Revista Presei CNA, 9 februarie 2009
09.02.2009

Ministerul Comunicaţiilor lansează consultare publică pentru tranziţia la televiziunea digitală
Realitatea.net
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) va lansa procedura de consultare publică pentru adoptarea Documentului de politică şi strategie privind tranziţia de la televiziunea analogică la cea digitală.
Potrivit repezentanţilor MCSI, prin această consultare publică se are în vedere şi implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel naţional. Documentul poate fi accesat pe site-ul ministerului la secţiunea Legislaţie/Proiecte legislative româneşti. Citeşte tot articolul
AMP : Stenograma despre TVR demonstrează înclinaţia politicienilor de a controla media
MEDIAFAX
BUCUREŞTI / 15:44, 6.02.2009
Stenograma Biroului Permanent al Camerei Deputaţilor publicată, vineri, de presa centrală demonstrează din nou înclinaţia patologică a politicienilor români de a ţine sub control serviciile publice de radio şi televiziune, apreciază Agenţia de Monitorizare a Presei.
"Stenograma BP al CDEP publicată astăzi (vineri, n.r.) în presa naţională demonstrează din nou înclinaţia patologică a politicienilor români de a ţine sub control serviciile publice de radio şi televiziune. Citeşte tot articolul
TVR, preşul coaliţiei PSD-PDL
Petre Barbu
ADEVĂRUL
7 Februarie 2009
Toate dezbaterile despre o posibilă lege care ar scoate TVR din ghearele politicienilor sunt inutile şi penibile.
„TVR face ce-i spunem noi, nu ce vor alţii !” – a strigat parlamentarul Cezar Preda (PDL) în şedinţa Biroului Permanent al Camerei Deputaţilor, în care s-a discutat soarta viitorului studio TV al Parlamentului. (Criza financiară se adânceşte de la o zi la alta, iar aleşii noştri discută despre cum vor ei să-şi facă studio de televiziune !) Dacă cei 3.158 de angajaţi ai televiziunii publice ar avea o conştiinţă profesională (sau măcar orgoliu !), ar trebui, în replică la această mojicie venită din partea unui vechil nesimţit, să protesteze. Citeşte tot articolul
Programele cu înşelaţii în amor, între original şi falsuri
Cătălin Cocoş
ADEVARUL
„Test de fidelitate“ şi „Trădaţi în dragoste“ sunt acuzate de CNA că prezintă prea multă agresivitate la o oră nepotrivită. Romantica difuzează originalul emisiunii cu trădătorii în dragoste, iar Prima TV şi Antena 1 vin cu varianta românească.
Reality-show-ul de la Romantica, „Trădătorii“ („Cheaters“) a avut „în 2008 o medie de 17.000 de telespectatori din mediul urban pe ediţie”, potrivit PR-ului postului, Bogdan Gheorghe.
Ieri s-a terminat si cel de-al şaselea sezon al emisiunii de la Romantica. Prima TV are în grilă „Trădaţi în dragoste“ luni de la ora 21.30, iar Antena 1 a programat „Test de fidelitate“ tot lunea, dar cu o oră mai devreme, pentru a “fura” telespectatorii. Citeşte tot articolul
Ştiri
ADEVARUL
6 Februarie 2009
TEHNOLOGIE
UPC a lansat noi servicii
Operatorul de cablu UPC oferă abonaţilor din Bucureşti un nou serviciu care permite clienţilor să înregistreze programele TV, să le deruleze şi să reia emisiuni transmise în direct, stocând până la 65 de ore de programe. UPC a mai lansat şi o platformă pentru televiziunea digitală prin cablu, UPC Digital TV. Citeşte tot articolul
Agenţia CAP îi cere lui Nae Caranfil să-şi ceară scuze în mod public pentru acuzaţia de furt
Realitatea.net
Agenţia de publicitate CAP i-a transmis, joi, lui Nae Caranfil o notificare prin care îi cere să îşi ceară public scuze pentru acuzaţia de « furt ». Săptămâna trecută, regizorul a afirmat că « Delaco Şcoala », spotul publicitar la caşcavalul Delaco, plagiază una dintre scenele filmului « Filantropica ». Citeşte tot articolul
Publicitarii acuzaţi de furt îi solicită lui Nae Caranfil să ceară scuze
Alexandra Badicioiu
COTIDIANUL
06 Feb 2009
CAP, agenţia care a realizat reclama Delaco, îi cere regizorului să ceară scuze pentru acuzaţia de furt. După reclamaţii din partea părinţilor la Consiliul Naţional al Audiovizualului şi interzicerea de a fi difuzată înainte de ora 22.00, reclamă Delaco a stârnit, recent, o altă controversă, legată de furt, de data aceasta, şi nu de violenţă. Spotul este realizat de agenţia de publicitate CAP şi de regizorul Radu Jude, al cărui debut în lungmetraj, “Cea mai fericită fată din lume”, participă în aceste zile la Berlinală. Citeşte tot articolul
Top 25 influenţi în mass media
comanescu.hotnews.ro
Postat in Autoreclamă, New media, Presa scrisă, Radio/TV/YouYube de Iulian Comanescu pe 8 February 2009, la ora 4:46 pm
DailyBusiness.ro a publicat un top al celor mai influente nume din mass media românească. Puteţi citi şi comentariile mele acolo. Nu luaţi ierarhia propusă de mine ca pe ceva bătut în cuie, e o schiţă. Printre altele, am omis de acolo cel puţin un prieten bun, ca să nu se spună că sunt părtinitor. Citeşte tot articolul
Noul şef de la Kanal D : în România e mai greu să împuşti punctul de rating
Ramona Draghici
COTIDIANUL
08 Feb 2009
După ce a condus Nova TV în Bulgaria şi HBO în România, Pavel Stancev a început anul în funcţia de CEO la Kanal D, din care va încerca să facă un post orientat către publicul feminin.
A venit pentru prima dată în România în 1993, în 2002 a trecut la conducerea HBO România, iar de la 1 februarie 2009 este noul CEO al postului turcesc. Pavel Stancev a condus Nova TV în Bulgaria, televiziune care făcea parte din Antenna Group Greece, cel mai mare grup de media din Grecia, deţinut de familia Kyriakou. Citeşte tot articolul
Pelicula de jeg a ratingului
de Marius Tucă
JURNALUL NAŢIONAL
JURNAL DE ROMÂNIA
Teoretic, subiectul nu interesează pe ni¬meni. Practic, au fost sute de mii de spectatori care au urmărit acest dialog profund, plin de înţelesuri nebănuite. Însăşi filozofia dialogului a suportat modificări substanţiale. Şi până la urmă, nu atât dialogul în sine, o adevărată lecţie de logică, bun-simţ şi gramatică, a fost cel care a fra¬pat, cel care a făcut ca aproape un mili¬on de oameni să stea ca hipnotizaţi în fa¬ţa televizorului, ci întrebarea, în aparenţă simplă : a spălat sau nu a spălat Nikita ciorapii Savarinei ? Citeşte tot articolul
Tulburări de atenţie
Iulian Comanescu
EVENIMENTUL ZILEI
Sâmbătă, 07 Februarie 2009
Două scandaluri izbucnite în presa ultimelor zile arată din nou lipsa de soliditate a demersului jurnalistic din România şi superficialitatea uneori interesată cu care sunt tratate subiecte importante.
Primul e aşa-numita problemă a paşapoartelor cu chip biometric, care a pornit de la un respectat, dar inevitabil ieşit din lume duhovnic ortodox, care a lansat un apel împotriva acestui tip de paşapoarte, din raţiuni religioase. Al doilea, legat de Insula Şerpilor, a transformat un succes al diplomaţiei româneşti în eternul scandal cu moguli şi politicieni la care asistăm de ani de zile la TV. Citeşte tot articolul
Priorităţi
Radu Paraschivescu
EVENIMENTUL ZILEI
Marţea trecută am vrut să văd cum tratează programele de ştiri decizia de la Haga referitoare la diferendul dintre România şi Ucraina.
Am făcut un tur de telecomandă şi am rămas pe Antena 1. Aici însă invitatul Alessandrei Stoicescu era manelistul Sorin Ene, alias Sorinel Puştiul, care tocmai fusese atacat cu un cuţit într-un complex comercial. Agresiunea e regretabilă, fireşte, dar de aici până la transformarea ei în subiect care deschide ştirile e cale lungă. România şi Ucraina încheiaseră în instanţă un conflict de patruzeci şi doi de ani, Tribunalul de la Haga dăduse o hotărâre de rezonanţă, iar „Observatorul” nu găsise altă temă inaugurală decât Sorinel Puştiul. Citeşte tot articolul
Trei în pat
Alexandru Matei
ROMANIA LIBERA
Sambata, 07 Februarie 2009
Este in interesul pietei de televiziune ca distinctiile de nisa sa fie cat mai clare. Cu cat au o identitate mai ferma, cu atat produsele se vand mai bine. Pe vremuri, televiziunea distingea intre copii si adulti. In 2008, cele trei mari domenii isi continua existentele independente, dar intr-o piata infinit mai mare, in care fiecare crenel are parte de mai multe canale.
Daca in cazul adolescentilor, Televiziunea romana de pe vremuri promova valori politice si ideologice in spirit romantic, canalele de muzica de astazi se afla intr-o cursa acerba de etalare si explicare a intimitatii. Cand spun intimitate, spun in primul rand sex. Citeşte tot articolul
Moartea pe Internet : divertisment, trafic&sinucideri vizionate
Cristian Bandea
COTIDIANUL
07 Feb 2009
Primele profiluri virtuale părăsite, jocuri care împing la crime abominabile, sinucideri prin webcam în urale de încurajare. Sunt câteva dintre feţele surprinzătoare ale morţii digitale.
“Badescule, sti k a murit andrada sa aruncat de la etajul 10 si a kazut in kap”, aşa arată mesajul trimis de unul dintre colegii Andradei, bucureşteanca de 12 ani care şi-a luat zilele în mai 2008, introducând astfel termenul “emo” în vocabularul de zi cu zi al românilor. Nici urmă de compansiune, doar uimirea cu accente de amuzament produsă de un incident neaşteptat. Citeşte tot articolul