Comunicat - Sancțiuni, Ședința CNA din data de 11.09.2012 -

11.09.2012


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat, ca urmare a sesizărilor primite, rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate pentru o serie de posturi centrale de televiziune (perioada monitorizării, 23 - 29.07.2012) cu privire la respectarea prevederilor Deciziei nr. 586 din 10 iulie 2012 pentru reflectarea pe posturile de radio și de televiziune a referendumului privind demiterea Președintelui României şi au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

Amendă în cuantum de 10.000 de lei postului Antena 3. Consiliul a apreciat că, în emisiunea de dezbatere „Q&A” difuzată în data de 28.07.2012, în „Ediţia specială de la ora 17:00”, precum şi în „Ediţia specială de la ora 21:00”, difuzate în ziua Referendumului, nu s-au respectat dispoziţiile art. 1 alin. 1 şi 2 („Reflectarea evenimentelor legate de referendum trebuie să respecte obligațiile legale privind informarea corectă, imparțialitatea și pluralismul de opinii, protecția demnității umane și a dreptului la propria imagine. (2) Campania pentru referendumul național privind demiterea Președintelui României se încheie la data de 28 iulie 2012, ora 7.00”) şi ale art. 8 lit. b din Decizia nr. 586 („De la încheierea campaniei pentru referendum și până la ora închiderii urnelor sunt interzise : b) dezbateri si comentarii privind desfășurarea campaniei pentru referendum”) ;

Amendă în cuantum de 5.000 de lei postului B1 TV. În ediţiile „Ştirile B1” de la ora 07:00 şi 08:00 şi alte emisiuni speciale de ştiri din data de 29.07.2012, precum şi la difuzarea în zilele de 28 şi 29.07.2012 a clipului promoţional aferent emisiunii „Ultimul cuvânt” nu s-au respectat dispoziţiile art. 1 alin. 2 şi art. 8 lit. b din Decizia nr. 586 ;

Amendă în cuantum de 5.000 de lei postului România TV. În ediţiile “Breaking News” de la orele 13:00, 14:00, şi 18:45 difuzate în data de 29.07.2012 nu s-a ţinut seama de prevederile art. 1 alin. 1 şi 2 şi art. 8 lit. b din Decizia nr. 586 ;

Somaţie publică postului Antena 1 pentru că, în data de 28.07.2012, au fost difuzate trei variante ale unor spoturi publicitare şi anunţuri tip promo cu privire la votul din 29 iulie 2012, fără a fi respectate dispoziţiile art. 1 alin. 2 şi şi art. 8 lit. a din Decizia nr. 586 (“Art. 8 – De la încheierea campaniei pentru referendum şi până la ora închiderii urnelor sunt interzise : a) prezentarea de sondaje de opinie, difuzarea anchetelor de tip vox pop prevăzute la art. 6 alin. (3), difuzarea de spoturi sau clipuri de tipul celor prevăzute la art. 7 ; Art. 7 - Pe perioada campaniei pentru referendum nu pot fi difuzate spoturi sau clipuri care prezintă, în sens negativ sau pozitiv, un partid, un om politic ori un mesaj politic”) ;

Somaţie publică postului TVR 1 (SRTV) pentru dezechilibrele constatate conform raportului întocmit pe toată perioada campaniei pentru emisiunile de dezbatere stabilite de Comisia Parlamentară constituită în acest scop. SRTV nu a respectat dispoziţiile art. 1 alin. 1 şi art. 3 din Decizia nr. 586 (art. 3 „În cadrul emisiunilor de dezbatere, numărul participanților care exprimă puncte de vedere pentru și împotriva demiterii Președintelui României trebuie să fie egal ; în cazul în care unul dintre cei invitați nu participă, acest fapt trebuie menționat pe post ; absența punctului de vedere al uneia dintre părți nu exonerează realizatorul/moderatorul de asigurarea imparțialității”) ;

Somaţie publică postului Realitatea TV pentru dezechilibre constatate în perioada electorală. În ediţia emisiunii „Tu decizi” difuzată în data de 29.07.2012 şi moderată de Melania Medeleanu nu s-au respectat dispoziţiile art. 1 alin. 1 şi 2 şi art. 8 lit. b din Decizia nr. 586.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul