Revista Presei CNA, 2 februarie 2009
02.02.2009

Preşedintele TVR îşi apără incompetenţa
Petre Barbu
ADEVARUL
Manevra lui Sassu este ieftină : audienţele sunt proaste nu din cauza calităţii programelor TVR, ci a firmei care le măsoară.
Alexandru Sassu, preşedintele Societăţii Române de Televiziune (SRTV), este un politruc obedient. Are, însă, un „merit“ : se pricepe la manipulări şi sforării. Zilele trecute, a apărut ştirea (pe surse, desigur !) că SRTV intenţionează să dea în judecată GfK, firma care măsoară audienţele programelor TV pe piaţa românească. Motivul ? Audienţele TVR din anul 2008 ar fi „mai mici decât cele reale” datorită unor neregularităţi ale sistemului de măsurare. Această ştire cu miros de fumigenă, promovată de jurnaliştii-pelicani, are darul de a abate atenţia de la problemele grave din televiziunea publică. Citeşte tot articolul
Radio România, 3,4 milioane de euro din publicitate
Pagina de Media
Posturile Radiodifuziunii au atras publicitate în valoare de 3,4 milioane de euro în cei doi ani de contract cu regia Clir Media. Radio România Actualităţi a adus cea mai mare parte a publicitaţii : 3,2 milioane de euro. Cu o audienţă scăzută, Radio România Cultural nu a convins advertiserii : doar 489 de euro încasări ! Citeşte tot articolul
LICITAŢIE : Radioul public vrea 1,25 milioane de euro pe an din publicitate
Pagina de Media
ACTUALIZARE : Alin Teodorescu şi Corina Vinţan vor face parte din Comisia de licitaţie, în calitate de experţi externi. Comisia mai include aproape 10 persoane din interiorul Radiodifuziunii, printre care Ruxandra Săraru, director marketing şi comunicare, Doina Jalea, redactor-şef Radio România Actualităţi şi Călin Anastasiu, consilier al preşedintelui Radioului. Citeşte tot articolul
Realitatea TV schimbă politica de promo-uri
Pagina de Media
Emisiunile postului Realitatea TV vor avea în curând altfel de promo-uri , conform unor surse din interiorul postului. Noile spoturi vor avea o orientare mai creativă, apropiată de publicitate, potrivit aceloraşi surse. Citeşte tot articolul
Realitatea TV declară război drumurilor proaste
D.P.
GANDUL
Postul premiază telespectatorii care trimit imagini cu cele mai proaste şosele
Realitatea TV stă cu ochii pe şoselele României. Televiziunea de ştiri îşi invită telespectatorii să trimită filme sau fotografii cu cele mai proaste drumuri, la martorocular realitatea.net. În fiecare săptămână, cele mai bune imagini vor fi premiate, iar cazurile semnalate de acestea vor deveni subiectul unui reportaj filmat de la înălţime, din elicopterul Realitatea TV. Citeşte tot articolul
„România, drum de ţară“, să ne fotografiem gropile din şosele
A.B.
COTIDIANUL
Realitatea TV premiază telespectatorii care trimit imagini cu cele mai proaste şosele în cadrul concursului „România, drum de ţară”.
Realitatea TV a dat startul unei campanii de presă împotriva stării deplorabile a infrastructurii din România. Cu ajutorul telespectatorilor, televiziunea de ştiri vrea să afle care sunt cele mai proaste străzi şi şosele din România, în ce stare sunt lucrările de reabilitare a acestor drumuri şi proiectele noi de infrastructură şi ce fac guvernanţii pentru a rezolva problemele sesizate. Citeşte tot articolul
Europa FM lanseaza de astazi o campanie de sustinere a produselor romanesti. In aceasta perioada de criza financiara, radio-ul sare in ajutorul producatorilor autohtoni oferindu-le publicitate gratuita pe post timp de o saptamana. Citeşte tot articolul
Realitatea TV încheie luna ianuarie pe locul trei
COTIDIANUL
Postul de Ştiri Realitatea tv a înregistrat în intervalul 1-31 ianuarie 2009 o medie pe minut de 185.000 de telespectatori din mediul urban, potrivit datelor furnizate de GfK România.
Televiziunea de ştiri a ocupat în acest fel locul trei, fiind depăşită de posturile PRO TV (393.000 de telespectatori) şi de Antena 1 (285.000 de teles¬pectatori). Realitatea TV a depăşit în clasamentul audienţelor pe luna decembrie, pe acelaşi segment de public, televiziunile Kanal D (136.000 de telespectatori), Acasă TV (128.000), OTV (119.000) şi Prima TV (116.000). Citeşte tot articolul
OTV a depasit TVR 1 si Prima TV in ianuarie
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD
Televiziunea tabloid a lui Dan Diaconescu, OTV, a inregistrat, in luna ianuarie 2009, o crestere de audienta de 0,4% fata de luna precedenta, ajungand la un rating mediu pe publicul urban de 1%, potrivit datelor GfK Romania.
OTV s-a clasat, astfel, pe locul sase in clasamentul general al celor mai vizionate posturi TV din mediul urban, depasind cu doar cateva mii de telespectatori televiziunile Prima TV si TVR 1, clasate, in ianuarie, pe locurile sapte, respectiv opt. Citeşte tot articolul
TVR 2, nonstop la nivel national
S.I.
BUSINESS STANDARD
Postul TVR 2 este receptionat, incepand de azi, la nivel national si pe tronsonul orar 16.30-18.30, potrivit unui comunicat de presa. Timp de doi ani, TVR 2 a emis in acest tronson orar doar in judetele din sudul tarii, emisia sa fiind intrerupta in restul teritoriului, pentru a fi difuzate programele studiourilor teritoriale. Citeşte tot articolul
Ianuarie, lună grea în presa franceză
Andreea Lupu
ADEVARUL
Investiţiile publicitare pe canalele de comunicare din Franţa au înregistrat scăderi semnificative în luna ianuarie, potrivit companiei de măsurare TNS Media Intelligence.
Publicitatea TV a cunoscut cea mai importantă scădere începând cu data de cinci ianuarie, din momentul în care au fost interzise reclamele, la posturile publice, în intervalul orar 20.00 – 06.00. Citeşte tot articolul
Sub minijupa presei
Iulian Comanescu
EVENIMENTUL ZILEI
"Cum e presa în glasnost ? - Ca o minijupă : arată totul, dar ascunde esenţialul.“
Acest banc sovietic are o valabilitate ciudată în România, la vreun sfert de veac după ce Mihail Gorbaciov a preluat puterea şi a lansat politica de „glasnost“, „transparenţă“. Cum se face că nouă, românilor, ne-a luat mai bine de 20 de ani ca să ajungem aici ?
Evoluţia e oarecum inversă, dar nu ţine de teoria conspiraţiei/de un centru de putere care transmite indicaţii oculte presei. Problema vine de la „deficitul de atenţie“, tulburare de care suferă presa clasică în România şi de aiurea, prin contrast cu caracterul „obsesiv-compulsiv“ al blogurilor/producţiei personale de web. Citeşte tot articolul