fără să aibă un dirijor anume, rapsodia promiscuă răzbate în fiecare săptămână din cutia televizorului. Şi chiar se pare că ne-am obişnuit cu ea. A fost ceva mai greu la început, dar acum lucrurile s-au simplificat. Ai o idee proastă pentru o emisiune aşijderea ? Nicio problemă, se rezolvă. Preferabil la ore cu audienţă bună. Vrei să preiei formatul unei aiureli greţoase şi să-l adaptezi arealului carpatin ? S-a marcat. Prima TV, Antena 1 şi Kanal D aşteaptă semnul şi sunt gata de acţiune. (...)