Revista Presei CNA, 6 februarie 2009

06.02.2009


envoyer l'article par mail title=

STENOGRAMĂ
Aleşii se vor moguli media : „Televiziunea publică face ce-i spunem noi, nu ce vor alţii“
GANDUL

Din stenograma Biroului Permanent al Camerei, 2 februarie : TVR „are obligaţia“ să furnizeze aparatură şi operatori pentru nevoile parlamentarilor, iar televiziunile private ar trebui să plătească dacă vor să mai transmită activitatea aleşilor

Aleşii ar vrea să implice televiziunile private într-un „parteneriat“ : o zi pe săptămână, prin rotaţie, să-şi trimită în Parlament câte un moderator

Parlamentarii vor să-şi schimbe radical imaginea. Dar nu şi năravul. O arată discuţiile purtate de şefii Camerei, în şedinţa Biroului Permanent din 2 februarie, când au fost puse pe masă două probleme spinoase : cum se foloseşte mai eficient televiziunea naţională şi care este cea mai bună strategie pentru atragerea televiziunilor private într-un „parteneriat“ reciproc avantajos. Citeşte tot articolul

Lumea vrea show primitiv. Un star porno si o batausa l-au facut lider de audienta pe Capatos
Theodora Stoica
GARDIANUL

Nikita, o noua nonvedeta creata de presa, apare din ce in ce mai des la emisiunile de televiziune si reuseste sa le transforme in lider de audienta pe unele dintre acestea. Este cazul emisiunii „Un Show Pacatos”, care a devenit lider detasat, in seara de marti, când a tinut telespectatorii in fata ecranului cu cearta ca la usa cortului dintre actrita porno Eva Kent si bataioasa Nikita. Psihologul Hanibal Dumitrascu este de parere ca emisiunile de acest gen au audiente mari pentru ca oamenii cauta sa vada show-uri care sa le raspunda instinctelor primare. Citeşte tot articolul

Gala UNITER, în direct la TVR
EVENIMENTUL ZILEI

PREMII. Ediţia din acest an a Galei Premiilor UNITER, care se va desfăşura pe 13 aprilie, la Sala Mare a Teatrului Naţional Bucureşti (TNB), va fi transmisă, în direct şi în reluare, de TVR 1.

Ajunsă la cea de-a 19-a ediţie, Gala va acorda, în acest an, distincţii la categorii precum Cel mai bun spectacol, Cel mai bun regizor, Cel mai bun scenograf, Cel mai bun actor şi Cea mai bună actriţă. Citeşte tot articolul

Realitatea.NET conduce în topul site-urilor mass-media
Alexandra Bureţea
COTIDIANUL

Datele SATI arată că site-ul Realitatea.NET este pentru a doua lună consecutiv pe primul loc în topul site-urilor mass-media, cu 1.106.026 de clienţi unici.

Realitatea.NET conduce, pentru a doua lună consecutiv, clasamentul website-urilor mass-media din România, devansând, şi în ianuarie, produse puternice precum 9am.ro (locul 2), Libertatea.ro (locul 3), Hotnews.ro (locul 4), GSP.ro (locul 5) şi Evz.ro (locul 6), conform datelor oferite de SATI. Citeşte tot articolul

Reţetă TV : audienţă mare cu personaje fără valoare
Autor : Cătălin Cocoş
ADEVARUL

Invitaţi precum Nikita, Marian Dârţă sau Magda Ciumac îi ţin pe telespectatori în faţa micilor ecrane. Simona Sensual spune că încearcă să ne „decretinizeze” , Alina Plugaru s-a făcut cunoscută declarând că vrea să facă sex cu zeci de bărbaţi, iar la „Acces direct” se măsoară sânii. Televiziunile se bat pe audienţe, dar nu toate sunt de acord să atragă telespectatori prin orice metode. În timp ce unii mizează pe cantitate, nu şi pe calitate, alţii au renunţat să facă audienţe cu orice preţ. Citeşte tot articolul

Turcii acaparează ratinguri româneşti
Autor : Petre Barbu
ADEVARUL

Telenovelele au urcat audienţa Kanal D pe a patra poziţie în mediu urban. TVR 1 a coborât pe treapta a noua în topul audienţei în mediul urban. Realitatea TV şi-a consolidat poziţia a treia în sondaje. Acasă TV şi-a permis „o pauză de respiraţie”.

