Comunicat de presă

21.09.2010


envoyer l'article par mail title=

ÃŽntruniÅ£i în ÅŸedinÅ£a publică din data de 21.09.2010, membrii Consiliului NaÅ£ional al Audiovizualului au analizat raportul de monitorizare, întocmit de direcÅ£ia de specialitate, pentru emisiunile de ÅŸtiri ÅŸi dezbateri difuzate de posturile de televiziune Antena 3, Realitatea TV, OTV ÅŸi B1 TV, în perioada 09-12.09.2010. Constatând încălcarea prevederilor art. 71 alin.1 lit. a ÅŸi b din Codul de reglementare a conÅ£inutului audiovizual, referitoare la obligaÅ£ia radiodifuzorilor de a asigura informarea corectă a publicului prin “a) asigurarea imparÅ£ialităţii, echilibrului ÅŸi favorizarea liberei formări a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziÅ£ie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică”, precum ÅŸi pe cele ale art. 42 din Codul audiovizualului, potrivit căruia moderatorul trebuie „să pună în vedere interlocutorilor să probeze afirmaÅ£iile acuzatoare sau să indice, cel puÅ£in, probele care le susÅ£in ; stăruinÅ£a moderatorului trebuie să fie convingătoare, astfel încât să ajute publicul să-ÅŸi formeze o opinie corectă”, Consiliul a decis sancÅ£ionarea posturilor Realitatea TV cu amendă în cuantum de 10.000 de lei ÅŸi Antena 3 cu amendă în cuantum de 5.000 de lei. SancÅ£iunea pentru Realitatea TV include ÅŸi o scrisoare de atenÅ£ionare cu referire la art. 3 alin. 2, din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002. Postul B1 TV a fost sancÅ£ionat cu somaÅ£ie publică (art. 71 alin.1 lit. a ÅŸi lit. b din Codul de reglementare a conÅ£inutului audiovizual).

ÃŽn aceeaÅŸi ÅŸedinţă publică, C.N.A. a hotărât Decizie cu intrare de îndată în legalitate pentru următoarele spoturi publicitare :

• margarina Becel. Prin difuzarea reclamei, radiodifuzorii au încălcat prevederile art. 158 alin. 1 din Codul de reglementare a conÅ£inutului audiovizual care interzice : „orice formă de publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat ÅŸi private.” ;

• cardul VISA, reclamă difuzată la posturile de radio, cu încălcarea prevederilor art. 107, 114 alin. 1 lit. d ÅŸi art. 115 din Codul de reglementare a conÅ£inutului audiovizual, conform cărora „Publicitatea ÅŸi teleshoppingul trebuie să servească interesul public prin respectarea regulilor informării ÅŸi ale unei competiÅ£ii corecte.” ;

• băuturile energizante GlonÅ£ ÅŸi Kinky, reclamă difuzată de posturi de radio (conform art. 29 alin. 1 ÅŸi 2 din Legea Audiovizualului, "comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor ÅŸi, în special : a) să nu instige în mod direct minorii să cumpere un produs sau serviciu, prin exploatarea lipsei de experienţă ori a credulităţii acestora ;).

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul