Decizia nr. 918 din 14.09.2010
14.09.2010

S.C. OCRAM TELEVIZIUNE S.R.L. CUI 15994676
BUCUREŞTI, Str. Preciziei nr. 3P, lot nr. 1, clădire C6.1
spaţiu birouri şi hală-parter, et. 1, sector 6
pentru postul de televiziune OTV
În şedinţa publică din 14 septembrie 2010, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat raportul întocmit de Direcţia Monitorizare cu privire la difuzarea spotului publicitar « PRO HERB », difuzat de postul de televiziune OTV.
Spotul publicitar pentru produsul « PRO HERB » are următorul conţinut :
« În imagini sunt prezentate cutii pe ale căror etichete apare scris »PRO HERB", cu succesiunea următoarelor cuvinte :
POTENŢĂ şi REZISTENŢĂ
VIRILITATE
LIBIDO
POTENŢĂ şi REZISTENŢĂ
Uneori, eticheta poartă şi menţiunea « Trăieşte bărbăteşte ».
În ultima parte a spotului, apare inserat textul : « Acesta este un supliment alimentar. Citiţi cu atenţie prospectul. Avizat de Institutul de Bioresurse Alimentare. Recomandat de ADAMS VISION şi Adams. »
Este indicată adresa de site w w w . proherb . r o
Voce : « PRO HERB » este un produs 100% natural conceput pentru a stimula activitatea sexuală la bărbaţi. Ingredientele pe bază de « PRO HERB » Maca, Arginina, Gingko, Ginseng şi Piperul Cayenne, aduc beneficii importante în performanţele sexuale şi în creşterea potenţei. Folosiţi produsul pe o perioadă de 2-3 luni pentru rezultate optime."
În partea de sus a ecranului a fost afişat numărul de telefon 0365-432.137, iar pe croll s-au derulat următoarele informaţii : Ingrediente 100% naturale : Maca, Arginina, Gingko, Ginseng, Tribulus, Damiana, Catuaba, Piper Cayenne, Horny Goat – Acesta este un supliment alimentar – Avizat de Institutul de Bioresurse Alimentare.
În urma analizării raportului de monitorizare şi a vizionării spotului publicitar pentru produsul « PRO HERB », membrii Consiliului au constatat că spotul a fost difuzat cu încălcarea prevederilor art. 145 alin. (4) din Decizia C.N.A. nr. 187/2006 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare.
Potrivit dispoziţiilor invocate, publicitatea şi teleshoppingul la produse şi tratamente pentru disfuncţii sexuale sau probleme de natură sexuală ori pentru creşterea sânilor nu pot fi difuzate decât în intervalul orar 22.00 – 06.00 şi trebuie însoţite de avertizarea că aceste produse nu sunt destinate copiilor.
În fapt, în perioada 01 august - 13 septembrie 2010, postul OTV a difuzat pe parcursul zilei, la diferite ore, accesibile publicului minor, spotul publicitar de promovare a produsului « PRO HERB », conceput şi recomandat pentru stimularea activităţii sexuale. Cu titlu de exemplu, menţionăm că acesta a fost transmis în data de 02.08.2010 - la ora 16.32, iar în data de 21.08.2010 - la ora 18.03.
O astfel de promovare contravine prevederilor din Codul audiovizualului care, la art. 145 alin. (4), reglementează regimul difuzării publicităţii la produse pentru disfuncţii sexuale sau probleme de natură sexuală, în sensul că aceasta nu poate fi transmisă decât după ora 22.00, în scopul protejării publicului minor.
În consecinţă, în temeiul şi cu respectarea prevederilor art. 15 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Naţional al Audiovizualului dispune intrarea de îndată în legalitate în privinţa spotului publicitar « PRO HERB », în sensul difuzării acestuia cu respectarea reglementărilor privind publicitatea în domeniul audiovizual.