Decizia nr. 99 din 21.02.2012

23.02.2012


envoyer l'article par mail title=

privind somarea S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L.
 cu sediul în BucureÅŸti, sector 6, Str. Preciziei nr. 3P, lot nr. 1, clădire C6.1, spaÅ£iu birouri ÅŸi hală-parter, et. 1, CUI 15994676

 pentru postul de televiziune OTV

Întrunit în şedinţă publică în ziua de 21 februarie 2011, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele întocmite de Direcţia Monitorizare cu privire la respectarea duratei orare de difuzare a publicităţii în cadrul serviciilor de programe, transmise în perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012, de postul OTV.
 Postul de televiziune OTV aparÅ£ine S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. (licenţă audiovizuală nr. S-TV 78.3/05.02.2004 ÅŸi decizia de autorizare nr. 620.1/01.06.2010).

În urma analizării rapoartelor de monitorizare, membrii Consiliului au constatat că radiodifuzorul S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. a încălcat prevederile art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Potrivit dispoziţiilor invocate, proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute.

Astfel cum rezultă din rapoartele de monitorizare, măsurarea duratelor orare ale publicităţii televizate s-a făcut fără a se lua în calcul duratele mesajelor de avertizare cu caracter obligatoriu şi ale copertelor de separare, duratele anunţurilor de sponsorizare, duratele secvenţelor de autopublicitate promoţională, precum şi cele ale anunţurilor care nu constituie comunicare comercială (anunţuri umanitare sau ale celor de utilitate publică).

Pentru calculul acestor durate au fost preluate măsurătorile efectuate de GFK (pentru lunile noiembrie ÅŸi decembrie 2011) ÅŸi KANTAR MEDIA (pentru luna ianuarie 2012) ÅŸi s-au prelucrat Å£inându-se seama de prevederile din Legea audiovizualului nr. 504/2002. ÃŽn fapt, în urma monitorizării serviciului de programe difuzat de postul OTV în luna noiembrie 2011, în intervalul orar 18.00 - 23.00, s-a constatat că durata publicităţii difuzate în cadrul unei ore date a fost, după cum urmează :

PDF - 86.8 ko
noiembrie

Faţă de datele menÅ£ionate în tabelul prezentat, rezultă că timpul de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în perioada de referinţă precizată în raportul de monitorizare, respectiv noiembrie 2011, a însumat 1 minut ÅŸi 32 de secunde, în condiÅ£iile în care depăşirea medie a timpului alocat a fost de 30,6 secunde, înregistrându-se un număr de 3 depăşiri. Consiliul a analizat ÅŸi raportul de monitorizare întocmit de direcÅ£ia de specialitate pentru luna decembrie 2011 (intervalul orar 18.00 - 23.00) ÅŸi a constatat că durata publicităţii difuzate într-un interval de o oră a fost, după cum urmează :

PDF - 87 ko
decembrie

Faţă de datele menţionate în tabelul prezentat, rezultă că timpul de publicitate difuzat peste durata maximă legală, în perioada de referinţă precizată în raportul de monitorizare, respectiv decembrie 2011, a însumat 12 minute şi 39 de secunde, în condiţiile în care depăşirea medie a timpului alocat a fost de 2 minute, înregistrându-se un număr de 5 depăşiri.
 Or, normele din domeniul audiovizualului, cu privire la regimul difuzării publicităţii, prevăd la art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului că proporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20 %, respectiv 12 minute.
 Având în vedere această situaÅ£ie, Å£inând cont că radiodifuzorul S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. a mai fost sancÅ£ionat anterior pentru încălcarea aceloraÅŸi prevederi legale, Consiliul a propus somarea acestuia.

Supusă la vot, propunerea de somare a radiodifuzorului S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L., pentru încălcarea dispoziţiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, a fost adoptată cu respectarea condiţiilor de legalitate prevăzute de art. 15 din Legea audiovizualului.
 ÃŽn temeiul dispoziÅ£iilor art. 90 alin. (1) lit. g), alin. (3) ÅŸi alin. (4) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare, Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului adoptă următoarea

DECIZIE :

 Art. 1 : Radiodifuzorul S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L., titular al licenÅ£ei audiovizuale nr. S-TV 78.3/05.02.2004 ÅŸi deciziei de autorizare nr. 620.1/01.06.2010 pentru postul de televiziune OTV, se sancÅ£ionează cu somaÅ£ie publică de intrare în legalitate pentru încălcarea prevederilor 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.
 Art. 2. ÃŽn conformitate cu prevederile art. 93 alin. (3) din Legea audiovizualului, prezenta decizie poate fi atacată direct la secÅ£ia de contencios administrativ a curÅ£ii de apel, fără a fi necesară formularea unei plângeri prealabile, în termen de 15 zile de la comunicare.
 Art. 3. Potrivit dispoziÅ£iilor art. 931 alin. (1) ÅŸi (2) din Legea nr. 504/2002, astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 333/2009, radiodifuzorul S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. are obligaÅ£ia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, în intervalul orar 18.00 - 22.00, din care o dată în principala emisiune de ÅŸtiri, următorul text :

„Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului a sancÅ£ionat postul de televiziune OTV cu somaÅ£ie publică, întrucât publicitatea difuzată în perioada noiembrie - decembrie 2011, în intervalul orar 18.00 – 23.00, a depăşit limita de timp permisă de lege.”

Vă atragem atenţia că textul nu poate fi difuzat în calupuri de publicitate.