Comunicat de presă

27.03.2012


envoyer l'article par mail title=

Întruniţi în şedinţă publică în data de 27.03.2012, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis sancţionarea postului de televiziune OTV cu reducerea la jumătate a termenului de valabilitate a licenţei audiovizuale, respectiv până la data de 28 septembrie 2012 (licenţa ar fi expirat la data de 1 aprilie 2013). Sancţiunea a fost aplicată în temeiul art. 95 alin. (1) lit c) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cumulat cu obligarea radiodifuzorului de a difuza timp de 10 minute, între orele 19,00 şi 19,10, numai textul deciziei de sancţionare.

CNA a luat hotărârea aplicării uneia dintre cele mai drastice sancÅ£iuni prevăzute de legislaÅ£ia audiovizualului pentru încălcarea în mod repetat a prevederilor art. 139 din Codul audiovizualului, conform cărora „Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepÅ£ia perioadelor de campanie electorală”.

DeÅŸi în ultima perioadă radiodifuzorul a fost sancÅ£ionat atât cu amenzi, cât ÅŸi cu obligarea de a difuza timp 10 minute, respectiv 3 ore, numai textul deciziei de sancÅ£ionare emise de CNA, OTV a continuat să transmită, atât pe banda tip “News Alert”, cât ÅŸi în cadrul emisiunii “Dan Diaconescu Direct” difuzate în perioada 16 – 24.03.2012, mesaje de promovare politică în afara campaniilor electorale, fapt interzis de legislaÅ£ia audiovizuală.

Pe durata valabilităţii licenţei audiovizuale, din 2004 până în prezent, postul OTV a fost sancţionat de 9 ori cu obligarea de a transmite timp de 10 minute numai textul deciziei de sancţionare al CNA şi de 6 ori cu obligaţia de a transmite timp de 3 ore textul stabilit de CNA.

PDF - 327.9 ko
OTV - sancțiuni
de la primirea licenței până în prezent

Postul de televiziune DDTV a fost sancţionat cu somaţie publică pentru difuzarea unor înregistrări ale unor emisiuni preluate de la OTV, emisiuni sancţionate pentru transmiterea unor mesaje de promovare politică în afara campaniilor electorale.

De asemenea, Consiliul a hotărât aplicarea următoarelor sancÅ£iuni :

• Amendă în cuantum de 10.000 lei pentru postul Antena 1. Radiodifuzorul a încălcat prevederile legislaÅ£iei audiovizuale privind clasificarea programelor audiovizuale în vederea protecÅ£iei minorilor (încadrarea necorespunzătoare în raport cu ora de difuzare ÅŸi conÅ£inutul acestora), respectiv art. 39 alin (2) din Legea audiovizualului ÅŸi art. 19 alin. (2) din Codul audiovizualului. Conform art. 18 lit. a din Codul audiovizualului „nu pot fi difuzate în intervalul orar 6,00 - 23,00 producÅ£ii care prezintă a) violenţă fizică, psihică sau de limbaj, în mod repetat.” Decizia de sancÅ£ionare a avut în vedere mai multe episoade ale reality-show-ului „Mireasă pentru fiul meu” difuzate în perioada 15 decembrie 2011 – 15 martie 2012, emisiunea fiind transmisă, în direct, cu marcaj AP, la ore destinate audienÅ£ei generale. Consiliul a apreciat că scenele violente ÅŸi expresiile licenÅ£ioase difuzate au fost de natură să afecteze dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor ;

• SomaÅ£ie publică pentru postul România TV. ÃŽn contextul abordării, în zilele de 04 ÅŸi 05.01.2011, în mai multe emisiuni de ÅŸtiri ÅŸi dezbateri, a subiectului privind calitatea apei plate comercializate într-un hipermarket, radiodifuzorul avea obligaÅ£ia să respecte regimul filmării cu camera ascunsă, respectiv prevederile art. 39 din Codul audiovizualului („ori de câte ori se invocă interesul public justificat pentru a difuza producÅ£ii audiovizuale care pot aduce atingere drepturilor ÅŸi libertăţilor fundamentale ale unei persoane, difuzarea trebuie însoÅ£ită de punctul de vedere al persoanei în cauză ; în situaÅ£ia în care persoana refuză să prezinte un punct de vedere, radiodifuzorii sunt obligaÅ£i să precizeze acest fapt”).

Consiliul a aprobat solicitarea de licenţă audiovizuală a S.C. Pro TV S.A. pentru Acasă Gold, precum şi solicitările de prelungiri licenţe audiovizuale ale S.C. PRO TV S.A. pentru PRO TV Bucureşti şi PRO FM Bucureşti.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul