Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate (1.11.2011-31.01.2012)
01.03.2012
În perioada 01.11.2011 - 31.01.2012 au fost monitorizate duratele inserţiilor de publicitate în intervalul orar 18.00-23.00, la posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV şi TVR1.
Pentru calculul acestor durate s-au preluat măsurătorile efectuate de GFK şi s-au prelucrat ţinându-se seama de prevederile din Legea audiovizualului nr. 504/2002.
Duratele orare ale publicităţii televizate prezentate în acest raport nu conţin duratele mesajelor de avertizare şi ale copertelor de separare, duratele anunţurilor de sponsorizare, duratele secvenţelor de autopublicitate promoţională şi duratele anunţurilor care nu constituie comunicare comercială.
Întruniţi în şedinţa publică din data de 21.02.2012 , membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat aceste rapoarte de monitorizare.
Constatând încălcări ale prevederilor art. 35 alin. 1 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul a decis să sancţioneze, pentru depăşirea timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, următoarele posturi :
În urma analizării rapoartelor de monitorizare, membrii Consiliului au hotărât sancţionarea urmatoarelor posturi :
- Kanal D – amendă în cuantum de 130.000 de lei
- PRO TV – amendă în cuantum de 100.000 de lei
- Prima TV – amendă în cuantum de 50.000 de lei
- TVR – amendă în cuantum de 20.000 de lei
- OTV – somaţie publică