Comunicat de presă. Ședința publică a CNA din 16.07.2025
16.07.2025

Decizii de intrare în legalitate :
Megagen, Help Net, Magnevie Kids, Groupama, NN/Vrei să-ți protejezi sănătatea ? și Intimohelp gel
Întrunit în ședința publică din data de 16.07.2025, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele întocmite de Direcția Monitorizare și a hotărât să emită decizii de intrare în legalitate pentru spoturile publicitare aferente campaniilor de promovare pentru :
- Megagen – MEGAGEN, BLUE DIAMOND - 15 SEC, deoarece încalcă prevederile art. 93 alin. (1) și ale art. 101 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual (monitorizare : posturi TV în perioada 12-18.05.2025) ;
- Help Net – HELP NET, ZENTINOR, SUDOCREM, 31.05 - 10 SEC, pentru că nu respectă prevederile art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului (monitorizare : posturi TV în perioada 12-18.05.2025) ;
- NN / Vrei să-ți protejezi sănătatea ? – NN ASIGURARI DE SANATATE, REGINA MARIA, CADOU, deoarece nu respectă prevederile art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului (monitorizare : posturi TV în perioada 02-08.06.2025) ;
- Magnevie Kids – MAGNEVIE KIDS, CLASA, NOU - 20 SEC, pentru încălcarea prevederilor art. 29 alin. (2) lit. b) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, potrivit cărora „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor ÅŸi, în special : (...) b) să nu încurajeze în mod direct minorii să îşi convingă părinÅ£ii sau pe alte persoane să cumpere bunurile ori serviciile care fac obiectul publicităţii” (monitorizare : posturi TV în perioada 02-08.06.2025) ;
- Groupama – cele două variante GROUPAMA, CUPLU - 30 SEC È™i GROUPAMA, CUPLU, V.O.- 15 SEC nu respectă prevederile art. 102 alin. (1) din Codul audiovizualului, conform cărora „Este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziÅ£iile legale” (monitorizare : posturi TV în perioada 02-08.06.2025) ;
- Intimohelp gel vaginal – spotul publicitar difuzat de postul Radio ZU în data de 26.05.2025 nu respectă prevederile art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului.
Serviciul Comunicare și Relații Publice
Prevederi ale legislației audiovizuale la care facem referire :
Decizia nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual
Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 101 - Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.