Comunicat de presă
24.02.2011

Întruniţi în şedinţa publică din data de 24.02.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat raportul de monitorizare, întocmit de direcţia de specialitate, pentru 6 posturi centrale de radio, cu privire la protecţia minorilor şi la regimul publicităţii în audiovizual, în perioada 03.01.2011-31.01.2011. Constatând încălcări ale legislaţiei audiovizuale în vigoare, Consiliul a decis să sancţioneze următoarele posturi de radio :
• Radio ZU– amendă în cuantum de 10.000 lei. ÃŽn mai multe ediÅ£iii ale emisiunii „Morning ZU” (12, 25, 28, 31.01.2011) au fost difuzate, într-un interval orar de audienţă generală, farse cu conotaÅ£ii sexuale, încălcându-se, astfel, dispoziÅ£iile privind protecÅ£ia copilului prevăzute de art. 39 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504, cu modificările ÅŸi completările ulterioare, raportate la cele ale art. 16 din Codul de reglementare a conÅ£inutului audiovizual). ÃŽn emisiunile menÅ£ionate mai-sus, moderatorii au utilizat un limbaj licenÅ£ios, nepotrivit în raport cu ora de difuzare ;
• Radio Guerrilla – somaÅ£ie publică pentru publicitatea cu aluzii sexuale difuzată în spoturile de promovare ale unei reviste pentru adulÅ£i (art. 29 alin. 2 din Legea Audiovizualului, coroborat cu art. 15 alin. 1 din Codul audiovizualului). Art. 15 stipulează : „în intervalul orar 6,00 - 20,00 radiodifuzorii nu pot difuza anunÅ£uri promoÅ£ionale care includ scene de violenţă, sex, limbaj vulgar sau alte elemente ce pot afecta copiii.” ;
• Realitatea FM - amendă în cuantum de 10.000 lei. Consiliul a constatat că nu s-au respectat prevederile art. 29 alin. 1 lit. a din Legea audiovizualului. ÃŽn cadrul emisiunii „Gol după Gol” (ediÅ£iile difuzate în perioada 15–31.01.2011), s-a făcut publicitate mascată unor produse ÅŸi tratamente recomandate pentru probleme sexuale ÅŸi pentru boli incurabile, precum cancerul etc. Radiodifuzorul nu a respectat dispoziÅ£iile art. 145 alin. 4 din Codul audiovizualului, care reglementează regimul de difuzare al publicităţii ÅŸi teleshoping-ului „la produse ÅŸi tratamente pentru disfuncÅ£ii sexuale sau probleme de natură sexuală”, care „nu pot fi difuzate decât în intervalul orar 22,00 - 6,00 ÅŸi trebuie însoÅ£ite de avertizarea obligatorie că aceste produse nu sunt destinate copiilor.” Art. 146 alin. 2 lit. d din Codul audiovizualului prevede interdicÅ£ia de promovare, în publicitate sau în teleshopping, a unor produse cu indicaÅ£ii terapeutice referitoare la boli precum cancerul ÅŸi alte boli tumorale.
Consiliul a aprobat solicitarea de acordare a licenţei audiovizuale prin satelit S.C. Big Bang Media S.R.L. Bucureşti pentru Comedia TV.
Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul