Decizia nr. 527 din 07.06.2012

07.06.2012


envoyer l'article par mail title=

privind amendarea cu 100.000 lei a S.C. TELELOVIÅžTEA S.R.L.
cu sediul în SIBIU, str. Oţelarilor bl. 65, sc. A, ap. M2, jud. Sibiu
C.U.I. 7286318

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 07 iunie 2012, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul de constatare întocmit de Serviciul Inspecţie, în baza reclamaţiei înregistrate la C.N.A sub nr. 8981/31.05.2012 cu privire la difuzarea unui program audiovizual de către S.C. TELELOVIŞTEA S.R.L.

Radiodifuzorul S.C. TELELOVIÅžTEA S.R.L. deÅ£ine licenÅ£a audiovizuală nr. TV-C 504/16.03.2010, decizia de autorizare nr. 1682.0/22.04.2010 ÅŸi Anexa nr. 1/22.04.2010 pentru difuzarea unui serviciu de programe tip „videotext” cu denumirea TV TELELOVIÅžTEA în localitatea BumbueÅŸti, judeÅ£ul Vâlcea.

În urma analizării raportului prezentat de Serviciul Inspecţie, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. TELELOVIŞTEA S.R.L. a încălcat din nou prevederile art. 54 alin. (1) lit. e) şi (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 17 alin. (1) şi (2) din Decizia CNA nr. 488/2010 privind procedura de acordare, modificare şi de prelungire a valabilităţii licenţei şi a deciziei de autorizare audiovizuală, cu excepţia celor pentru difuzare în sistem digital terestru, precum şi condiţiile privind difuzarea de programe locale, retransmiterea sau preluarea de programe ale altor radiodifuzori.

Potrivit dispoziţiilor invocate din Legea audiovizualului, licenţa audiovizuală cuprinde formatul de principiu al serviciului de programe şi structura programelor, iar furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în formatul de principiu al serviciului de programe şi structura programelor.

Conform prevederilor art. 17 din Decizia nr. 488/2010, radiodifuzorii au obligaţia să notifice Consiliului Naţional al Audiovizualului orice modificare apărută în datele cuprinse în licenţa audiovizuală, iar în vederea modificării formatului de principiu al serviciului de programe şi a structurii programului aprobate iniţial de CNA, radiodifuzorii au obligaţia să solicite acordul Consiliului cu cel puţin 30 de zile înainte de a produce modificarea.

Potrivit menÅ£iunilor speciale precizate la pct. B.6 din Anexa nr. 1/22.04.2010 ce face parte integrantă din licenÅ£a audiovizuală nr. TV-C 504/16.03.2010 ce aparÅ£ine S.C. TELELOVIÅžTEA S.R.L., Consiliul a aprobat radiodifuzorului difuzarea unui serviciu de programe tip „videotext”, 24 de ore/zilnic, constând în informaÅ£ii despre serviciile CATV TeleloviÅŸtea, orarul casieriei, informaÅ£ii locale ÅŸi generale, anunÅ£uri ÅŸi mica publicitate.

Analizând raportul întocmit de Serviciul Inspecţie, membrii Consiliului au constatat că S.C. TELELOVIŞTEA S.R.L. a încălcat în mod repetat prevederile art. 54 alin. (1) lit. e) şi (2) din Legea audiovizualului şi ale art. 17 din Decizia nr. 488/2010, întrucât a modificat structura serviciului de programe aprobată de CNA la data de 22.04.2010, fără a avea în prealabil acordul Consiliului cu privire la operarea acestei modificări. Consiliul a constatat că, deşi radiodifuzorul a fost sancţionat anterior, în mod repetat, pentru fapte similare, acesta a continuat să difuzeze programe audiovizuale cu nerespectarea prevederilor legale, eludând astfel legislaţia din domeniul în care îşi desfăşoară activitatea ca deţinător de licenţă audiovizuală.

Astfel, radiodifuzorul a difuzat programe care nu se încadrează în structura de programe aprobată de Consiliul la data de 22.04.2010, astfel cum prevede Anexa nr. 1/22.04.2010 la ”MenÅ£iuni speciale” : Program tip VIDEOTEXT : InformaÅ£ii despre serviciile CATV TELELOVIÅžTEA, orarul casieriei, informaÅ£ii locale ÅŸi generale, anunÅ£uri ÅŸi mica publicitate ; Zilnic 24 ore.”

ÃŽn fapt, radiodifuzorul a difuzat în ziua de sâmbătă, 02 iunie 2012, în intervalul orar 12.00 – 15.00, program local cu imagini în miÅŸcare. Acest program a conÅ£inut emisiuni de muzică populară ÅŸi manele, precum ÅŸi un reportaj cu caracter electoral, în care dl. Gheorghe Nicolae, candidat la funcÅ£ia de primar în localitatea BoiÅŸoara, ÅŸi-a prezentat unele realizări personale ÅŸi a acuzat conducerea actuală a comunei (primar, viceprimar ÅŸi consiliul local) că nu ÅŸi-a respectat programele politice pentru care au fost aleÅŸi). Prezentăm mai jos emisiunile difuzate în ziua de 2 iunie 2012, de postul TV TELELOVIÅžTEA, în intervalul orar 12.00-15.00, emisiuni care nu sunt prevăzute în structura serviciilor de programe aprobată de Consiliu la data de 22 aprilie 2010, una dintre acestea fiind un reportaj cu caracter electoral :

PDF - 55.8 ko
Tabel Decizia 527/2012

Distinct de faptul că radiodifuzorul a transmis emisiuni audiovizuale (muzică populară ÅŸi manele), emisiuni care nu erau prevăzute în Anexa nr. 1/22.04.2010, anexă ce face parte integrantă din licenÅ£a audiovizuală de tip „videotext”, acesta a difuzat o emisiune cu caracter electoral, fapt ce contravine ÅŸi legislaÅ£iei specifice campaniei electorale.

Astfel, reportajul cu caracter electoral difuzat în ziua de 2 iunie 2012, în intervalul 12.17-12.42 a conţinut informaţii ce au vizat activitatea politică şi de campanie electorală ale candidatului Gheorghe Nicolae la funcţia de primar al comunei Boişoara, precum şi acuzaţiile pe care acesta le-a formulat la adresa conducerii actuale a comunei (primar, viceprimar şi Consiliul Local).

Cităm din raportul de constatare :
„Gheorghe Nicolae (candidat la funcÅ£ia de primar din partea Partidului Conservator) : ... e un mic început. Eu am vrut să arăt oamenilor că, dacă ai voinţă, poÅ£i să faci ceva chiar ÅŸi cu mijloace materiale ÅŸi utilaje minime. PoÅ£i să faci. Important este să perseverezi. ÃŽn mod normal aici ar trebui făcut un zid de sprijin, înalÅ£ată partea din dreapta pentru ca apa să circule pe partea de către deal, de către munte.
Reporter : Am văzut că aÅ£i făcut ÅŸi o rigolă acolo, un ÅŸanÅ£ de scurgere a apelor care se strâng.
Gheorghe Nicolae : Da, o să ajungem ÅŸi la podeÅ£ul respectiv ÅŸi o să discutăm. Deocamdată discutăm ce este aici. Aici s-a început digul acesta de piatră. ÃŽn mod normal aici trebuie un zid de sprijin cu armătură, făcut ÅŸi cu talpă, ca să aibă rezistenţă.. E bine că s-a încercat ÅŸi lucrul ăsta, dar trebuie altceva. O soluÅ£ie trainică.
Reporter : E un început. Mai ales acuma, după intervenÅ£ia dumneavoastră, acum chiar se poate circula. ÃŽnainte nu se putea circula.
Gheorghe Nicolae : Se poate circula. Åži din ce în ce se va circula ÅŸi mai bine. După două săptămâni, cu siguranţă, când vom veni ÅŸi vom pune stratul de finisaj, va fi mult mai bine.

A urmat prezentarea unei alte lucrări realizate de dl. Gheorghe Nicolae la un alt drum comunal din localitatea Boişoara.
Reporter : Iată altă zonă unde s-a intervenit . Se pare că aici aÅ£i făcut iarăşi o muncă destul de insistentă, destul de puternică. Ce s-a întâmplat aici ? AÅ£i mai muÅŸcat din mal, aÅ£i mai lăţit un pic ?
Gheorghe Nicolae : Aici era numai stâncă de piatră. Am intervenit cu picamerul electric, cu un generator ÅŸi cu excavatorul. Am rupt vîrfurile de stâncă ÅŸi am făcut umplutura, în momentul în care treci cu maÅŸina să nu mai atingă... Din punctul meu de vedere e un lucru bun că au intervenit ÅŸi utilajele primăriei. Trebuiau să o facă de mult. Trebuiesc un pic miscaÅ£i, un pic de jar la tălpi ÅŸi se miÅŸcă, dacă au un pic de jar.
Reporter : AÅŸa cum spunea dl. primar că ar trebui ca alegerile să fie cam de două ori pe lună sau o dată pe lună.
Gheorghe Nicolae : Nu, alegerile e foarte bine o dată la patru ani, dar numai că oamenii trebuie să aleagă un om cu iniÅ£iativă. Asta e soluÅ£ia.
Reporter : El, prin exemplul care mi l-a dat, bine ar fi să se facă de două -trei ori pe an alegerile, ca să-l mai miÅŸte pe el, în cazul în care ...
Gheorghe Nicolae : Da, asta e gândirea dânsului. Eu am altă gândire.
Reporter : Ca să mai miÅŸte ÅŸi el ceva bun... Am observat ÅŸi o grămadă mare de gunoi acolo, mai ales rumeguÅŸ. De la cine ? Cine are gater pe aici. Aici s-au tăiat sute de buÅŸteni, sute de lemne, poate chiar mii.
Gheorghe Nicolae : Da. Doi consilieri, actuali consilieri, fiindcă nu s-a terminat mandatul, care au gater ÅŸi în loc să ducă rumeguÅŸul, să facă contract cu o firmă, nu de la SebeÅŸ - Alba sau să aibă containere. Sunt obligaÅ£i prin autorizaÅ£ia de mediu, dar nu ÅŸtiu dacă au.
Reporter : Asta e întrebarea. Chiar au ?
Gheorghe Nicolae : Vin ÅŸi le depozitează aici.
Reporter : Dar primarul n-a văzut, viceprimarul n-a văzut că s-a făcut depozit aici de rumeguÅŸ ?
Gheorghe Nicolae : Nu stiu dacă a văzut sau n-a văzut, dar n-a luat nicio măsură. Ba mai mult, l-a pus ÅŸi pe primul loc la lista de consilier pe cel care a aruncat rumeguÅŸul. Dacă ăsta e un criteriu de competenţă, atunci nu mai am nimic de comentat...

În continuare, s-a discutat despre realizarea unui alt obiectiv avut în vedere de dl. Gheorghe Nicolae în programul său.
Reporter : Deci asta este o primă intervenÅ£ie, ca ÅŸi cum dumneavoastră aÅ£i făcut o resuscitare la un om aproape mort.
Gheorghe Nicolae : Da, un fel de SMURD. Dacă vreÅ£i, s-a sunat la 112. Domne, moare drumul. HaideÅ£i, o primă intervenÅ£ie. Dar ca să faci drumul sănătos trebuie să-i dai medicamente, adică exact ceea ce am spus eu mai devreme. Este o chestiune de timp. Nu poÅ£i să faci într-o zi două. Eu nu pot să fac într-o săptămână ceea ce n-au făcut alÅ£ii în 12 ani..
Reporter : Åži nici nu puteÅ£i să faceÅ£i numai cu forÅ£ele dumneavoastră financiare proprii pentru că aici e o investiÅ£ie foarte mare.
Gheorghe Nicolae : Da. Din moment ce 12 ani s-a cheltuit bugetul primăriei cum s-a cheltuit... Se putea face pe etape. Anul ăsta fac 500 de metri în Găujani, al doilea an mai fac 500 metri ÅŸi în trei-patru ani era gata. Åži toată lumea circula super OK. Nu ÅŸtiu de ce nu s-a intervenit ÅŸi într-adevăr sunt niÅŸte costuri enorme, uriaÅŸe. Nu vreau să avansez cifre. Dar dacă e să ajung primar, cu siguranţă voi trimite un specialist care va face cuantificarea acestui drum.
(...)
Reporter : Dar cine a făcut lucrarea asta “deÅŸteaptă” ?
Gheorghe Nicolae : Primarul ÅŸi cu viceprimarul... Primăria.
Reporter : Dom’ne, de la vioară ÅŸi până la construcÅ£ii e o diferenţă, nu ?
Gheorghe Nicolae : E greu de la oi ÅŸi de la vioară să faci chestii de construcÅ£ii. Dacă nu ÅŸtii, nu te bagi. Nu pui un pantofar să fie bucătar !” (...)

Analizând raportul, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul a continuat să difuzeze programe audiovizuale fără a obţine în prealabil acordul Consiliului cu privire la modificarea licenţei audiovizuale, încălcând astfel prevederile art. 54 din Legea audiovizualului şi ale art. 17 din Decizia nr. 488/2010.

Potrivit dispoziţiilor invocate, radiodifuzorii au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în formatul de principiu al serviciului de programe şi structura programelor, cu cel puţin 30 de zile înainte de a produce modificarea.

Deşi anterior prezentei decizii radiodifuzorul a fost sancţionat în mod repetat pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul audiovizualului, acesta a continuat să eludeze prevederile legale din domeniul în care îşi desfăşoară activitatea, difuzând programe audiovizuale care nu sunt prevăzute în structura serviciului de programe aprobate conform Anexei nr. 1/22.04.2010, anexă ce face parte integrantă din licenţa audiovizuală deţinută de radiodifuzor.

Potrivit structurii serviciului de programe aprobat de CNA, radiodifuzorul avea dreptul să difuzeze doar program propriu tip „videotext”, 24 ore/zilnic, conform menÅ£iunilor speciale înscrise în Anexa nr.1/22.04.2010.

În condiţiile în care radiodifuzorul nu a solicitat şi nu a obţinut acordul Consiliului cu privire la modificarea structurii serviciului de programe, acesta are dreptul de a difuza numai informaţii despre serviciile CATV TELELOVIŞTEA (orarul casieriei, informaţii locale şi generale, anunţuri şi mica publicitate), conform Anexei nr. 1/22.04.2010, iar nu emisiuni cu caracter electoral şi muzică.

Neavând prevăzute în structura de servicii de programe alte emisiuni decât cele menţionate în Anexa nr. 1/22.04.2010, Consiliul a constatat că radiodifuzorul nu a respectat nici normele privind condiţiile de difuzare a emisiunilor electorale în timpul desfăşurării campaniei electorale.

Or, dacă radiodifuzorul ar fi avut dreptul să difuzeze alte emisiuni decât cele de tip „videotext”, acestea ar fi trebuit să se circumscrie prevederilor art. 66 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraÅ£iei publice locale, coroborate cu cele ale art. 4 alin. (2) din Decizia nr. 195/2012 privind principii ÅŸi reguli de desfăşurare, prin intermediul posturilor de radio ÅŸi de televiziune, a campaniei electorale din anul 2012 pentru alegerea autorităţilor administraÅ£iei publice locale

Potrivit dispoziţiilor invocate, în perioada campaniei electorale, candidaţii şi reprezentanţii partidelor politice aflate în competiţie au acces la posturile publice şi private de radiodifuziune şi de televiziune numai la emisiunile electorale şi de dezbateri electorale.

Pentru aceste considerente, constantând încălcarea repetată şi gravă a prevederilor art. 54 alin. (1) lit. e) şi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 17 alin. (1) şi (2) din Decizia CNA nr. 488/2010, membrii Consiliului au propus şi au votat sancţionarea radiodifuzorului cu amendă în cuantum de 100.000 lei.

Supusă la vot, propunerea de amendare a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare. În temeiul prevederilor art. 90 alin. (1) lit. h) şi alin. (2) şi ale art. 91 alin. (1) şi (3) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din aceeaşi lege,

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE :

Art. 1 : Radiodifuzorul S.C. TELELOVIÅžTEA S.R.L., titularul licenÅ£ei audiovizuale tip „videotext” nr. TV-C 504/16.03.2010 ÅŸi al deciziei de autorizare nr. 1682.0/22.04.2010 pentru postul TV TELELOVIÅžTEA din localitatea BumbueÅŸti, judeÅ£ul Vâlcea, se sancÅ£ionează cu amendă în cuantum de 100.000 lei pentru încălcarea prevederilor art. 54 alin. (1) lit. e) ÅŸi alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 17 alin. (1) ÅŸi (2) din Decizia CNA nr. 488/2010 privind procedura de acordare, modificare ÅŸi de prelungire a valabilităţii licenÅ£ei ÅŸi a deciziei de autorizare audiovizuală, cu excepÅ£ia celor pentru difuzare în sistem digital terestru, precum ÅŸi condiÅ£iile privind difuzarea de programe locale, retransmiterea sau preluarea de programe ale altor radiodifuzori.

Art. 2. În conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, prezenta decizie poate fi atacată direct la secţia de contencios administrativ a curţii de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la comunicare.

Art. 3. Potrivit dispoziÅ£iilor art. 93^1 alin. (1) ÅŸi (2) din Legea nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, radiodifuzorul S.C. TELELOVIÅžTEA S.R.L are obligaÅ£ia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, în intervalul orar 18.00 - 22.00, următorul text :

„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat radiodifuzorul S.C. TELELOVIŞTEA S.R.L. cu amendă de 100.000 lei, întrucât a continuat să difuzeze programe audiovizuale fără a obţine în prealabil acordul Consiliului cu privire la modificarea licenţei audiovizuale, fapt ce contravine prevederilor art. 54 din Legea audiovizualului, potrivit cărora radiodifuzorii au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în formatul de principiu al serviciului de programe şi structura programelor, cu cel puţin 30 de zile înainte de a produce modificarea.

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.