DURATELE INSERÈšIILOR DE PUBLICITATE ÃŽN PERIOADA 01-31 DECEMBRIE 2022, ÃŽN INTERVALUL ORAR 18:00-24:00
08.02.2023

Pentru perioada 01-31.12.2022, au fost monitorizate duratele inserțiilor de publicitate difuzate de posturile de televiziune Antena 1, Antena 3 CNN, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea Plus, România TV și TVR 1, în intervalul orar 18.00-24.00.
- DURATELE INSERÈšIILOR DE PUBLICITATE
- ÃŽN PERIOADA 01-31 DECEMBRIE 2022, ÃŽN INTERVALUL ORAR 18:00-24:00 Document de lucru
Pentru calculul acestor durate, s-au efectuat măsurători/s-au preluat măsurătorile duratelor spoturilor de publicitate comercială efectuate de Kantar Media și s-au prelucrat, ținându-se seama de prevederile Legii audiovizualului nr. 504/2002.
Duratele publicității televizate prezentate nu conțin duratele mesajelor de avertizare și ale copertelor de separare, duratele anunțurilor de sponsorizare, duratele secvențelor de autopromovare și duratele mesajelor care nu constituie comunicare comercială, identificate între coperte cu mențiunea Mesaj/mesaje de interes public.
Art. 35 din Legea audiovizualului
(1) (…) Proporția de spoturi publicitare televizate și de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 18.00 - 24.00 nu poate depăși 20% din intervalul respectiv.
(2) În cazul serviciilor publice de televiziune, proporția de spoturi publicitare televizate și de spoturi de teleshopping, în intervalele prevăzute la alin. (1), nu poate depăși 16,7% din fiecare interval.
(3) Dispozițiile alin. (1) nu se aplică în cazul :
a) anunțurilor făcute de radiodifuzor în legătură cu propriile programe și cu produsele auxiliare derivate direct din aceste programe sau în legătură cu programele și serviciile media audiovizuale ale altor entități care aparțin aceluiași grup de radiodifuziune ;
b) anunțurilor de sponsorizare ;
c) plasărilor de produse ;
d) cadrelor neutre cuprinse între conținutul editorial și spoturile de publicitate televizată sau de teleshopping, precum și între spoturile individuale.