Comunicat - Sancțiuni, Ședința CNA din data de 05.12.2012

05.12.2012


envoyer l'article par mail title=

ÃŽn ÅŸedinÅ£a CNA, a fost analizat raportul de monitorizare întocmit de direcÅ£ia de specialitate pentru unsprezece posturi centrale de televiziune cu privire la durata publicităţii inserate în intervale de o oră, perioada monitorizată fiind lunile septembrie ÅŸi octombrie 2012, intervalul orar 18:00 – 23:00. Constatând încălcări ale prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002 [“(1) ProporÅ£ia de spoturi publicitare televizate ÅŸi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute”], Consiliul a decis să sancÅ£ioneze, pentru depăşirea timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, următoarele posturi de televiziune :

• OTV – amendă în cuantum de 15.000 lei ;

• Realitatea TV – somaţie publică.

De asemenea, Consiliul a hotărât emiterea unei Decizii de intrare de îndată în legalitate în privinÅ£a spotului publicitar pentru cuÅ£itul Miracle Blade World Class, versiunea care se difuzează în prezent la posturile de televiziune. Consiliul a apreciat că spotul a fost transmis fără a respecta prevederile art. 93 (“Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă ÅŸi de durată, principiile de protecÅ£ie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenÅ£e loiale.”) ÅŸi art. 94 lit. a ÅŸi b din Codul audiovizualului care precizează că “ÃŽn scopul unei informări corecte, orice informaÅ£ie sau avertizare conÅ£inută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri : a) să fie prezentată static, lizibil ÅŸi pe o durată suficientă, în cazul informaÅ£iei difuzate sub formă de videotext ; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiÅ£ie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiÅ£ie. b) să fie redată la viteză normală de citire.”

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul