Comunicat de presă

05.11.2009


envoyer l'article par mail title=

ÃŽntruniÅ£i în ÅŸedinÅ£a publică din data de 06.10.2009, membrii Consiliului NaÅ£ional al Audiovizualului au decis să sancÅ£ioneze, pentru încălcarea legislaÅ£iei audiovizuale, următoarele posturi :

• Prima TV – amendă în cuantum de 30.000 lei, Antena 1 – amendă în cuantum de 20.000 lei, Kanal D – amendă în cuantum de 10.000 lei. Pe baza raportului de monitorizare, întocmit de direcÅ£ia de specialitate, privind durata publicităţii inserate în intervale de o oră, din perioada 15 - 22 octombrie a.c., s-a constatat că posturile menÅ£ionate mai-sus au depăşit în mod repetat timpul de 12 minute pe oră alocat publicitatii conform art. 35 alin. 1 ÅŸi 2 din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002 [(1) ProporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date.(2) DispoziÅ£iile alin. (1) nu se aplică în cazul anunÅ£urilor radiodifuzorului în legătură cu propriile sale programe ÅŸi cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, al anunÅ£urilor de sponsorizare ÅŸi al plasărilor de produse.] Pentru depăşirea duratei publicităţii, posturile menÅ£ionate au mai fost sancÅ£ionate în anul 2009.

În cadrul aceleiaşi şedinţe, Consiliul a analizat raportul de monitorizare, întocmit de direcţia de specialitate, cu privire la modul de reflectare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui României în emisiuni de ştiri, dezbateri şi promovare în perioadele 23 – 27 octombrie 2009 şi, respectiv, 28.10. – 02.11. 2009.

Membrii C.N.A au constatat dezechilibre electorale în reflectarea campaniei pentru alegeri prezidenÅ£iale de către radiodifuzori ÅŸi au decis să sancÅ£ioneze cu somaÅ£ie publică posturile Antena 3, B1 TV ÅŸi OTV. Conform art. 3, alin 1 din Decizia nr. 853 din 29.09.2009 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea PreÅŸedintelui României – „Radiodifuzorii sunt obligaÅ£i să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în prezenta decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii : a) echitate – toÅ£i candidaÅ£ii trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuÅ£i electoratului ; b) echilibru în prezentarea activităţilor de campanie ale candidaÅ£ilor ; c) imparÅ£ialitate - tratarea tuturor candidaÅ£ilor în mod obiectiv ÅŸi echidistant.”

Membrii Consiliului au aprobat solicitarea de prelungire a licenţei audiovizuale S.C. ABC Plus Media S.A. Oradea pentru Naţional FM Marghita, Câmpia Turzii şi pentru Favorit FM Zalău.

Serviciul Comunicare şi Relaţii cu Publicul