Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate (01.09.2012- 31.10.2012)
12.12.2012

În perioada 01.09.2012- 31.10.2012 au fost monitorizate duratele inserţiilor de publicitate în intervalul orar 18.00-23.00, la posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1 şi România TV.
Pentru calculul acestor durate s-au preluat măsurătorile efectuate de KANTAR MEDIA şi s-au prelucrat ţinându-se seama de prevederile din Legea audiovizualului nr. 504/2002 şi Decizia C.N.A. nr. 220/2011.
Duratele orare ale publicităţii televizate prezentate în acest raport nu conÅ£in duratele mesajelor de avertizare ÅŸi ale copertelor de separare, duratele anunÅ£urilor de sponsorizare, duratele secvenÅ£elor de autopublicitate promoÅ£ională ÅŸi duratele mesajelor care nu constituie comunicare comercială, identificate între coperte cu menÅ£iunea „Mesaj / mesaje de interes public”.
ÃŽn ÅŸedinÅ£a publică a CNA din data de 5.12.2012, a fost analizat acest raport de monitorizare întocmit de direcÅ£ia de specialitate. Constatând încălcări ale prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 [“(1) ProporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute”], Consiliul a decis să sancÅ£ioneze, pentru depăşirea timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, următoarele posturi de televiziune :