Extras din procesul verbal al şedinţei de marţi, 24 iulie 2012, ora 10.30

Şedinţa s-a desfăşurat în prezenţa următorilor membri ai Consiliului : Rasvan Popescu, Ioan Onisei, Gelu Trandafir, Valeriu Mircea Deacă, Christian Mititelu, Narcisa Iorga, Cristina Trepcea, Valentin Alexandru Jucan.

25.07.2012


envoyer l'article par mail title=

1. Solicitări prelungiri licenţe audiovizuale :

  • S.C. Radioteleviziunea Arad SRL pentru Radio Arad şi TV Arad.

Consiliul a aprobat solictarea cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Christian Mititelu).

  • S.C. Entel SRL Gheorghieni pentru IX FM Gheorghieni şi Radio Fun FM Izvorul Mureşului.

Consiliul a aprobat solictarea cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Christian Mititelu).

  • S.C. Lugomedia SRL Lugoj pentru Nova FM Lugoj.

Consiliul a aprobat solictarea în unanimitate.

- Consiliul a hotărât în unanimitate ca pe perioada concediilor să fie avizate şi eliberate documente provizorii socităţilor cărora le expiră termenul de valabilitate.

- De asemenea, Consiliul a hotărât să se întocmească o situaţie cu privire la numărul licenţelor radio care expiră pînă la sfârşitul anului.

2. Raport al Serviciului Inspecţie cu privire la reflectarea pe posturile locale a campaniei pentru Referendum (61 de posturi radio şi de televiziune), perioada 12 iulie – 22 iulie 2012 şi reclamaţia nr.11307/20.07.2012.

În urma analizării rapoartelor , a vizionării imaginilor şi a discuţiilor, Consiliul a hotărât sancţionarea cu somaţii publice a următoarelor posturi :

- West TV Arad, Unu TV Bacău, TV Bistriţa, Direct TV Bistriţa, Mix 2 Braşov, Neptun TV Constanţa, Olt TV Slatina

De asemenea, Consiliul a hotărât să se trimită adrese de atenţionare postului 1 TV Piatra Neamţ.

- Referitor la Tele Drobeta TR. Severinse va rediscuta în şedinţa de joi, 26.07.2012.

3. Raport al Direcţiei Monitorizare cu privire la reflectarea pe principalele posturi de televiziune şi radio a campaniei pentru Referendum, perioada 16 iulie – 22 iulie 2012 şi reclamaţiile nr.11194/17.07.2012, nr.11165/16.07.2012.

În urma analizării rapoartelor , a vizionării imaginilor şi a discuţiilor cu reprezentanţii posturilor, prezenţi la şedinţă, Consiliul a hotărât sancţionarea următoarelor posturi :

- Referitor la reclamaţia nr.11194/17.07.2012 – adresă de răspuns.
- Referitor la reclamaţia nr.11165/16.07.2012 – încălcările vor fi introduse în sancţiunea de 15.000 de lei.
- Referitor la emisiunea Sinteza zilei – Adresă către post să ne comunice dacă au fost transmise invitaţii domnului Traian Băsescu să participle la emisiune.

  • România TV, Realitatea TV – somaţii publice. Hotărârea a fost luată cu 7 voturi pentru şi 1 vot împotrivă (dl. Valentin Alexandru Jucan)
  • B1 TV – somaţie publică. Hotărârea a fost luată cu 6 voturi pentru şi 2 voturi împotrivă (d-na Narcisa Iorga şi dl. Gelu Trandafir)
  • Naşul TV – niciuna din propuneri nu a întrunit numărul legal de voturi – se va rediscuta în şedinţa de joi, 26.07.2012.
  • Antena 1, PRO TV, Prima TV – adrese de atenţionare pe ştiri.

- Spoturile difuzate pe Antena 3, B1 TV şi TVR referitoare la Referendum – propunerea de decizie de oprire şi intrare în legalitate a spoturilor nu a întrunit numărul legal de voturi pentru a fi aprobată.

4. Solicitări modificări licenţe audiovizuale.

Se vor discuta în şedinţa de joi, 26.07.2012.

5. Discutare adrese :

  • nr. 9472/08.06.2012 de la TVR Cluj şi nr.11257/19.07.2012 (revenire)

Sa se adreseze Comisiei Etice din cadrul SRTV

  • nr.7269/09.05.2012 de la Cabinet Individual de Avocat – George Papu – referitoare la TVT 89 Timişoara.

Consiliul a hotărât sancţionarea cu somaţie publică a postului TVT 89 (dl. Christian Mititelu a votat împotrivă).

  • nr.4347/19.03.2012 de la Trustul de Presă ARTPRESS Târgovişte – referitoare la postul de televiziune Televiziunea Târgovişte.

Consiliul a respins solicitarea în unanimitate.

6. Diverse.