Comunicat de presă

12.01.2012


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 12.01.2012, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au hotărât aplicarea următoarelor sancţiuni :

Somaţie publică postului TVR 2. În emisiunea „Paşaport de România”, gen reality-travel, difuzată în data de 19.11.2011, nu s-au respectat prevederile art. 14 alin. 1 din Codul audiovizualului, conform cărora „Înainte de începerea difuzării unui program din categoria celor prevăzute la art. 12, radiodifuzorii au obligaţia de a informa publicul cu privire la genul, clasificarea programului şi motivul principal de restricţionare a vizionării acestuia, potrivit criteriilor prevăzute la art. 19 alin. (2).” ;

Somaţie publică postului Realitatea TV. În emisiunea « Tănase şi Dinescu », difuzată în data de 11.11.2011, moderatorul a permis invitatului permanent să folosească un limbaj licenţios, fapt care contravine dispoziţiilor art. 40 alin. 3 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual („Moderatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă.”)

Pe baza raportului pentru posturile de televiziune din teritoriu, întocmit de Serviciul de Inspecţie, Consiliul a hotărât să sancţioneze următoarele posturi :

Televiziunea Prahova - amendă în cuantum de 10.000 de lei. La realizarea emisiunii de dezbatere “Presing” (ediţia din data de 07.11.2011) nu s-au respectat prevederile art. 40 alin. 1 din Codul audiovizualului, referitoare la obligaţia de a respecta principiul audiatur et altera pars. În sancţiune s-a reţinut şi încălcarea dispoziţiilor prevăzute de art. 30, art. 33 alin. 1 şi alin. 3, art. 34 alin. 1 din Codul audiovizualului într-o emisiune preluată, în data de 3.06.2011, de la postul Radio Prahova ;

Radio Prahova - somaţie publică. În emisiunea „Dimineaţa cu BB” difuzată în data de 03.06.2011, s-au încălcat prevederile legale privind drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, precum şi dreptul la propria imagine (art. 30, art. 33 alin. 1 şi alin. 3, art. 34 alin. 1 din Codul audiovizualului) ;

Televiziunea Târgovişte - somaţie publică pentru nerespectarea dispoziţiilor art. 56 alin. 1 din Codul audiovizualului („În termen de două zile de la primirea cererii, radiodifuzorul este obligat să comunice, în scris, solicitantului fie ziua şi ora difuzării dreptului la replică sau a rectificării, fie motivul refuzului.”) ;

Radio Orion - somaţie publică pentru încălcarea prevederilor legislaţiei audiovizuale cu privire la dreptul la imagine (art. 40 alin 1 din Codul audiovizualui), precum şi a dispoziţiilor privind regimul publicităţii politice prevăzute de art. 139 din Codul audiovizual (“Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală”.)

Consiliul a aprobat solicitarea de licenţe audiovizuale prin reţele de comunicaţii electronice şi prin satelit pentru TV Guide şi Avocat TV.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul