Revista Presei CNA, 29 martie - 7 aprilie 2008

07.04.2008


envoyer l'article par mail title=

CNA critica politia pentru prezentarea filmului “Fetita arsa cu tigara”
Cotidianul

Un filmulet cu o eleva de 12 ani agresata de mai multi adolescenti, fete si baieti, a determinat Consiliul National al Audiovizualului sa amendeze Antena 1 si OTV cu cite 2.500 de lei.

NewsIn informeaza ca acordul parintilor pentru difuzarea acestui film era absolut necesar. Au mai fost somate TVR 1 si 2, Realitatea, Prima si Kanal D pentru difuzarea filmuletului cu pricina.

Rasvan Popescu a declarat ca a sesizat inclusiv Inspectoratul General de Politie pentru difuzarea filmului respectiv. Presedintele CNA a spus pentru NewsIn : « CNA a sesizat si Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului, Inspectoratul General al Politiei - pentru oferirea inregistrarii video de catre politie posturilor de televiziune, fara a detine acordul parintilor -Asociatia Jurnalistilor din Romania - pentru abateri de la deontologia profesionala - si Ministerul Educatiei si Cercetarii ». Citeşte tot articolul.

Acuzaţii de cenzură la postul public de radio
Petrişor Obae
Evenimentul Zilei

Emisiunea „Periscop“ a fost scoasă după ce Victor Ciutacu şi Cristian Tudor Popescu au fost acuzaţi de interese economice şi legături cu grupuri mafiote.

Realizatorul Bogdan Rădulescu acuză conducerea Radiodifuziunii că i-a scos din grilă emisiunea „Periscop“, pe criterii politice, după o ediţie în care subiectele de discuţie au fost, printre alţii, Victor Ciutacu şi Cristian Tudor Popescu. Conducerea Radio România spune că a renunţat la „Periscop“ din cauza „unui act de indisciplină editorială“.

21 martie, emisiunea cu probleme

Tema emisiunii care a declanşat conflictul a fost „Relaţiile între spaţiul economic, spaţiul de afaceri, presă şi scena politică“. În emisiune, printre altele, Bogdan Rădulescu spunea că Victor Ciutacu este administrator al companiei GES din Boldeşti Scăeni, firmă deţinută, conform lui Rădulescu, de Fathi Taher şi că, într-un articol din „Jurnalul Naţional“, a atacat concurenţii firmei lui Taher. Citeşte tot articolul.

CNA a interzis spoturile audio pentru Foltene pe timpul zilei
de Alina Musatoiu
HotNews.ro

Consiliul National al Audiovizualului, intrunit in sedinta publica, a interzis difuzarea spoturilor radio Foltene inainte de orele 22.00. In ciuda faptului ca spoturile nu contin nici un fel de obscenitati, CNA si-a justificat decizia prin faptul ca spoturile “au evidente conotatii sexuale”, ceea ce “afecteaza dezvoltarea psihica sau morala a minorilor.”

“Audienta radiourilor de drive-time este cvasi-nula dupa zece seara, deci e ca si cum CNA ar fi interzis difuzarea spoturilor. Cat despre dezvoltarea psihica a copiilor, cred ca e mai daunator pentru ei sa creada ca sunt rezultatul unui desant aerian realizat de niste pasari cu cioc lung si rosu. In acelasi timp, CNA nu are nici un fel de probleme cu faptul ca fetitele cresc complexate ca nu arata ca fetele photoshop-ate de pe copertile revistelor” declara Serban Alexandrescu, directorul de creatie al agentiei Headvertising, agentia care a creat campania Foltene. Citeşte tot articolul.

Realitatea TV, cel mai mai bun rating in toiul Summitului NATO
Cotidianul

228.000 de persoane din mediul urban au urmarit intilnirile de vineri dintre Vladimir Putin si Traian Basescu si dintre George W. Bush si Calin Popescu Tariceanu.

Realitatea TV a fost cel mai urmarit post romanesc la nivel urban, vineri, intre orele 10.00 si 15.00, in momentul intrevederii dintre Putin si Basescu, respectiv Bush si Tariceanu.

Presedintele Rusiei, Vladimir Putin, si cel al Romaniei, Traian Basescu, s-au intilnit vineri cu ocazia primei reuniuni bilaterale pe teritoriul Romaniei intre liderii celor doua state, in epoca postcomunista, discutiile fiind gazduite la Palatul Parlamentului. Tot vineri la prinz, presedintele american George W. Bush a avut o intrevedere cu premierul Tariceanu la Palatul Victoria.

Cele doua intilniri din cadrul Summitului NATO au adus postului de stiri un rating de 2% si o cota de piata de 13%, potrivit datelor GfK. Citeşte tot articolul.

Cum stă audienţa lui TVR 2 ?
Petre Barbu
Adevarul

TVR 2 suferă de aceeaşi boală ca şi „fratele mai mare« , TVR 1 : pierde audienţă. În luna martie, audienţa medie a postului a fost de 39.000 de telespectatori pe minut (all day, urban), cu 8.000 mai mică decât cea din luna februarie. Cu această audienţă, TVR 2 se plasează sub Naţional TV şi OTV, fiind „puternic concurat » de B1 TV (35.000 de telespectatori pe minut).

BOOM-UEFA-DREPTURI
Media Expres

Boom a câştigat drepturile Pay TV pentru Liga Campionilor Bucureşti. UEFA a acordat drepturile pentru transmisie Pay TV (televiziune cu plată) a meciurilor din Liga Campionilor platformei digitale Boom, care are dreptul de transmisie exclusivă pentru toate meciurile de marţi şi miercuri altele decât prima opţiune din fiecare seară.

În plus, Boom va difuza rezumate neexclusive şi un program săptămânal de tip magazin. Meciurile vor fi difuzate pe canalul Boom Sport One iar drepturile vor putea fi exploatate şi pe internet, pe site-ul www.boomextra.ro şi pe mobil. Citeşte tot articolul.

Radio XXI lanseaza luni noua sa retea Vibe FM
de V.O.
HotNews.ro

Compania ce detine Radio 21 lanseaza, luni 7 aprilie, cea de-a doua retea de radio, Vibe FM, folosind o parte dintre licentele achizitionate de la Radio Deea in 2007. Vibe FM - The Dance Floor Radio se lanseaza in Bucuresti si sapte alte orasesi se adreseaza unui public de 15-22 de ani.

Printre vocile care vor putea fi auzite pe Vibe FM se numara Vali Barbulescu, DJ Optick, DJ Allen si DJ Andi. Postul marseaza pe stilurile electro si dance si va transmite show-urile radio Dance Department si Ministry of Sound. Pentru jingle-uri este folosita vocea lui Dave Foxx, producatorul de la Z100, « cel mai tare radio din New York », dupa cum afirma un comunicat al Radio 21. Citeşte tot articolul.

Deea devine Vibe FM
Floriana Scanteie
Evenimentul Zilei

Lagardere lansează luni postul de radio Vibe FM, pe frecvenţele din fosta reţea Deea.

Cele opt staţii care intră în componenţa Vibe FM (Bucureşti, Bacău, Buzău, Botoşani, Oneşti, Piatra-Neamţ, Tulcea şi Zimnicea) fac parte din fosta reţea Deea, care a fost cumpărată de societatea SC Radio XXI SRL în luna iulie a anului trecut. Vali Bărbulescu, DJ Optik sau DJ Green sunt doar câţiva membri ai echipei Vibe FM. Trustul Lagardere deţine în România posturile Radio 21 şi Europa FM. 

Radio cu profil dance

Vibe FM - Dance Floor Radio se adresează publicului tânăr, cu vârste cuprinse între 15 şi 22 de ani, şi va difuza muzică dance, programele fiind, o parte, originale, iar altele, achiziţionate. Printre cele achiziţionate se numără emisiuni precum „Ministry of Sound“, „Roger Sanchez“, „Paul Oakenfold“, „Tiesto“, „Dance Department“, „Dominic Minelli“, „Leo Coosto“ din Paris, precum şi mixuri de la Proton Radio SUA. Citeşte tot articolul.

Realitatea TV isi va deschide un canal international de stiri : Robert Turcescu pleaca in Spania, Andrei Gheorghe - in Italia
de Dragos Comache
HotNews.ro

Realitatea TV va investi aproximativ doua milioane de euro intr-un canal international de stiri, care va lua nastere pana la sfarsitul acestui an, se arata intr-un comunicat al postului TV. Noul post, Realitatea International, va emite prin satelit si va avea ca public tinta cei peste trei milioane de romani care traiesc in Spania si Italia.

"Totul a inceput cu 1 decembrie, odata cu lansarea birourilor Realitatea TV la Roma, respectiv Madrid, actiune care a avut un mare impact asupra comunitatilor de romani din cele doua tari. In scurt timp, proiectul celor doua statii internationale a devenit Realitatea International. Noul post isi propune sa fie aproape de marile comunitati de romani, pentru ca lor li se adreseaza”, a declarat Liliana Anghel, project manager al Realitatea International. Citeşte tot articolul.

Articole cu acelasi subiect :

Romania libera - Realitatea TV deschide un canal international de stiri

Evenimentul zilei - Andrei Gheorghe şi Robert Turcescu, trecuţi pe linie moartă

Bătaia a devenit tradiţie în şcoală
Vlad Odobescu
Evenimentul zilei

Specialiştii spun că una dintre cauzele agresiunilor în care sunt implicaţi profesori şi elevi este mediatizarea cazurilor, în special la TV.

Violenţele între elevi, agresiunile comise asupra acestora de profesori sau „pedepsele“ aplicate dascălilor de către tineri pentru vreo notă mică au în ultima vreme un drum clar : de pe internet în jurnalele de ştiri şi de acolo spre telespectatorul convins că pe vremea lui aşa ceva nu se întâmpla.

Soarta şcolii româneşti ajunge preocupare naţională doar în astfel de cazuri : toată lumea se întreabă ce pedeapsă va primi agresorul, stă cu sufletul la gură până află de o mutare disciplinară sau cel puţin de o notă scăzută la purtare. Citeşte tot articolul.

Discovery se lupta cu fotbalul din Romania
Cosmin Popan
Cotidianul

O grila de programe localizate pentru Romania si un nou post, Discovery World, care inlocuieste vechiul Discovery Civilisation, sint noutatile de primavara ale postului tv.

Cum se fac medicamentele ? O incursiune realizata ieri de postul Discovery pentru o mina de jurnalisti in laboratoarele perfect aseptice ale unei fabrici de profil din sudul Capitalei a raspuns acestei dileme. Asa a ales Discovery sa-si faca cunoscute schimbarile de primavara pregatite pentru publicul roman.

„Lansam o noua grila de programe localizate pentru Romania, iar emisiunea « Cum se fabrica » este elementul de baza al acesteia“, a anuntat, la putin timp dupa vizita informativa de 15 minute prin laboratoare, Katarzyna Kieli, senior vicepresident, country manager Europa Centrala, Discovery Networks Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Emisiunea a fost programata chiar in prime time, de luni pina vineri, pentru a lupta de la egal la egal cu stirile de pe restul posturilor romanesti. Citeşte tot articolul.

Articol cu acelasi subiect :

Adevarul - Programe pentru România la Discovery

Telesport, cheia lui Vîntu către drepturile TV
Petrişor Obae
Evenimentul Zilei

Realitatea TV, postul deţinut de SOV, a cumpărat Telesport, cu tot cu dreptul de preempţiune în licitaţia pentru drepturile TV.

Mutări spectaculoase cu doar trei zile înainte de licitaţia pentru drepturile de difuzare a meciurilor din Liga 1, organizată de Liga Profesioniştilor.

Realitatea TV a cumpărat Telesport, deţinătorul drepturilor în ultimii ani, cu tot cu clauza de preempţiune care prevede că, la preţuri egale, Telesport câştigă licitaţia în care se mai bat Kanal D (post din care Ringier, editorul EVZ, deţine 25%) şi Antena 1.

Dacă, acum câteva zile, Antena 1 era indecisă, acum a venit cu o mişcare care ar repune în cărţi postul din Băneasa : asocierea cu RCS-RDS, reţea cu 1,2 milioane de abonaţi pe cablu, care deţine şi platforma Digi TV, cel mai mare operator DTH local, cu peste 600.000 de abonaţi. Citeşte tot articolul.

Articol cu acelasi subiect :

Adevarul - Telesport trece în trustul lui Vântu

Record de sezon la „Dansez pentru tine“
Traian Bătrânu
Evenimentul zilei

Emisiunea „Dansez pentru tine“ de vineri seară a adus recordul de audienţă al acestui sezon.

În cele peste patru ore de emisie (intervalul orar 20.30-0.50), programul difuzat de Pro TV a fost urmărit, în mediul urban, de peste un milion de telespectatori pe minut.

Peste media ediţiilor

În mod normal, ediţiile de până acum (show-ul de vineri a fost al patrulea din noul sezon) atrăgeau, în medie, 800.000 de persoane în mediul urban (în procente, înseamnă 8-9 rating). Vineri însă, audienţa urbană s-a ridicat la 1.026.000 de telespectatori, adică 9,1% rating. În comparaţie, principalul competitor, Antena 1, a atras pe intervalul „Dansez pentru tine“ aproximativ 375.000 de telespectatori (3,3 rating). Citeşte tot articolul.

Articol cu acelasi subiect :

Gardianul - Dansez pentru tine, batjocura pentru cresterea audientei

Emisiunea lui Robert Turcescu costa 40.000 de euro pe lună
Petrişor Obae
Mihai Munteanu
Evenimentul Zilei

Contractul dintre Robert Turcescu şi Realitatea TV pentru producţia emisiunii „100%“, cu toate costurile, se ridica la 40.000 de euro lunar. Turcescu a precizat că valoarea contractului - pe care nu a confirmat-o - presupune mai multe cheltuieli şi nu reprezintă câştigul efectiv al producătorului.

Emisiunea „100%“ a fost scoasă din grila de programe a Realităţii TV, după ce managementul postului a decis să-l numească pe Robert Turcescu director al staţiei care urmează să se dezvolte în Spania.

„100%“ era produsă de firma RT Media Communication, deţinută de Robert Turcescu, iar valoarea contractului cu Realitatea TV (care include toate costurile impuse de realizarea programului) se ridică, potrivit documentelor EVZ, la 40.000 de euro pe lună. Turcescu mai produce, cu aceeaşi firmă, emisiunea „Arhitectonic“ şi s-a ocupat, în trecut, şi de „Bruma de mişcare“. Citeşte tot articolul.

BRAT face recomandări trusturilor media
de Raluca Preda
Adevarul

Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a anunţat, într-o conferinţă de presă organizată vineri, că va include în propriul statut un nou obiectiv (simbolic) potrivit căruia membrii organizaţiei recomandă tranzacţionarea spaţiilor publicitare din presa scrisă pe baza rezultatelor furnizate de asociaţie.

Decizia a fost luată ca urmare a scrisorii înaintate de Cătălin Tolontan, membru în Consiliul de Administraţie al BRAT, care semnala faptul că trustul Mediapro oferă condiţii mai bune de vânzare a spaţiului publicitar pe tv agenţiilor care investesc în publicaţiile grupului.

Potrivit lui Silviu Ispas, proaspăt reales în funcţia de preşedinte BRAT, este vorba despre o „recomandare generală de onoare" de folosire a cifrelor BRAT, întrucât organizaţia nu se poate implica în negocierile dintre trusturi şi clienţii de publicitate. Citeşte tot articolul.

ACC-ADUNARE GENERALĂ / ACC şi-a reales conducerea şi se pregăteşte pentru modificarea statutului
Media Expres

Asociaţia de Comunicaţii prin Cablu (ACC) a stabilit continuarea mandatului conducerii sale executive cu un consiliu director format din firmele Telemach, UPC şi RCS, în cadrul adunării generale anuale, desfăşurată joi, 3 aprilie, la Hotel Rex din Mamaia.

Adunarea generală a mai stabilit bugetul pe anul 2008, obiectivele asociaţiei şi primirea a trei noi membri.

