Comunicat de presă - Ședința din 03.04.2014

03.04.2014


envoyer l'article par mail title=

Întrunit în şedinţă publică, după analiza rapoartelor de monitorizare întocmite de Direcţia Monitorizare ca urmare a sesizărilor primite, Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis aplicarea următoarelor sancţiuni :

- Somaţie publică postului TVR 1 pentru încălcarea art. 3 alin. (1) şi (3) din Codul audiovizualului [„(1) Minorul are dreptul la protejarea imaginii şi a vieţii sale intime, private şi familiale. (3) Dreptul minorului la respectarea vieţii private şi la propria imagine prevalează în faţa necesităţii de informare, cu atât mai mult în cazul minorului aflat în situaţii dificile”]. Raportul de monitorizare, întocmit pentru perioada 14 – 25.02.2014, a conţinut ştiri difuzate de postul TVR 1 cu privire la cazurile unor copii cu dizabilităţi de la Şcoala Specială nr. 11 din Bucureşti. Consiliul a avut în vedere faptul că în anumite ediţii ale emisiunii „Telejurnal” au fost prezentate imagini neblurate ale unor copii cu dizabilităţi ;

- Somaţie publică postului Sport.ro pentru emisiunile „Spărgătorii de râs” (din 27.11.2013, 19, 25, 26.01.2014) şi „Ku Ninja în Atac !” (din 12.10.2014), deoarece au fost încălcate dispoziţiile art. 39 alin (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 raportate la prevederile art. 19 alin. (2) lit. k) din Codul audiovizualului [„Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective”, respectiv „Responsabilitatea clasificării programelor revine radiodifuzorilor şi furnizorilor de servicii media la cerere, în conformitate cu următoarele criterii : (...) k) calitatea şi tipologia limbajului] ;

- Somaţie publică postului Realitatea TV pentru emisiunea „Jocuri de putere” din data de 13.03.2014. Radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) şi art. 65 lit. c) din Codul audiovizualului, conform cărora : „(1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii : (...) b) informarea cu privire la un fapt sau un eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă”, respectiv „În emisiunile de ştiri şi dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli : (...) c) titlurile şi textele afişate pe ecran să reflecte cât mai fidel esenţa faptelor şi datelor prezentate”.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul