Comunicat de presă

18.10.2013


envoyer l'article par mail title=

Ref : Masa rotunda « Particularitatile comunicarii comerciale privind suplimentele alimentare »

Reprezentanti ai Consiliului National al Audiovizualului (CNA), ai Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC) si ai Patronatului Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA), s-au intalnit în data de 16 octombrie - Ziua mondiala a alimentatiei, in jurul unei mese rotunde pentru a dezbate Particularitatile comunicarii comerciale pentru suplimentele alimentare.

Evenimentul s-a bucurat de o audienta foarte mare, prin prezenta membrilor CNA, a membrilor RAC si PRISA, precum si a reprezentantilor autoritatilor centrale care gestioneaza procedurile de autorizare a suplimentelor alimentare puse pe piata : Ministerul Sanatatii si Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Regionale.

Doamna Laura Georgescu, Preşedintele CNA, a subliniat în prezentarea făcută că legislaţia în domeniu stabileşte două principii :
1. Consumatorul nu trebuie să fie indus în eroare sau expus unor tehnici agresive de comercializare ;
2. Orice afirmaţie trebuie să fie clară, exactă şi justificată, permitând consumatorilor să aleagă în cunoştinţă de cauză şi în mod justificat.

Dl Catalin Vicol, Presedintele PRISA, a subliniat in cuvantul de deschidere importanta asigurarii unei educatii a consumatorului roman in ceea ce priveste utilizarea, beneficiile si valoarea pentru sanatate a suplimentelor alimentare. De asemenea a fost subliniat volumul in crestere al investitiei financiare in publicitatea la medicamente fara prescriptie medicala si suplimente alimentare, cifra care a condus aceasta categorie pe locul 2 in topul investitorilor in publicitate din Romania.

Dna Oana Cociasu, Presedintele RAC, a propus CNA si PRISA constituirea unui comitet de lucru comun, in cadrul caruia sa poata fi discutate punctele unde se poate amenda Decizia nr. 220/2011 a Consiliului si amendarea Codului de practica in publicitate gestionat de RAC, din perspectiva includerii de prevederi specifice comunicarii comerciale pe suplimente alimentare, astfel incat sa se poata dezvolta campanii de Comunicare echitabile, etice, cinstite si in beneficiul consumatorului.

Dna Gabriela Garban, reprezentant al Centrului Regional de Sanatate Publica Timisoara, a prezentat reglementarile care guverneaza aceasta piata la nivel european si national. De asemenea reprezentantul Institutului de Bioresurse Alimentare, dna. Tatiana Onisei a explicat procedura de aprobare a punerii pe piata a suplimentelor alimentare, un proces uneori costisitor dar foarte complex si care implica colaborarea eficienta dintre autoritati, specialisti si consumator.

Unul dintre punctele cheie ale comunicarii comerciale oneste si echitabile este folosirea mentiunilor de sanatate, conform listelor aprobate si verificate de Comisia Europeana, pentru a nu se induce in eroare consumatorul. Cu aceasta ocazie au fost puse la dispozitia participantilor si a presei adresele de Internet unde pot fi descarcate listele substantelor aprobate sau listele mentiunilor de sanatate acceptate.

Membrii CNA, alaturi de Presedintii RAC si PRISA prezenti la eveniment, au agreat in final constituirea unui comitet de lucru comun, ce urmeaza sa propuna modificarea Codului de practica in publicitate si respectiv a Codului CNA pana la sfarsitul anului curent. Ca un prim pas, PRISA va contribui in aceasta directie prin adoptarea nou-creatului ‘’Cod de bune practici al industriei suplimentelor alimentare", ce va fi preluat ca Anexa la Codul de practica in publicitate RAC.

In acest mod, Consiliul Roman pentru Publicitate va putea asigura un spatiu al comunicarii comerciale bazat pe bune practici si pe informarea corecta a consumatorului, atat prin intarirea colaborarii cu partenerii sai strategici CNA si PRISA, cat si prin actualizarea codului RAC in conformitate cu modificarile aduse in comitetul de lucru.

Laura Georgescu
Presedinte
CNA

Oana Cociasu
Presedinte
RAC

Catalin Vicol
Presedinte
PRISA