O parte din membrii asociaţiei au cerut un consiliu director mai mare, de 5 membri în loc de 3 cum aşa cum este în prezent. Modificarea statutului necesită organizarea unei adunări generale extraordinare, care se va desfăşura într-un viitor care nu a fost precizat. Citeşte tot articolul

Antena 1 şi RCS&RDS au luat drepturile tv pentru Liga I
de Andreea Lupu, Raluca Preda
Adevarul

După o luptă acerbă, cele două companii de media au achiziţionat meciurile din primul eşalon fotbalistic românesc cu suma de 85 milioane de euro pe trei ani

Consorţiul format din postul de televiziune Antena 1 şi operatorul de cablu RCS&RDS a câştigat licitaţia pentru drepturile tv ale meciurilor din Liga I, pentru perioada 2008 – 2011. Cele două companii vor gestiona aceste drepturi în cadrul parteneriatului, fără a vinde alte opţiuni altor televiziuni de pe piaţă.

Cel mai aşteptat eveniment din acest an al pieţei de televiziune, licitaţia pentru vânzarea drepturilor de difuzare ale meciurilor din Liga I, s-a consumat ieri, la sediul Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF). Licitaţia cu strigare a fost câştigată de consorţiul Antena 1 – RCS&RDS contra sumei de 85 milioane de euro (plus TVA), pentru trei sezoane. Citeşte tot articolul

Articole cu acelasi subiect :

Ziua - Liga I la Antena 1 si RCS&RDS

Adevarul - Fotbalul a zguduit piaţa tv din România

Voiculescu a pus Antena pe fotbal
Petrişor Obae
Daniel Conţescu
Evenimentul Zilei

Consorţiul Antena 1-RCS/RDS a cumpărat, cu 102 milioane de euro, dreptul de a difuza Liga I la fotbal în următorii 3 ani.

102 milioane de euro în doar 8 minute. Atât a obţinut Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) de la câştigătorii Antena 1-RCS/RDS, după o licitaţie care a început practic la ora 12.14 (după un sfert de oră de introducere şi regulamente) şi s-a încheiat la ora 12.22 cu verdictul lui Dumitru Dragomir. Suma pentru trei ani, 85 de milioane de euro pe sezon, plus TVA, este cea mai mare din istoria fotbalului românesc, de peste patru ori mai mare decât la ediţiile precedente.

Asocierea Antenei 1 cu operatorul de cablu RCS/RDS a propulsat postul familiei Voiculescu înaintea Realităţii şi a Kanal D, favorite până la ora începerii licitaţiei. Având şi meciurile Naţionalei şi pe cele din Cupa României în portofoliu, Antena 1 devine cel mai important „furnizor“ de fotbal intern de pe piaţa media locală. Citeşte tot articolul.

Banii pentru fotbal vin prin cablu
Petrişor Obae
Evenimentul Zilei

Preţul pentru Liga I la fotbal - 34 de milioane de euro pe an - va fi acoperit, în cea mai mare parte, de operatorul RCS/RDS, prin reţeaua de cablu şi prin platforma Digi TV. Contribuţia Antenei 1, din publicitate, va fi de 40% (13,6 milioane de euro pe an).

Antena 1 şi RCS&RDS, câştigătorii drepturilor de televizare pentru meciurile din Liga 1, au mai multe variante planificate pentru a amortiza cele 102 milioane de euro pe care le vor plăti pentru trei sezoane.

Cea mai mare sumă din istorie licitată pentru partidele din campionatul intern va fi acoperită, în cea mai mare parte, de operatorul de cablu RCS&RDS. Conform calculelor EVZ, publicitatea adusă de meciurile transmise de Antena 1, la nivelul preţurilor din 2008, s-ar ridica, anual, la 13,6 milioane de euro. Citeşte tot articolul.

Articole cu acelasi subiect :

Ziua - S-a scumpit fotbalul

Jurnalul National - 102 milioane de euro pe trei ani

TVR „joacă“ în Champions League
de Andreea Lupu, Raluca Preda
Adevarul

Postul public a reuşit să le sufle televiziunilor comerciale drepturile tv ale partidelor din cea mai tare competiţie fotbalistică europeană

Televiziunea publică va difuza pentru trei ani meciurile din prima opţiune a Ligii Campionilor, după ce a „rupt gura târgului" câştigând licitaţia organizată de firma Team, care deţine aceste drepturi. Suma vehiculată pe piaţa media se ridică la aproape 35 milioane de euro, cifră neconfirmată de conducerea TVR.

Câştigarea drepturilor de difuzare a meciurilor din pachetul A al Champions League (2009 - 2012) de către TVR este o surpriză atât pentru piaţa media, cât şi pentru lumea sportivă din ţara noastră. La licitaţia organizată de firma Team porneau favorite televiziunile comerciale Pro TV (deţinătorul actual al drepturilor), Realitatea TV, Antena 1 şi Kanal D. Postul public nu intra în calculele microbiştilor. Pachetul B fusese câştigat, săptămâna trecută, de platforma digitală Boom TV. Citeşte tot articolul.

Articole cu acelasi subiect :

Evenimentul Zilei - Liga Campionilor, un efort financiar pentru TVR

Gardianul - TVR plateste Liga Campionilor cu banii celor 5,5 milioane de abonati

Cotidianul - TVR fura audientele PRO TV

Sistemul pay-per-view, solutia pentru vizionarea derby-urilor Ligii 1
Victor Partan, Alexandru Traciuc
Gardianul

Consortiul Antena 1-RCS&RDS a cåstigat licitatia pentru drepturile TV ale meciurilor din Liga I in urmatoarele trei sezoane, 2008-2011. Suma platita de postul din Baneasa este de 85 de milioane de euro plus TVA, ceea ce înseamna 102 milioane de euro. Aproape sigur, mare parte din aceasta suma va fi acoperita din buzunarul omului de rånd, fie ca este microbist sau nu. Concret, prin sistemul pay-per-view sau prin marirea pretului abonamentului lunar de la RCS.

Castigatorii licitatiei pentru drepturile TV din Liga I la fotbal, Antena 1 si RCS&RDS, se vor aseza in aceste zile la masa tratativelor pentru a stabili cum vor fi impartite meciurile. „Nu va pot spune mai multe acum despre parteneriatul cu RCS&RDS, o sa va anuntam public zilele urmatoare”, a declarat Cristian Cretu, director general al Departamentului sport de la Antenei 1. Mult mai clar a fost directorul general al RCS&RDS, Alexandru Oprea, care a afirmat ca, alaturi de Antena 1, era pregatit sa ofere pâna la 90 de milioane de euro, plus TVA, si a mentionat ca este posibil sa fie difuzate partide în regim pay-per-view. Citeşte tot articolul.

Bucataria unui talk show
Anca Nicoleanu
Cotidianul

Cum decurge „goana“ dupa invitati, ce se discuta in pauzele publicitare, cita presiune politica vine in prag de alegeri ne-au spus Robert Turcescu, Mihai Gadea, Madalin Ionescu, Razvan Dumitrescu si Gabriela Vrinceanu-Firea.

„Te doare mintea daca vezi ce se intimpla in bucataria unui talk show“, avertizeaza Turcescu. Ritualul incepe cu „goana“ dupa invitati. La Gabi Firea „merg si stilul smuls, si lupta de gherila, si hazardul. Cea mai proasta situatie e sa ne batem toti, intr-o zi, pe acelasi om“.

„Citeodata trebuie sa anticipezi evenimentele si sa-i inviti cu citeva saptamini inainte ca sa nu ti-i ia altii. Se ajunge si la situatii absolut penibile, cu invitati care stau o jumatate de ora la o televiziune si o jumatate de ora la alta ca sa nu supere pe nimeni“, explica Robert. Citeşte tot articolul

Fotbalul românesc umflă ratingul turcesc
de Petre Barbu
Adevarul

Liga I a crescut cu 56% audienţa în prime time a postului Kanal D, aparţinând trustului Dogan

Martie, luna în care grilele de primăvară încep „să prindă viteză", este atipică în acest an. În ciuda aşteptărilor, audienţele marilor jucători fie au scăzut, fie au bătut pasul pe loc. Sondajele lunii abia încheiate arată că piaţa tv continuă să sufere o erodare constantă a ratingurilor.

Revelaţia lunii este Kanal D, care a înregistrat cea mai consistentă creştere a audienţei în mediul urban faţă de februarie. Astfel, în martie, audienţa medie a fost de 104.000 de telespectatori pe minut, cu 17.000 mai mult decât în luna precedentă.

Audienţa sa (all urban) s-a apropiat la 1.000 de persoane de cea a principalului canal public TVR 1 (să nu uităm şi marja de eroare a sondajului). Mai mult, în prime time (intervalul orar 19-23), Kanal D a avut cea mai spectaculoasă creştere de audienţă, de la 181.000 de telespectatori pe minut, în februarie, la 284.000, în martie, depăşind TVR 1 şi Prima TV. Citeşte tot articolul.

Dezbaterile televizate sporesc adversitatea între taberele rivale
de Bogdan MUNTEANU
Gandul

Talk-show-urile demonizează partea adversă Publicul capătă mai multe informaţii, dar mai puţină empatie

Dezbaterile la televizor pot încuraja publicul american să afle mai multe despre politicieni şi poziţiile acestora, dar maniera de realizare a acestor confruntări televizate accentuează reacţiile emoţionale şi provoacă, cel mai adesea, desconsiderarea opiniei părţii adverse. Aceasta este principala concluzie a unui studiu realizat de Diana C. Munz, specialist în comunicare de la Universitatea din Pennsylvania, privind efectele dezbaterilor televizate. Lucrarea a fost publicată într-o revistă americană de ştiinţe politice (American Political Science Review), oferind o perspectivă ştiinţifică privind efectele televiziunii asupra „democraţiei ca un spectacol TV” în secolul al 21-lea. Citeşte tot articolul.

Cu laptopul pe maidan
de Andrei Plesu
Adevarul

Spectacolul analizelor de politică externă livrat de dl Valentin Stan la emisiunile dlui Gâdea merită un premiu special pentru entertainment. Asistăm, de fapt, la o mică tragedie naţională, dar o tragedie drapată în hohote de rîs : rîde şi telespectatorul, rîde şi dl Gâdea, şi dumneata, şi eu, dar mai ales rîde dl. Valentin Stan, unul dintre cei mai fericiţi inşi din cîţi ştiu.

Portretul lui e simplu : la antipodul lui Socrate, dl Stan, ştie că ştie : n-are dubii, n-are lacune, n-are ezitări. E informat, „se prinde" repede, umblă la dedesubturi sibilinice. Memorie nu trebuie să aibă. Are laptop. Dar pînă la urmă nu contează ce şi cît ştie. Fabulos e stilul, vocabularul, mizanplasu’. Dl Stan vorbeşte cam aşa : „Domnu’ Gâdea, băieţii de la Washington negociază cu rusul fără să ne spuie, iar noi suntem fraierii tîrgului. Da’ nici ruşii nu-s proşti. Fac mişto de Condy Rice cît cuprinde. Citeşte tot articolul.

La moartea unui clovn
Alina Mungiu-Pippidi
Romania libera

A murit zilele acestea un vechi prieten de-al meu, George Pruteanu. Corul fals si galagios de la moartea lui tinde sa ascunda faptul ca aceasta celebritate care a murit saptamana trecuta era un ratat, adica un om exceptional de inzestrat care nu a reusit sa-si valorifice darurile. Ma simt datoare sa scriu despre George, nu pentru el (tacerea ar fi cel mai bun omagiu care s-ar putea aduce memoriei lui), ci pentru toti oamenii sub 35 de ani care au doar o idee vaga cine a fost el si nici o idee cine ar fi putut fi. Necrologul lui scris de amatori se citeste asadar ca o lista de falsuri, pentru ca George nu era de fapt profesor universitar (nu avea nici o acreditare reala), nici ziarist (in toata viata lui nu scrisese o piesa jurnalistica autentica), nici comentator (refacea pe site-ul lui un fel de Romanie Mare mai slaba) si cert nu lingvist (nu a publicat in viata lui o lucrare academica adevarata in acest domeniu). si de fapt ar fi putut fi mult mai mult decat toate astea laolalta. Citeşte tot articolul.

Documents joints