Ianuarie şi-a respectat şi în acest an statutul de lună cu un consum ridicat de televiziune. După agitaţia din decembrie, datorată şi investiţiilor publicitare reduse, prima lună a anului se anunţa liniştită în sondajele de audienţă. N-a fost aşa... Citeşte tot articolul

STUDIU/Televizorul strică dieta
de Mihaela Ionescu
JURNALUL NATIONAL

Tinerii care privesc la televizor mai mult de cinci ore pe zi vor deveni dependenţi de fast-food la maturitate, arată un studiu realizat de cercetătorii britanici.

Medicii de la Universitatea din Minnesota explică faptul că spoturile publicitare se referă în cele mai multe cazuri la restaurante fast-food şi produse junk-food de tipul chipsurilor, pufuleţilor, acadelelor etc. Citeşte tot articolul

Antena Satelor, postul la care ciobanii îşi fac dedicaţii
Anca Nicoleanu
COTIDIANUL

După ultimele măsurători ale audienţei radio, Antena Satelor pare un post de-a dreptul la modă. Militarii îşi fac aici dedicaţii pe muzică populară, iar oamenii de la oraş trimit mesaje către rudele rămase la sat.

Pe patul de spital, la locul de muncă, în cabina şoferului RATB sau la magazinul de construcţii din Piaţa Matache oamenii ascultă Antena Satelor. „« E un post de-al nostru, cu muzică populară... Mai spune ce se întâmplă prin sat, cum să tratezi pomii, cum să pui viţa... », aşa mi-au răspuns meseriaşii din Matache când i-am întrebat de ce-l ascultă. Capitala e un oraş cosmopolit. Citeşte tot articolul

Matinale radio : Postul public, Radio 21 şi Cârcotaşii îşi împart Capitala
PAGINA DE MEDIA

Dimineaţa, bucureştenii stau mai mult cu urechea pe trei matinale : Radio România Actualităţi, Radio 21 şi Kiss FM, cu Cronica Cârcotaşilor. Cele trei programe de dimineaţă, din intervalul 7.00-10.00, se distanţează net de următoarele clasate. La nivel urban, matinalul Radio 21 pierde 300.000 de ascultători, dar şi prima poziţie.

Cel mai ascultat matinal din Bucureşti este cel al postului public (aproape 200.000 de ascultători). În primăvară, România Actualităţi era pe locul secund, mult în urma Radio 21. În toamnă însă, fără Buzdugan şi Morar, 21 a pierdut dimineaţa aproape 150.000 de ascultători. Cârcotaşii sunt şi ei pe podium. Faţă de valul din primăvară, Huidu şi Găinuşă au un plus de 25.000 de ascultători. Citeşte tot articolul

Pe cine ne aduce mami în casă
Cezar PAUL-BĂDESCU | cultura pe sticlă
DILEMA

Din cînd în cînd, în studiourile de televiziune apar, în mod inexplicabil, personaje. Nu ştii de unde au venit, dar au ajuns acolo şi, în mod evident, nu s-ar mai da duse. Ca să rămînă, sînt în stare de orice : să spună măscări, să scoată limba, să se laude cu acrobaţiile sexuale, să-şi dea pantalonii jos. Asta cînd nu pot să ne arate că se pricep să vorbească despre absolut orice subiect. Oamenii de televiziune consideră că astfel de personaje „trec sticla“. Adică fac audienţă. Citeşte tot articolul

Documents joints