Raport de monitorizare privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate (15.09.2010-30.09.2010)
16.11.2010

În perioada 15.09.2010-30.09.2010 au fost monitorizate programele difuzate în intervalul orar 18.00 – 23.00 de posturile de televiziune Antena 1, Antena 3, B1TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1.
S-au măsurat duratele orare ale inserţiilor de publicitate, semnalându-se depăşirile limitelor de timp reglementate prin Legea audiovizualului nr. 504/2002.
Notă : Datele au fost preluate de la GFK şi prelucrate, în sensul că măsurarea acestor durate s-a făcut fără a se lua în calcul duratele avertizărilor cu caracter obligatoriu, anunţurile de sponsorizare, duratele secvenţelor de autopublicitate promoţională precum şi cele ale anunţurilor umanitare sau ale celor de utilitate publică.
- Raport de monitorizare
- privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate (15.09.2010-30.09.2010). Document de lucru.
Întruniţi în şedinţa publică din data de 09.11.2010, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au analizat acest raport de monitorizare.
Constatând încălcări ale prevederilor art. 35 alin. 1 din Legea Audiovizualului nr. 504/ 2002, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul a hotărât să sancţioneze, pentru depăşirea în mod repetat, a timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, următoarele posturi de televiziune :
- Antena 3, B1 TV, Naţional TV - amendă în cuantum de 20.000 de lei ;
- OTV, Prima TV, Antena 1, Realitatea TV - amendă în cuantum de 10.000 lei.
- Kanal D, PRO TV, TVR – adrese de atenţionare.
ART. 35
(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date.
(2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în cazul anunţurilor radiodifuzorului în legătură cu propriile sale programe şi cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, al anunţurilor de sponsorizare şi al plasărilor de produse.