Un punct de vedere : Licente de lux

18.01.2008


envoyer l'article par mail title=

Pe scena audiovizualului românesc s-a conturat o nouă provocare ca o mănuşă de piele de marcă fluturată pe sub nasul celor bogaÅ£i : televiziunile de nişă, exclusiviste, de lux, sofisticate pentru « oameni sofistificaÅ£i » care îşi permit să aibă ca hobby : pescuitul, vănătoarea, golful, cluburile de fitness, masajul, întreÅ£inererea corporală ÅŸi relaxarea.

La sfârÅŸitul anului 2007, CNA a acordat licenÅ£e audiovizuale pentru „Fishing and Hunting Channel” (S.C. Tematic Cable SRL Oradea), „PrimeTV” (S.C. IKO România SRL BucureÅŸti), „Wellness Channel” ÅŸi „The Golf Channel” (S.C. Iko Balcan SRL BucureÅŸti).

ApariÅ£ia unor asemenea televiziuni arată creÅŸterea nivelului de trai din România. Publicul Å£intă al acestor posturi e foarte special. Sloganul lor publicitar este curat elitist : „calitate, nu rating”. Dar, ca să le vizionezi, vei plăti în plus la societatea de cablu.

„The Golf Channel” îşi propune „o audienţă educată ÅŸi exclusivistă” – pasionaÅ£ii de golf. „The Fishing and Hunting Channel” îşi imparte publicul Å£intă, după venituri : în ceea ce priveÅŸte pescuitul se adresează „bărbaÅ£ilor cu toate nivelurilor de studii, venituri medii” ; pentru vânătoare însă are drept target „bărbaÅ£i cu studii superioare, venituri mari”. Pescuitul pare aÅŸadar mai accesibil financiar decât vănătoarea. Ambele rămân exclusiv pasiuni masculine. „The Golf Channel” ÅŸi „The Fishing and Hunting Channel” vor avea baza în Oradea, dar vor emite într-o primă etapă ÅŸi în Ungaria.

Peste câteva luni îşi propun să transmită şi în Serbia, Bosnia, Muntenegru, Croaţia, Cehia, Slovacia.

CNA a mai acordat licenţă ÅŸi pentru funcÅ£ionarea unei televiziuni în Buzău, „Light Channel TV” (S.C. Light Channel Media SRL Pîrscov Buzău). Societatea are parteneriat cu Light Channel din Ungaria ÅŸi cu televiziuni similare din Spania, Germania, Austria. Televiziunea „Light Channel” pare de lux, căci se angajează să promoveze numai valori morale, religioase ÅŸi educaÅ£ionale ÅŸi nu pornografie, prostituÅ£ie ÅŸi violenţă sau prost gust. Domnul Paul Boeriu, administratorul acestui post, un român care s-a întors din Australia să investescă în România, spune că e „mai bine să aprinzi lumina decât să critici întunericul”.

ÃŽn fine, CNA a mai acordat licenţă ÅŸi postului „Brava TV”, o televiziune cu profil gastronomic. Transformarea gastronomiei dintr-un act tradiÅ£ional, uzual într-unul cultural, de lux este un drum lung de parcurs, iar Brava TV si-a propus educaÅ£ia gastronomică a românilor, profesionalizarea meseriei de chef în România, schiÅ£area unei hărÅ£i gastronomice internaÅ£ionale, educarea publicului în servirea mesei.

Directia Comunicare, Afaceri Europene si Proiecte