Monitorizarea campaniei electorale (08 - 31 mai 2009)
04.06.2009

ÃŽn perioada 08 - 31 mai 2009, C.N.A. a monitorizat :
- campania electorală la ştiri, dezbateri şi emisiuni de promovare şi
- pluralismul politic în audiovizual.
Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat, în şedinţa din data de 4.06.2009, rapoartele de monitorizare cu privire la modul de reflectare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România ai Parlamentului European în emisiuni de ştiri şi dezbatere.
Rapoartele conţin datele cumulate pe primele trei săptămâni de campanie. C.N.A. a analizat felul în care posturile au îndreptat neregulile semnalate în primele monitorizări din perioada 8 - 31 mai 2009.
Consiliul a hotărât aplicarea câte unei amenzi în cuantum de 2.500 lei următoarelor posturi centrale : Antena 3, Realitatea TV, B1 TV şi OTV, pentru încălcarea prevederilor art. 3, art. 5 şi art. 8 din Decizia nr. 391 din 26 martie 2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România ai Parlamentului European.
În aceeaşi şedinţă publică, Consiliul a analizat Raportul Serviciului de Inspecţie din perioada 27 mai - 2 iunie 2009 a sancţionat pentru încălcarea prevederilor art. 3, 5 şi 8 din Decizia nr. 391 din 26 martie 2009 :
• amendă în cuantum de 2.500 lei postului TÂRGOVISTE TV ;
• somaţie publică posturilor : Antena 1 Suceava, BUCOVINA TV SUCEAVA, TV BACĂU, TVS Braşov, NORD VEST TV SATU MARE, PRIMA TV SLATINA.
Menţionăm că în raportul privind posturile locale, la fiecare post există trei tabele : primul reprezintă prima perioadă monitorizată (8-17 mai 2009), cel de-al doilea perioada 18-26 mai 2009, iar cel de-al treilea perioada 27 mai - 2 iunie 2009.