Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate (01-31.10.2010 ; 01-30.11.2010)
04.02.2011

În perioada 01.10.2010-31.10.2010 au fost monitorizate programele difuzate în intervalul orar 18.00 – 23.00 de posturile de televiziune : Acasă tv, Antena 1, Antena 3, B1TV, Euforia lifestyle Tv, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR1.
În perioada 01.11.2010-30.11.2010 au fost monitorizate duratele inserţiilor de publicitate în intervalul orar 18:00-23:00 la posturile de televiziune : Antena 1, Antena 3, B1TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV şi TVR1.
Întruniţi în şedinţa publică din data de 01.02.2011, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat aceste rapoarte de monitorizare.
Constatând încălcări ale prevederilor art. 35 alin. 1 din Legea Audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul a decis sancţionarea următoarele posturi de televiziune :
• Antena 1, Kanal D – amendă în cuantum de 20.000 lei ;
• OTV, Euforia TV, Antena 3 - amendă în cuantum de 10.000 lei ;
• Realitatea TV, Naţional TV, B1 TV - somaţie publică.
ART. 35
(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date.
(2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în cazul anunţurilor radiodifuzorului în legătură cu propriile sale programe şi cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, al anunţurilor de sponsorizare şi al plasărilor de produse.