Revista Presei CNA, 5 februarie 2009
05.02.2009

Sport.ro, lider de audienţă în ianuarie pe piaţa televiziunilor de sport din România
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 15:36, 4.02.2009
Sport.ro s-a impus pe piaţa canalelor de sport din România din prima lună a lui 2009, după ce, anul trecut, a fost lider absolut de audienţă, conform datelor furnizate de GfK România.
Primele două meciuri ale lui Mirel Rădoi în Arabia Saudită, Al Ahli - Al Hilal şi Al Nasr - Al Hilal, transmise live de Sport.ro, au adunat aproape 650.000 de telespectatori din mediul urban în faţa televizoarelor.
Cel mai vizionat program sportiv al lunii, a doua victorie a lui Mirel Rădoi în Arabia Saudită (Al Ahli - Al Hilal) a înregistrat pe Sport.ro, pe publicul masculin din mediul urban, o audienţă de 4,3 puncte de rating şi 9,2% cotă de piaţă, de cinci ori mai mare decât programul cu cea mai mare audienţă de pe Gsp Tv (amicalul Dinamo - Sturm Graz, care a înregistrat 0,8 puncte de rating şi 3,4% cotă de piaţă). Citeşte tot articolul
LICITAŢIE : Radio România, neinteresantă pentru regiile de publicitate
PAGINA DE MEDIA
Licitaţia pentru vânzarea publicităţii posturilor publice de radio nu este interesantă pentru regiile de publicitate. Venitul minim garantat cerut de Radiodifuziune, în contextul perioadei de criză – 1,2 miloane euro pe an – a îndepărtat regiile de posturile publice. Pe 9 februarie, luni, când va avea loc licitaţia, SRR riscă să nu aibă participanţi.
Clir Media, regia care administrează spaţiul publicitar al Radioului nu a luat încă o decizie. “Nu ne-am hotărât”, a declarat, scurt, pentru paginademedia.ro Monica Teodorescu, sales director Clir Media, fără a da alte detalii. Citeşte tot articolul
UPC : Serviciile de internet si TV, neafectate de criza
de Silviu Nicolescu
BUSINESS STANDARD
UPC Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de comunicatii, nu va opera schimbari majore in strategia pe 2009, intrucat serviciile de internet si televiziune nu vor fi afectate de conditiile economice, reprezentantii companiei estimand cresteri pe toate liniile de business.
“Vom continua strategia de anul trecut si asteptam cresteri pe toate categoriile de servicii. Nu vom vedea schimbari majore de strategie, pentru ca, indiferent de criza, oamenii nu pot renunta la televizor si internet", declara Severina Pascu, Chief Financial Officer al UPC Romania. Citeşte tot articolul
UPC introduce posibilitatea de înregistrare, pauză şi replay a programelor tv
Cosmin Popan
COTIDIANUL
Înregistrarea programelor favorite, buton de pauză pentru când dă cafeaua în foc şi derulare proprie pentru văzut golul ăla de acum trei secunde. Sunt inovaţiile pe care le propune UPC abonaţilor săi.
Digital Video Recorder (DVR), pachetul lansat miercuri de operatorul de cablu UPC, este până acum singurul serviciu de acest gen disponibil pe piaţa din România. “Permite derularea cu până la 150 de minute în urmă a unei emisiuni şi poţi, la fel de bine, apăsa oricând pe un buton de pauză ca să-ţi iei berea din frigider. Independent de restul programelor pe care le urmăreşti, cu ajutorul DVR e totodată posibil să înregistrezi până la 65 de ore de emisie, pe care să le stabileşti din timp”, explică Adrian Răcăşan, technical B2B services manager la UPC. Citeşte tot articolul
CAP a creat o noua campanie pentru Delaco
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD
Brandul de branzeturi Delaco a lansat campania de comunicare pentru promovarea branzei topite Delaco, potrivit unui comunicat de presa. Spotul publicitar, bazat pe personajul Toni Delaco, va incepe sa ruleze pe principalele posturi de televiziune din 6 februarie. Citeşte tot articolul
Boom TV confirma tratativele pentru o posibila preluare
de Emilian Nedelcu
BUSINESS STANDARD
Boom TV, una dintre cele mai importante retele de televiziune digitala din Romania, cu peste 200.000 de clienti, este in discutii cu mai multi investitori, a declarat pentru standard.ro Amit Levin, directorul executiv al DTH Television Group, ca urmare a zvonurilor ca reteaua Boom va fi preluata.
“Referitor la comentariile aparute in ultima vreme despre Boom, precizam faptul ca in acest moment ne aflam in discutii cu mai multi investitori. Boom este un jucator important pe piata DTH din Romania. Suntem pregatiti sa exploatam oportunitatile pentru maximizarea business-ului nostru.”, spune Levin. Citeşte tot articolul
Romtelecom ar putea plati 50 milioane de euro pentru Boom TV
de Emilian Nedelcu
BUSINESS STANDARD
Operatorul de telefonie Romtelecom ar putea prelua platforma digitala de televiziune Boom TV, operata de DTH Television Group, cele doua companii semnand in acest sens un acord cu o valoare de aproximativ 50 milioane de euro, au declarat surse apropiate discutiei, citate de Mediafax. Potrivit acestora, valoarea a fost stabilita in urma unui audit realizat la Boom TV. Citeşte tot articolul
Romtelecom, pe cale să preia Boom TV
A.B.
GANDUL
Romtelecom ar putea prelua platforma digitală Boom TV, operată de DTH Television Group, cele două companii semnând un acord cu o valoare de circa 50 milioane de euro, potrivit unor surse apropiate tranzacţiei. Discuţiile dintre cele două companii au debutat în ultima parte a anului trecut, fiind urmate de un audit realizat la platforma digitală Boom TV, care în prezent are circa 200.000 de abonaţi. Citeşte tot articolul
Barbatia regasita a barbatului roman
Alina Mungiu-Pippidi
ROMANIA LIBERA
Ce are in comun trupa lui Mihai Gadea de la « Sinteza zilei » cu Doru Buscu si colegii sai de la emisiunea de noapte a Realitatii TV si cu amicii mei, intelectualii pro-Basescu care se plang ca sunt linsati de media intr-un supliment intreg al revistei 22 ? La prima vedere, chiar nimic. Dar ia uitati-va putin la respectivele emisiuni in orice zi, ca si la coperta respectivului supliment, si veti vedea. In prima apar, dupa necesitati, intre patru si opt personaje pe seara. In a doua, patru sau cinci. Citeşte tot articolul
Filmele care ţin românii cu ochii pe televizoare
Autori Andreea Lupu, Iulia Bunea
ADEVARUL
În 2008, producţiile cinematografice care au înregistrat cea mai mare audienţă au fost aventurile, cu un rating mediu de 429.896 telespectatori pe minut.
În timp ce majoritatea bărbaţilor stau cu ochii pe producţiile de aventuri, consoartele lor preferă să lăcrimeze în faţa genurilor dramatice.
Anul trecut, filmele de aventură şi acţiune au fost preferatele românilor. Audienţa medie, în mediul urban înregistrată de aceste producţii cinematografice a fost de 429.896 de telespectatori pe minut. Acest gen de filme este urmat, la mare distanţă, de categoriile : dramă (250.775 telespectatori pe minut), comedie (227.019 privitori pe minut) şi suspans (151.598). Mult în urmă, sub o sută de mii de telespectatori, se află producţiile poliţiste, dragoste sau western. Citeşte tot articolul
Cât daţi pe o partidă de amor cu Dan Voiculescu ?
Simona Tache
COTIDIANUL
Marţi seară, pe Antena 1, la emisiunea lui Capatos, a fost o mahala cum OTV-ul nici n-a îndrăznit vreodată să viseze.
Protagoniste : asistenta lui Capatos (o apariţie blondă, oarecum porno, cu vreo 300 g de silicon în buze) şi Nikita (veşnica invitată a emisiunii din ultima vreme). Motivul scandalului : bătăuşa din Romană încercase s-o închirieze pe blondă, contra 800 de euro, unor cetăţeni (fără ştirea ei şi în scopuri sexuale, desigur), iar ca reacţie, iubitul acesteia o agresase pe Nikita (sau aşa susţinea ea). Citeşte tot articolul
SENATUL EVZ : Duşmanii libertăţii
Horia Roman-Patapievici
EVENIMENTUL ZILEI
Horia Roman-Patapievici : « Cine se va uita în seara aceasta la emisiunea mea de pe TVR Cultural („Înapoi la argument“), făcută cu maestrul François Pamfil, va vedea că anumite imagini sunt blurate. »
Şi anume imaginile care conţin scene de fumat (dl Pamfil m-a rugat să-i permit să fumeze în timpul emisiunii, deoarece face asta tot timpul ; din curtoazie, am acceptat). Autoritatea care a dispus fie interzicerea emisiunii, fie blurarea imaginilor cu fumat este preşedintele CNA, Răsvan Popescu, cu următoarea argumentare : „Gestul invitatului de a fuma în emisiune poate fi perceput ca o încurajare a consumului de ţigări“. Legislaţia invocată, deopotrivă europeană şi românească, se referă la interdicţia publicităţii cu ţigări. Citeşte tot articolul
Kitsch si emo... pe banii publici !
Ileana Lucaciu
ROMANIA LIBERA
Spatiul de emisie al postului public, TVR 1, a fost consumat exagerat de Selectia nationala pentru Eurovision, concursul de muzici usoare ce se va petrece in 12 mai, la Moscova. Ni s-a oferit un kitsch de zile mari prin « efortul » unor realizatori platiti din banul public !
Pentru ca Romania participa a unsprezecea oara la Eurovision - un concurs international controversat, acuzat de influente geopolitice - s-au gandit cei de la postul public sa ambaleze Selectia nationala intr-o formula populara : fotbalul. Ca nuca-n perete a fost acest « concept » ! Citeşte tot articolul
Cristian Zărescu : „Sunt un soldat disciplinat“
Autor : Mihaela Dima
ADEVARUL
Reporterul Realitatea TV ar putea să povestească ore în şir despre experienţa pe care a trăit-o în Israel, la graniţa cu Fâşia Gaza. Cristian Zărescu a plecat în Israel în perioada în care alţii se pregăteau de Revelion. Mai mult decît atât, a petrecut noaptea dintre ani într-un buncăr de 10 metri pătraţi.
Reporterul Realitatea TV şi cameramanul Dan Timofte au plecat în Israel în apropierea Revelionului. Citeşte tot articolul