Revista Presei CNA, 9 martie 2009

09.03.2009


envoyer l'article par mail title=

• ACTUALITATE

Realitatea TV, pe locul trei
COTIDIANUL

135.000 de români din mediul urban au urmărit în medie pe minut Realitatea TV, în perioada 1-7 martie, potrivit datelor furnizate de GfK România.

Postul de ştiri a ocupat locul trei în clasamentul audienţelor, lăsând în urmă Acasă TV (131.000), Kanal D (121.000), Prima TV (115.000), TVR 1 (114.000), Antena 3 (90.000), Naţional TV (59.000) şi OTV (55.000). În aceeaşi perioadă şi pe acelaşi segment de public, PRO TV a condus topul, cu 349.000 de telespectatori, urmat de Antena 1 (319.000). Citeşte tot articolul

Cea mai mare retea HD din lume si in Romania
L.D.
ZIUA

Discovery HD este cel mai nou canal TV din lantul Discovery, dar care emite in format High Definition (de inalta definitie - HD) fiind componenta a celei mai mari retele HD din lume.

In Europa Centrala, este disponibil in Ungaria, Polonia si Slovacia, iar in Romania - unde va continua sa se extinda - este deocamdata disponibil prin iNES IPTV, in cadrul pachetului iNES TRIPLE PLAY.

Grila de program este o combinatie intre cele mai bune serii si productii HD din videoteca intregului portofoliu de canale Discovery si emisiuni realizate special pentru Discovery HD. Citeşte tot articolul

• OPINII

Un top TV mai puţin discutat
Iulian Comanescu
EVENIMENTUL ZILEI

Câţi români se uită pe un anume post TV ? Topurile de rating publicate de regulă în presă arată numărul de telespectatori care urmăresc în medie o anumită televiziune, pe minut, în puncte procentuale sau mii de telespectatori.

Ele sunt măsura cea mai bună a consumului pe un anume segment de populaţie, determinat de zonă (oraşe, oraşe mari, naţional etc.), sex, vârste şi altele. Un al doilea parametru, share-ul sau cota de piaţă pe audienţă, reprezintă procentul din telespectatorii cu televizoarele deschise în momentul respectiv, aflaţi pe un post. Citeşte tot articolul

Cine ţine telecomanda
Ramona Samoilă
EVENIMENTUL ZILEI

Conflictele din faţa televizorului pot fi stinse dacă mai puneţi un aparat în altă cameră sau dacă încercaţi să comunicaţi mai mult cu cei apropiaţi şi să ajungeţi la un compromis. Este bine să existe un stăpân al telecomenzii sau e mai bine ca într-o casă să existe mai multe televizoare ? Psihologii susţin că în acele case unde există „stăpâni” care decid ce programe trebuie urmărite de toţi nu stau bine la capitolul comunicare.

Disputele ar putea fi evitate dacă mai puneţi un televizor în altă cameră, însă există riscul ca prea multe televizoare să ducă la izolare şi la o comunicare defectuoasă. Citeşte tot articolul

Ce inseamna criza pentru mesajul publicitar
Antonia Tucheac
BUSINESS STANDARD

Daca, in planificarea bugetelor de media, actuala criza economica s-a facut simtita prin diminuarea acestora, pentru mesajul publicitar subiectul se poate dovedi eficient, in special pentru produse sau servicii care tin de economisire, sunt de parere specialistii in creatie publicitara. Totodata, aceasta va implica mai mult si va eficientiza planningul.

“O referire directa sau indirecta la criza poate deveni eficienta in masura in care marcile se vor adresa nevoilor si dorintelor consumatorilor generate de aceasta”, este de parere Alex Badila, managing director Publicis Romania.Lorand Balint, head of Brand Communication al Leo Burnett, considera ca, in conditii de criza, unii consumatori vor face “downgrade” in categorie, adica vor migra de la produse scumpe catre marci mai ieftine. Citeşte tot articolul

• DIVERSE

Euronews, reţeta românească
Doinel Tronaru
EVENIMENTUL ZILEI

Fostul director al postului The Money Channel, Lucian Sârb, va stabili strategia editorială a prestigioasei reţele europene de televiziune.

Lucian Sârb, în prezent director editorial al postului TV The Money Channel, va fi, începând cu luna mai, noul director editorial al reţelei europene de televiziune Euronews. Pentru aceasta, el va părăsi postul TV al Grupului Realitatea-Caţavencu (GRC) şi biroul său din spatele fostei Case a Scânteii, pentru a se muta în biroul aferent funcţiei de la Euronews, al cărui sediu este la Lyon. Vestea a picat ca o bombă în lumea mediei româneşti, fiind pentru prima dată când un jurnalist român este „recrutat” pentru o funcţie atât de importantă. Primul interviu al lui Lucian Sârb după aflarea veştii a fost acordat pentru EVZ. Citeşte tot articolul