Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate
11.05.2010
În perioada 17–23.03.2010 au fost monitorizate programele difuzate în intervalul orar 18.00 – 23.00 de posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR1. S-au măsurat duratele orare ale inserţiilor de publicitate, semnalându-se depăşirile limitelor de timp reglementate prin Legea audiovizualului nr. 504/2002.
Notă : măsurarea acestor durate s-a făcut fără a se lua în calcul duratele genericelor de publicitate, duratele avertizărilor cu caracter obligatoriu, duratele secvenţelor de autopublicitate promoţională precum şi cele ale anunţurilor umanitare sau ale celor de utilitate publică.
Întruniţi în şedinţa publică din data de 11.05.2010, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat acest raport de monitorizare şi au constatat încălcări ale prevederilor art. 35 alin. 1 din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002, cu modificările şi completările ulterioare :
“(1) ProporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute (...)”.
Consiliul a hotărât să sancţioneze, pentru depăşirea în mod repetat, a timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, postul de televiziune OTV, cu amendă în cuantum de 20.000 de lei şi postul Realitatea TV cu amendă în cuantum de 10.000 lei.
Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserţiilor de publicitate (22 – 28.02.2010)