Comunicat de presă

11.08.2011


envoyer l'article par mail title=

ÃŽntruniÅ£i în ÅŸedinţă publică în data de 11.08.2011, membrii Consiliului NaÅ£ional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancÅ£iuni :

• amendă în cuantum de 25.000 de lei postului Antena 3 pentru emisiunea “La ordinea zilei”, difuzată în perioada 08 – 12 iulie 2011. ÃŽn ediÅ£iile respective a fost abordat ÅŸi un subiect legat de examenul de bacalaureat susÅ£inut în FranÅ£a de ministrul EducaÅ£iei, dl. Daniel Funeriu, informaÅ£iile prezentate fiind insuficient verificate, demonstrându-se ulterior că acestea au fost eronate. Radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările ÅŸi completările ulterioare cu privire la obligaÅ£ia asigurării informării obiective a publicului ÅŸi dispoziÅ£iile art. 40 (1) din Decizia 220/2011 privind Codul audiovizualului care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine. De asemenea, la stabilirea sancÅ£iunii a fost reÅ£inută ÅŸi încălcarea art. 64 alin. (1) lit b) ÅŸi alin. 2 din Codul audiovizualului, potrivit căruia “(1) ÃŽn virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii : b) informarea cu privire la un fapt sau un eveniment să fie corectă, verificată ÅŸi prezentată în mod imparÅ£ial ÅŸi cu bună-credinţă. (2) ÃŽn cazul în care informaÅ£iile prezentate se dovedesc a fi eronate în mod semnificativ, furnizorul de servicii media audiovizuale trebuie să aducă rectificările necesare în cel mai scurt timp ÅŸi în condiÅ£ii similare de difuzare” ;

• somaÅ£ii publice posturilor UNU TV Piatra-NeamÅ£ ÅŸi MaramureÅŸ TV. Cele două posturi de televiziune nu au Å£inut cont de prevederile Deciziei CNA nr. 210 din 28 ianuarie 2010 privind principiile ÅŸi regulile de desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerile parÅ£iale parlamentare, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale (art. 1 -Campania electorală pe posturile de radio ÅŸi de televiziune începe cu 15 zile înainte de ziua votării ÅŸi se încheie cu 24 de ore înainte de momentul începerii votării ; art.11 ÃŽn perioada dintre data aducerii la cunoÅŸtinţă publică a zilei alegerilor ÅŸi începerea campaniei electorale, radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni de promovare electorală ÅŸi spoturi sau alte producÅ£ii audiovizuale care constituie forme de promovare electorală).

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul