Revista Presei CNA, 18 iunie 2009
18.06.2009

• ACTUALITATE
Presiune politică asupra ştiriştilor TVR : semnezi sau te concediez !
Ramona Draghici
COTIDIANUL
Adriana Gulea (editor) şi Doina Georgescu (producător), două jurnaliste ale televiziunii publice, au fost ameninţate cu concedierea de către şefa ştirilor din TVR, Mădălina Rădulescu, pentru că nu au vrut să-şi asume răspunderea unei ediţii a „Telejurnalului“.
La ediţia din 6 iunie a „Telejurnalului“ de la ora 20.00, de pe postul public, la rubrica „Tema zilei“, ora 20.21, a fost invitat Liviu Dragnea, vicepreşedintele PSD şi şeful de campanie al partidului, deşi campania electorală se terminase. Citeşte tot articolul
Cum linseaza TVR-ul pentru ca poate
Costi Rogozanu
Blog COSTI Rogozanu
Am vazut aseara o editie speciala in care domnul Burtea si-a chemat tot soiul de sustinatori din TVR si ne-au spus cit de bine ii e televiziunii publice. Multi invitati au atacat-o direct pe Raluca Turcan, initiatoarea proiectului de schimbare. Erau vreo 6-7 antiTurcan si sustinatori ai lui Sassu si un Mihaiu pe care nu l-am inteles - sustinea generalitati in regula, dar nu a sanctionat chiar acea masa rotunda dubiosa la care fusese invitat. Citeşte tot articolul
• OPINII
Spre ce se îndreaptă Iranul ?
Christian Mititelu
EVENIMENTUL ZILEI
Contestarea vehementă a rezultatului alegerilor prezidenţiale reflectă o veche dispută nerezolvată dintre fundamentalişti şi reformişti.
Preşedintele Ahmadinejad a câştigat un nou mandat. L-a obţinut chiar din primul tur. E o surpriză, având în vedere corupţia, şomajul, inflaţia (25%) agravată de subvenţiile şi ajutoarele generoase împărţite populaţiei, raţionalizarea benzinei (Iranul trăieşte din exportul de ţiţei, dar importă benzină) şi izolarea internaţională a ţării. Citeşte tot articolul
• INTERVIU
Robert Tiderle, un om de publicitate „eficient“
Iulia Bunea
ADEVĂRUL
Directorul general al Papaya Advertising a dobândit experienţă la trei agenţii de publicitate, unde a învăţat strategie. În 2005 şi-a deschis propriul business. Tiderle a transformat o firmă de şapte oameni în cea mai eficientă agenţie din România. Nu o spunem noi, ci festivalul Effie care premiază anual eficienţa în publicitate.
Robert Tiderle stă pe un scaun de exterior pe terasa noului lor sediu de pe strada Speranţei (ca în cântecul Corinei Chiriac). Citeşte tot articolul
• DIVERSE
Sfârşit de drum pentru telenovela „Regina“
Autori Ruxandra Grecu, Florina Tecuceanu
ADEVĂRUL
Fanii care s-au îndrăgostit de şatră încă de la prima parte a telenovelei, „Inimă de ţigan“, află, în sfârşit, ce le-a rezervat destinul eroilor lor preferaţi.
Printre lucrurile care au rămas nesoluţionate se numără relaţia dintre Regina şi Cosmin, decizia lui Medalion de a deveni bulibaşa, reacţia lui Don Luciano la aflarea veştii că omul lui de încredere, Cosmin, l-a trădat şi hotărârea importantă pe care o ia State Potcovaru. Citeşte tot articolul
SARBU-ROXELANA-SULEYMAN / Sârbu pregăteşte o nouă „lovitură de business“ - producţia exorbitantă „Roxelana & Suleyman“
MEDIA EXPRES
Budapesta (MEDIA EXPRES) / 17 iun 2009 / Compania lui Adrian Sârbu - Mediapro Pictures - a prezentat la DiscoPro, la Budapesta, proiectul unei serii pentru televiziune intitulată „Roxelana & Suleyman“, în şase episoade de câte 90 de minute, având costuri exorbitante pentru producţie, de un milion de euro pe episod.
Proiectul a fost prezentat de Claudia Stavrositu, Business Affairs Director la Mediapro Pictures, şi a fost înclus într-o sesiune de tip „pitch“/ „concurs de oferte“ pentru strângera de fonduri necesare producţiei, din prima zi a târgului Discop, intitulată DiscoPro, şi dedicată propunerilor concrete de finanţare a producţiilor audiovizuale noi, ca şi prezentărilor în premieră a unor filme şi producţii audiovizuale destinate vânzării pe pieţele din Europa Centrală şi de Est. Citeşte tot articolul
Criza duce publicitatea din 2013 la nivelul din 2008
Antonia Tucheac
BUSINESS STANDARD
Cresterea de 1,1% a pietei romanesti de publicitate, estimata de PricewaterhouseCoopers (PwC) pentru perioada 2009-2013, plaseaza Romania in Top 5 in regiunea EMEA. Dupa valoare insa, piata locala de publicitate este pe ultimul loc, cu 755 milioane de dolari, estimare facuta de PwC pentru 2009. Jucatorii de pe piata locala agreeaza trendul surprins, dar sunt rezervati cu privire la valoarea pietei. Citeşte tot articolul
Publicitatea din SUA pierde teren
Iulia Bunea
ADEVĂRUL
Investiţiile în promovare în primele trei luni ale acestui an în Statele Unite au scăzut serios faţă de 2008, din cauza crizei. Industria de publicitate de peste ocean este un uriaş care a pompat în prima parte a lui 2009 30,18 miliarde de dolari, în scădere cu 14,2%.
Declinul investiţiilor publicitare a început încă de anul trecut. Astfel, în ultimele trei luni din 2008 acestea s-au diminuat cu 9,2%, potrivit raportului TNS Media Intelligence. Citeşte tot articolul