Revista Presei CNA, 2 februarie 2009

02.02.2009


envoyer l'article par mail title=

Preşedintele TVR îşi apără incompetenţa
Petre Barbu
ADEVARUL

Manevra lui Sassu este ieftină : audienÅ£ele sunt proaste nu din cauza calităţii programelor TVR, ci a firmei care le măsoară.

Alexandru Sassu, preÅŸedintele Societăţii Române de Televiziune (SRTV), este un politruc obedient. Are, însă, un „merit“ : se pricepe la manipulări ÅŸi sforării. Zilele trecute, a apărut ÅŸtirea (pe surse, desigur !) că SRTV intenÅ£ionează să dea în judecată GfK, firma care măsoară audienÅ£ele programelor TV pe piaÅ£a românească. Motivul ? AudienÅ£ele TVR din anul 2008 ar fi „mai mici decât cele reale” datorită unor neregularităţi ale sistemului de măsurare. Această ÅŸtire cu miros de fumigenă, promovată de jurnaliÅŸtii-pelicani, are darul de a abate atenÅ£ia de la problemele grave din televiziunea publică. CiteÅŸte tot articolul

Radio România, 3,4 milioane de euro din publicitate
Pagina de Media

Posturile Radiodifuziunii au atras publicitate în valoare de 3,4 milioane de euro în cei doi ani de contract cu regia Clir Media. Radio România Actualităţi a adus cea mai mare parte a publicitaÅ£ii : 3,2 milioane de euro. Cu o audienţă scăzută, Radio România Cultural nu a convins advertiserii : doar 489 de euro încasări ! CiteÅŸte tot articolul

LICITAÅ¢IE : Radioul public vrea 1,25 milioane de euro pe an din publicitate
Pagina de Media

ACTUALIZARE : Alin Teodorescu ÅŸi Corina VinÅ£an vor face parte din Comisia de licitaÅ£ie, în calitate de experÅ£i externi. Comisia mai include aproape 10 persoane din interiorul Radiodifuziunii, printre care Ruxandra Săraru, director marketing ÅŸi comunicare, Doina Jalea, redactor-ÅŸef Radio România Actualităţi ÅŸi Călin Anastasiu, consilier al preÅŸedintelui Radioului. CiteÅŸte tot articolul

Realitatea TV schimbă politica de promo-uri
Pagina de Media

Emisiunile postului Realitatea TV vor avea în curând altfel de promo-uri , conform unor surse din interiorul postului. Noile spoturi vor avea o orientare mai creativă, apropiată de publicitate, potrivit aceloraşi surse. Citeşte tot articolul

Realitatea TV declară război drumurilor proaste
D.P.
GANDUL

Postul premiază telespectatorii care trimit imagini cu cele mai proaste şosele

Realitatea TV stă cu ochii pe ÅŸoselele României. Televiziunea de ÅŸtiri îşi invită telespectatorii să trimită filme sau fotografii cu cele mai proaste drumuri, la martorocular realitatea.net. ÃŽn fiecare săptămână, cele mai bune imagini vor fi premiate, iar cazurile semnalate de acestea vor deveni subiectul unui reportaj filmat de la înălÅ£ime, din elicopterul Realitatea TV. CiteÅŸte tot articolul

„România, drum de Å£ară“, să ne fotografiem gropile din ÅŸosele
A.B.
COTIDIANUL

Realitatea TV premiază telespectatorii care trimit imagini cu cele mai proaste ÅŸosele în cadrul concursului „România, drum de Å£ară”.

Realitatea TV a dat startul unei campanii de presă împotriva stării deplorabile a infrastructurii din România. Cu ajutorul telespectatorilor, televiziunea de ştiri vrea să afle care sunt cele mai proaste străzi şi şosele din România, în ce stare sunt lucrările de reabilitare a acestor drumuri şi proiectele noi de infrastructură şi ce fac guvernanţii pentru a rezolva problemele sesizate. Citeşte tot articolul

Produse romanesti
ZIUA

Europa FM lanseaza de astazi o campanie de sustinere a produselor romanesti. In aceasta perioada de criza financiara, radio-ul sare in ajutorul producatorilor autohtoni oferindu-le publicitate gratuita pe post timp de o saptamana. CiteÅŸte tot articolul

Realitatea TV încheie luna ianuarie pe locul trei
COTIDIANUL

Postul de Ştiri Realitatea tv a înregistrat în intervalul 1-31 ianuarie 2009 o medie pe minut de 185.000 de telespectatori din mediul urban, potrivit datelor furnizate de GfK România.

Televiziunea de ştiri a ocupat în acest fel locul trei, fiind depăşită de posturile PRO TV (393.000 de telespectatori) şi de Antena 1 (285.000 de teles¬pectatori). Realitatea TV a depăşit în clasamentul audienţelor pe luna decembrie, pe acelaşi segment de public, televiziunile Kanal D (136.000 de telespectatori), Acasă TV (128.000), OTV (119.000) şi Prima TV (116.000). Citeşte tot articolul

OTV a depasit TVR 1 si Prima TV in ianuarie
de Sorina Iordan
BUSINESS STANDARD

Televiziunea tabloid a lui Dan Diaconescu, OTV, a inregistrat, in luna ianuarie 2009, o crestere de audienta de 0,4% fata de luna precedenta, ajungand la un rating mediu pe publicul urban de 1%, potrivit datelor GfK Romania.

OTV s-a clasat, astfel, pe locul sase in clasamentul general al celor mai vizionate posturi TV din mediul urban, depasind cu doar cateva mii de telespectatori televiziunile Prima TV si TVR 1, clasate, in ianuarie, pe locurile sapte, respectiv opt. CiteÅŸte tot articolul

TVR 2, nonstop la nivel national
S.I.
BUSINESS STANDARD

Postul TVR 2 este receptionat, incepand de azi, la nivel national si pe tronsonul orar 16.30-18.30, potrivit unui comunicat de presa. Timp de doi ani, TVR 2 a emis in acest tronson orar doar in judetele din sudul tarii, emisia sa fiind intrerupta in restul teritoriului, pentru a fi difuzate programele studiourilor teritoriale. CiteÅŸte tot articolul

Ianuarie, lună grea în presa franceză
Andreea Lupu
ADEVARUL

Investiţiile publicitare pe canalele de comunicare din Franţa au înregistrat scăderi semnificative în luna ianuarie, potrivit companiei de măsurare TNS Media Intelligence.

Publicitatea TV a cunoscut cea mai importantă scădere începând cu data de cinci ianuarie, din momentul în care au fost interzise reclamele, la posturile publice, în intervalul orar 20.00 – 06.00. Citeşte tot articolul

Sub minijupa presei
Iulian Comanescu
EVENIMENTUL ZILEI

"Cum e presa în glasnost ? - Ca o minijupă : arată totul, dar ascunde esenÅ£ialul.“

Acest banc sovietic are o valabilitate ciudată în România, la vreun sfert de veac după ce Mihail Gorbaciov a preluat puterea ÅŸi a lansat politica de „glasnost“, „transparenţă“. Cum se face că nouă, românilor, ne-a luat mai bine de 20 de ani ca să ajungem aici ?

EvoluÅ£ia e oarecum inversă, dar nu Å£ine de teoria conspiraÅ£iei/de un centru de putere care transmite indicaÅ£ii oculte presei. Problema vine de la „deficitul de atenÅ£ie“, tulburare de care suferă presa clasică în România ÅŸi de aiurea, prin contrast cu caracterul „obsesiv-compulsiv“ al blogurilor/producÅ£iei personale de web. CiteÅŸte tot articolul